شناسهٔ خبر: 55350474 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سیل در ایران؛ فوت و مفقودی ۵۷ نفر/ کشف پیکرهای جدید/ بارش ها ادامه دارد/ هشدار قرمز برای استان یزد/ خطر تخریب اماکن تاریخی

صاحب‌خبر -

شفقنا- بارش شدید باران‌ و به راه افتادن سیل در برخی از استان های ایران همچنان جاده‌های کشور را مسدود نگه داشته و خسارات فراوانی را به بار آورده است. همچنین بر اساس اعلام مقام‌های رسمی آمار جان باختگان سیل ها در حال افزایش است و تاکنون فوت 32 نفر تایید شده است.

استان های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، تهران، هرمزگان، قم، سمنان، آذربایجان شرقی، مازندران، یزد، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و قزوین دچار سیلاب شده اند.

طبق پیش بینی هواشناسی تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه احتمال وقوع بارش‌های شدید و رگباری وجود دارد و توصیه شده است که مردم از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.

فوت و مفقودی ۵۷ نفر در سیلاب‌های اخیر

مهدی ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد که در سیلاب های اخیر در ۱۸ استان کشور، ۳۲ نفر فوت شدند و 25 نفر مفقود هستند.

به گزارش شفقنا، در ادامه آخرین اخبار از سیل در ایران به تفکیک استان ها را می خوانید:

تهران

کشف پیکرها پس از سیل امام‌زاده داوود ادامه دارد

روز گذشته در محدوده امامزاده داود رانش زمین اتفاق افتاد و گل و لای ناشی از سیلاب در محوطه امامزاده داود پخش شده و تعدادی از ماشین‌ها زیر گل و لای هستند. این حادثه شماری کشته و مصدوم داشت.

سید جلال ملکی، درباره آخرین جزئیات از اقدامات آتش‌نشانان درپی سیلاب رخ داده در ارتفاعات امامزاده داوود (ع) اظهارکرد: ماموریت آتش‌نشانان که از دقایق اولیه وقوع سیلاب در منطقه امامزاده داوود (ع) حاضر شده بودند، امروز نیز ادامه پیدا کرد و آتش‌نشانان به جست‌و جو در مناطق سیل زده برای یافتن مفقودشدگان ادامه دادند. در جریان همین جستجوها نیز صبح امروز عوامل آتش‌نشانی سه جسد را که احتمالا مربوط به همین حادثه سیل بوده در پایین‌دست رودخانه کن کشف کردند، که البته باید اجساد به پزشکی قانونی منتقل شده و نظر قطعی درباره دلیل مرگ آنان صادر شود.

وی ادامه داد: از صبح امروز در دو بخش آتش‌نشانان تهران با هماهنگی افرادی که اطلاعات بیشتری از منطقه دارند و حدس می‌زنند که نفراتی در این بخش حضور داشته باشند مشغول به کار هستند. در پایین بازارچه و بالای بازارچه امام‌زاده داوود (ع) اکیپ‌های آتش‌نشانی تقسیم شده و مشغول به کار هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شهر تهران گفت: از صبح امروز تا به حال نیز آتش‌نشانان تهران اجساد پنج نفر را در این محدوده از زیر سیلاب خارج کردند. دو نفر در قسمت پایین بازارچه، از زیرزمین یک رستوران خارج شدند که یک خانم و یک پسر بچه خردسال بودند که اجساد هر دو نفر خارج شد.

ملکی افزود: سه نفر نیز در قسمت بالایی حضور داشتند که جسد نفر سوم نیز لحظاتی قبل از زیر گل و لای ناشی از سیلاب خارج شد. در مجموع تا به این لحظه آتش‌نشانان تهران در ارتفاعات امامزاده داوود و بالادست رودکن جسد پنج نفر را خارج کردند. سه نفر را هم ابتدای روز در قسمت پایین دست رودخانه خارج کرده بودند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شهر تهران عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد تا اگر همچنان فردی زیر سیلاب است سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا شود.

پلیس راه: به لواسان و فشم سفر نکنید

رئیس پلیس راه اعلام کرد که علی رغم هشدارهای مستمر و اطلاع‌رسانی ممانعت از ورود گردشگران به لواسانات و رودباقصران از طریق پیامک پلیس و راهداری، همچنان شاهد مراجعه مردم به محور گردنه قوچک هستیم. با اعمال محدودیت ورود گردشگران به ۲ بخش مذکور، از عصر روز گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار خودرو از گردنه قوچک به سمت تهران بازگشت داده شد.

رئیس پلیس راه لواسانات و رودبارقصران تأکید کرد که این محدودیت‌ها فقط برای گردشگران اعمال شده و ساکنان با شناسایی پلاک خودرو یا کارت ملی اجازه ورود خواهند داشت.

 استاندار تهران: سیلاب فیروزکوه ۹ کشته، ۱۶ مفقود و ۱۲ مصدوم داشت

استاندار تهران اعلام کرد که در جریان سیلاب فیروز کوه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۲ نفر مصدوم و ۱۶ نفر مفقود شدند.

