شناسهٔ خبر: 55360588 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هالند و نونز: طلوع یک دوره جدید برای منچسترسیتی و لیورپول

آخرین باری که داروین نونز و ارلینگ هالند با هم برخورد کردند، آن‌ها فقط بچه بودند. از کجا می‌دانستند دفعه بعد که این کار را می‌کنند، چشم بیشتر طرفداران دنیای فوتبال به آنها می‌افتد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در ماه مه 2019، در محیطی ساده از استادیوم میسکی ویدزوا در لودز بود که دو ستاره جدید و پردرآمد لیگ برتر برای آخرین بار با یکدیگر ملاقات کردند. یک مسابقه گروهی در جام جهانی زیر 20 سال که در حضور کمتر از 5000 تماشاگر برگزار شد.

نونز، مهاجم جدید 64 میلیون پوندی (78 میلیون دلاری) لیورپول، بازیکنی بود که لبخند می زد و گل اول را به ثمر رساند و در یک پیروزی 3-1 گلی را به ثمر رساند. سایه‌های فرناندو تورس، مطمئناً، در دویدن چابک، لمس و خیره‌کننده بود و در آن شب یکی از بهترین نمایش‌هایش را داشت.

هالند که تابستان امسال با انتقالی 53 میلیون پوندی (65 میلیون دلاری) از بوروسیا دورتموند به منچسترسیتی پیوست، در آن دیدار موفق به گلزنی شد اما آفساید اعلام شد. او البته امیدش را از دست نداد چرا که فقط 9 بار در یک پیروزی قابل توجه 12-0 مقابل هندوراس در لوبلین گلزنی کرد.

همانطور که ممکن است تصور کنید، این برای او کافی بود تا کفش طلا را علیرغم خروج زودهنگام نروژ به دست آورد. در همین حال، اروگوئه با نونز در مرحله یک شانزدهم نهایی از یک تیم اکوادور شکست خورد که در نهایت سوم شد.

امشب، مسیرهای این دو مهاجم دوباره به هم می‌رسد، این بار در لستر، زیرا استادیوم کینگ پاور میزبان سوپرجام، نمایش سنتی فوتبال انگلیس است.

برخی آن را یک بازی دوستانه پیش فصل شکوهمند می دانند اما نه زمانی که لیورپول و سیتی در آن حاضر هستند. در حالی که درگیری‌های بزرگ‌تر و چالش‌های بزرگ‌تر در انتظار «دو تیم بزرگ» لیگ برتر است، می‌توانید مطمئن باشید که هم یورگن کلوپ و هم پپ گواردیولا امیدوارند یک یا دو ضربه روانی در این آخر هفته وارد کنند.

برای نونز و هالند نیز، این فرصتی است که یک نشانگر را زمین بگذارند. هر دو با شهرت بزرگ و با قیمت‌های بالا برای توجیه وارد انگلستان می شوند. یک یا دو گل در این آخر هفته بهترین راه برای شروع در باشگاه های جدید آن‌ها خواهد بود، حتی اگر مسابقات اصلی برای یک هفته دیگر شروع نشود.

هر دو قبلاً در پیش فصل نتیجه را پیدا کرده‌اند، هالند تنها 12 دقیقه فرصت نیاز داشت تا اولین بازی خود در سیتی را با گلی برابر بایرن مونیخ به ثمر برساند، و نونز به شکلی دیدنی در برتری مقابل لایپزیگ 4 گل وارد دروازه حریف کرد. دقیقاً همان چیزی که مدیران آنها می خواستند، زیرا آن‌ها مرحله بعدی تکامل طرفین خود را طراحی می کنند.

هم برای کلوپ و هم برای گواردیولا، جذب یک متخصص شماره 9 چیزی جدید و متفاوت است.

هم لیورپول و هم سیتی در سال‌های اخیر با اجتناب از نیاز به یک مهاجم مرکزی «سنتی» به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند، اما هر دو در تابستان تغییر مسیر داده‌اند، هزینه‌های کلانی را برای جستجوی راه‌حل بعدی صرف کرده‌اند و به بازیکنانی که قبلا حیاتی بودند - سادیو مانه و رحیم استرلینگ به ویژه - اجازه جدایی دادند.

این که هالند و نونز چقدر سریع به توافق برسند و هم تیمی هایشان چقدر سریع بتوانند با مهاجم جدیدشان سازگار شوند، تا حدودی در تصمیم گیری برای رقابت قهرمانی این فصل کمک خواهد کرد. لیورپول و سیتی مشخص‌ترین سبک بازی را در لیگ دارند، شاید در اروپا، و دیدن این که این دو در کجا و چگونه قرار می‌گیرند، جالب خواهد بود.

