شناسهٔ خبر: 55385663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خسارت سیلاب به ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری یزد| ظرفیت سیل بندها تکمیل است

یزد- فاطمی، استاندار یزد با بیان اینکه همه آب بندها، آبگیرها و سدها و سیل بندها آبگیری شده است، گفت: هر چند بارش‌ها ادامه دارد اما ظرفیت سیل بندها تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارش چند ساعته ۹۰ میلیمتر بر ثانیه، به اندازه دو برابر بارش متوسط سالانه استان بوده است، اظهار داشت: این میزان بارش باعث روان شدن آب از کوهستان ها و مازاد سیلاب به شهر یزد شده است.

وی ادامه داد: با روانه شدن سیلاب، آب مازاد سیل بندهای اطراف شهر سرریز شده و سبب بالازدگی فاضلاب در شهر و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی شده است.

فاطمی بیان کرد: این موضوع باعث شد که در بافت فرسوده شاهد تخریب خانه ها باشیم و مشکلات بعدی از جمله قطع تاسیسات آب، گاز و برق در این مناطق نیز رخ دهد.

سالم ماندن بافت جهانی یزد

استاندار یزد گفت: خسارت وارد شده در بافت تاریخی در منطقه ثبت جهانی بسیار جزئی بوده اما در سایر مناطق بافت تاریخی و بافت فرسوده به دلیل عدم مقاوم سازی، خسارت هایی ناشی از تخریب خانه ها و برخی واحدهای تجاری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی یزد جزئی ترین خسارت را دیده و مورد خاصی گزارش نشده است.

فاطمی گفت: اهتمام استان و خط قرمز ما جلوگیری از تلفات جانی است اما چون زمان وقوع سیلاب ساعت دو نیمه شب و بر خلاف پیش بینی ها بود، تاکنون شش فوتی داشتیم.

تداوم خدمات رسانی‌ها

استاندار یزد گفت: با حضور وزیر کشور و اهتمام رئیس جمهور و پیگیری های ویژه سپاه، بسیج و ارتش در استان مستقر هستند و با توجه به تداوم بارش ها، خدمات رسانی به خوبی در حال انجام است.

فاطمی گفت: اکنون چهار شبانه روز اقدامات امدادی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن با خروج سامانه، ارزیابی خسارات را انجام دهیم و با پیگیری ها وضعیت زندگی خانه هایی که آسیب دیده اند را به روال عادی برگردانیم.

نظر شما