شناسهٔ خبر: 55372301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی مازندران:

مشکل زمین مسکن ملی رویان در حال پیگیری است

موج نیوز

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: موضوع زمین برای احداث مسکن ملی در رویان شهرستان نور نهایی شده و در حال آماده‌سازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران سید عباس رهگشای با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس قانون جهش مسکن، ممنوعیت ساخت در اراضی درجه یک و دو کشاورزی، اراضی جنگلی با پوشش گیاهی و مناطق حفاظت شده وجود دارد و به این دلیل که قانون تعیین کننده است بنابراین نمی‌توان ساخت و ساز را در این مکان‌ها انجام داده و باید طبق آن رعایت و عمل شود.

وی ادامه داد: با توجه به این مشکل در حال پیگیری در قالب ابلاغیه تبصره و تمهیدات لازم مبنی بر استثنا قرار دادن استان های شمالی باتوجه به مشکل کمبود زمین در آیین نامه اجرایی نهضت ملی مسکن هستیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران با تأکید بر اینکه پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است، گفت: در غیر این‌صورت در نهایت اختصاص زمین در شهر مجاور را خواهیم داشت و متقاضیان در این زمینه نگران نباشند.

به گزارش موج؛ طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تأهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد 23 سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نظر شما