شناسهٔ خبر: 55362154 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هشدار قطعی آب برای تهرانی ها/ تصفیه‌خانه هفتم آب تهران از مدار خارج شد

بارش شدید و وقوع سیلاب موجب گل‌آلودگی و بالا رفتن کدورت آب سد ماملو شده و انتقال آب از این سد به تصفیه‌خانه هفتم آب تهران موقتا قطع شده است.

صاحب‌خبر -

بارش شدید و وقوع سیلاب موجب گل‌آلودگی و بالارفتن کدورت آب سد ماملو شده و انتقال آب از این سد به تصفیه‌خانه هفتم آب تهران موقتا قطع شده است.

به گزارش فارس، بارش شدید و وقوع سیلاب موجب گل‌آلودگی و بالا رفتن کدورت آب سد ماملو شده و انتقال آب از این سد به تصفیه‌خانه هفتم آب تهران موقتا قطع شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از مدار خارج شدن تصفیه‌خانه هفتم آب تهران هم‌اکنون موجب افت فشار آب و تا دو ساعت آینده موجب قطع آب شرب شهرهای پاکدشت، قرچک، خیرآباد، ورامین و فرن‌آباد خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: تیم‌های عملیات ویژه شرکت آب و فاضلاب استان تهران همراه با تجهیزات ویژه و تانکرهای آب‌رسانی آماده رسیدگی به حوادث احتمالی و آب‌رسانی سیار به این شهرها خواهند بود.

از شهروندان محترم تقاضا داریم با مدیریت مصرف آب و پرهیز از انجام مصارف غیرضروری تا پایان بحران، در پایداری شبکه توزیع آب استان تهران مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران در این باره گفت: تمام تلاش مان این است که تا ۴۸ ساعت آینده وضعیت را به حالت طبیعی بازگردانیم و از مردم می‌خواهیم با صرفه جویی در مصرف آب تا برطرف کردن این موضوع ما را یاری کنند.

به گزارش ایسنا، آبفای البرز اعلام کرد: با تداوم بارش‌های جوی به خصوص در حوزه جاده چالوس، حجم کدورت آب ورودی از رودخانه کرج که منبع تامین کننده آب شرب  تصفیه خانه آب شماره ۱ کرج است بالا رفته و به ناچار این تصفیه خانه از مدار بهره‌برداری خارج شد.

 بنابراین گزارش حجم آبی معادل ۴۰۰ لیتر در ثانیه  که از تصفیه خانه آب کرج در قسمت‌های مرکزی و شرقی کرج توزیع می‌شد از مدار تولید و توزیع خارج شد.

 بر اساس گزارش روابط عمومی آبفای البرز  از آنجا که همچنان با تداوم کدورت آب رودخانه مواجه هستیم و حتی اگر کدورت هم برطرف شود حدود پنج ساعت زمان نیاز است که تصفیه خانه به حالت متعادل و متعارف برای فعالیت بازگردد، از شهروندان تقاضا می‌شود در مصرف آب حتماً نیازهای ضروری را انجام داده و از مصارفی که می‌شودآن را به زمان دیگری موکول کرد، پرهیز کنند تا بتوانیم بدون قطع آب ساعت های پیش رو را پشت سر بگذاریم .

گفتنی است برای جبران قطع آب تصفیه خانه شماره ۱ کرج مدیریت شبکه و تامین آب از سایر خطوط و شبکه در حال انجام است که میزان کافی برای جبران کامل آب این تصفیه‌خانه نخواهد بود بنابراین صرفه جویی جدی مردم ضروری است.

منبع: ایسنا و فارس

نظر شما