مشکلات شروع دوباره بدون توجه به کیفیت افرادی که وارد می شوند اجتناب ناپذیر است. کلوپ این هفته در پاسخ به سوالی درباره شباهت‌ها و در واقع تفاوت‌های این دو ستاره جدید گفت: آن‌ها همان مشکل ما را دارند. آنها به دویدن های طبیعی ارلینگ عادت ندارند همانطور که ما هنوز به دویدن‌های طبیعی داروین عادت نکرده‌ایم."

گواردیولا نیز انتظار یک دوره انطباق را دارد، اگرچه اظهارنظر اخیر او مبنی بر اینکه "ما تا جایی که ممکن است توپ‌ها را در محوطه می‌گذاریم" نشان می‌دهد که دستورات او به تیمش چندان پیچیده نخواهد بود.

در سیتی، او دنیایی را خلق کرده است که در آن به بازیکنان کوچکی مانند استرلینگ یا فیل فودن برای هدایت خط مرکزی اعتماد شده است. جک گریلیش فصل گذشته این کار را در مقاطعی انجام داد و کوین دی بروین، برناردو سیلوا و حتی ایلکای گوندوگان همگی در صندلی داغ شماره 9 کاذب حضور داشتند.

در همین حال، مهاجمان وسط «آشنا»تر، مانند گابریل ژسوس و حتی سرخیو آگوئرو، برترین گلزن تاریخ سیتی، باید به نقش‌های تیمی بسنده می‌کردند یا در مورد عیسی، دوباره خود را به عنوان مهاجمان گسترده معرفی می‌کردند.

از سوی دیگر، سیستم لیورپول برای مدت طولانی حول محور روبرتو فیرمینو ساخته شده است، شاید بازیکن مدرنی که بیشتر با نقش «شماره 9 کاذب» مرتبط است.

میل بازیکن برزیلی به پرس و این واقعیت که غریزه طبیعی او این است که به سمت توپ بیاید، برای پیشرفت مانه و محمد صلاح به عنوان مهاجمان داخلی حیاتی بوده، که به نوبه خود به ترنت الکساندر-آرنولد و اندی رابرتسون به مدافعان کناری اجازه داده به نقطه اتکای خلاقانه تیم تبدیل شوند.

همانطور که کلوپ به راحتی اذعان می کند، نونز یک مهاجم متفاوت است، مهاجمی که فصل گذشته 34 گل برای بنفیکا به ثمر رساند و بیشتر از فیرمینو یا دیوگو جوتا در محوطه جریمه حضور داشت.

او در پرتغال عملکرد خوبی داشت و از سمت چپ وارد زمین شد اما با توجه به اینکه لوئیز دیاز از زمان ورودش از پورتو در ژانویه این نقش خاص را به دست آورده، می‌توان انتظار داشت که نونز در بیشتر قسمت‌ها به صورت متمرکز عمل کند.

کلوپ پس از شکست روز چهارشنبه مقابل سالزبورگ توضیح داد: "وقتی داروین پیشنهاد دویدن می‌دهد ما همیشه توپ را به او می‌دهیم که مفید نیست. چون اغلب مردی که حریف را می‌کِشد، برای ایجاد فاصله بین خطوط و این نوع چیزها وجود دارد."

اگر کمی منفی به نظر می رسد، نباید اینطور باشد. کلوپ به همان اندازه که در مورد مانه یا صلاح هیجان زده بود، از نونز هیجان زده است و بازیکنان لیورپول از نزدیک شاهد بودند که این بازیکن 23 ساله در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته چقدر می توانست خطرناک باشد.

الکساندر-آرنولد می‌گوید: "آن زمان می‌دانستیم که او بازیکن ویژه‌ای است."

او ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا او را با ظرفیت کامل ببینیم و همین امر ممکن است در مورد هالند نیز صدق کند، اگرچه اتفاق نظر رایج این است که ستاره نروژی سقف بالاتری دارد و مطمئن‌تر است. با توجه به گلزنی او برای دورتموند، سالزبورگ و نروژ در سه فصل گذشته، بحث کردن در این باره سخت است.

پس این آخر هفته، اولین نگاه خود را از آینده خواهیم دید. از لودز تا لستر، هالند و نونز در سه سال گذشته راه طولانی را پیموده اند.

نیل جونز - GOAL

نظر شما