وی افزود: سیلاب روز گذشته در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه در روستاهای زرین دشت، مزداران و آتشان، ۱۰ کشته، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت، ۱۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر برای درمان تکمیلی به بیمارستان منتقل شدند.

منصوری ادامه داد: چند شهرستان در شرق استان درگیر سیل بودند در دماوند شدت سیل در مناطق روستایی بسیار زیاد بود، برخی جاده‌ها تخریب شدند، دام و خودروهای مردم آسیب دیدند.

وی تاکید کرد: شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها به ویژه در شهرستان های دماوند، شمیرانات و پردیس اجتناب کنند و رستوران ها و اماکن گردشگری نیز از پذیرش گردشگران خودداری کنند.

استاندار تهران توضیح داد: شدت تخریب سیل در شهرستانهای استان تهران مختلف است، اما فیروز کوه به دلیل رانش کوه بیشترین خسارت را داشته است.

منصوری افزود: کوه در این منطقه حرکت کرده و در روستای مزداران شهرستان فیروز کوه تا این لحظه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر مفقود شدند.

رییس جمعیت هلال احمر: اقلام امدادی با بالگرد و قطار به فیروزکوه ارسال می‌شود

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر خبر داد که در منطقه امامزاده داوود (ع) هشت پیکر تحویل پزشکی قانونی شده است و عملیات جستجو و نجات برای پیدا کردن مفقودان، به رغم بارش شدید دیشب همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: جاری شدن سیل در روستاهای زرین دشت، آتشان، مزداران و خمده در شهرستان فیروزکوه موجب خسارات جدی در این مناطق شد که عملیات امداد و نجات و جستجو در این مناطق ادامه دارد.

کولیوند افزود: به رغم اینکه هنوز ارتباطات مسیر در فیروزکوه باز نشده است، اما اقدامات برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان در حال انجام است. همچنین با هماهنگی وزیر کشور و استاندار تهران، اقلام امدادی را از طریق قطار و بالگرد به مناطق سیل زده در فیروزکوه فرستادیم.

حضور عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ تهران در کمک رسانی به منطقه سیل‌زده امامزاده داوود (ع)

رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰ تهران از حضور عوامل این منطقه در کمک‌رسانی به منطقه سیل‌زده امامزاده داوود (ع) خبر داد و تاکید کرد: تا پایان مناسب‌سازی این منطقه، امدادرسانی و حضور در منطقه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، از ساعات اولیه پس از وقوع حادثه سیل، نیروهای این منطقه به امدادرسانی به مردم سیل‌زده و تخلیه گل و لای و آثار باقی مانده از سیل مهیب پرداختند و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مکانیکی مختلف نیز جهت تخلیه آثار سیل به منطقه اعزام شده اند.

اعزام نیروی‌های خدمات شهری منطقه ۱۹ و تجهیزات به امامزاده داوود (ع)

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از اعزام ۵۰ کارگر خدمات شهری به همراه ۴ خاور،۲ بابکت و یک واترجت و معاون رئیس خدمات شهری منطقه و رئیس خدمات شهری ناحیه دو طی دیروز و صبح امروز به منظور امداد رسانی در پی وقوع حادثه سیل درامام زاده داوود (ع) خبر داد.

علیرضا جعفری در خصوص امداد رسانی در پی وقوع حادثه سیل در امام زاده داوود (ع) گفت: در پی بارندگی شدید حوضه آبریز بالای امامزاده داوود (ع) پر از گل و لای شده است و کارگران خدمات شهری با وجود حجم زیاد گل و لای در صحن‌های امام زاده از دیروز در این محدوده مستقر و در حال لایروبی و پاکسازی صحن شمالی و جنوبی و بازار امامزاده داوود (ع) هستند.

 آماده باش ۷۲ ساعته مدیریت بحران در استان تهران 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها گفت: مدیریت بحران استان تهران تا ۷۲ ساعت آینده در آماده‌باش کامل خواهد بود.

حامد یزدی مهر، ظهر امروز، جمعه گفت: باتوجه به بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا سه روز آینده با تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه خواهد بود که بر همین اساس دستگاه‌های امدادی در پی پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل در استان تهران در آماده‌باش کامل خواهند بود.

پاکسازی ۹۰ درصد از مسیرهای سیل زده در شرق استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون عوامل راهداری ۹۰ درصد از مسیرهای شرق استان تهران را که در معرض سیل بودند پاکسازی کرده‌اند، اظهارکرد: بر اساس اخطاریه‌ها و هشدارهای هواشناسی در مورد احتمالی جاری شدن سیلاب، رستوران‌ها و صنوف حاشیه رودها و مناطق دارای احتمال وقوع سیل در شمیرانات موقتاً تعطیل شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هشدارهای صادر شده گفت:مردم باید از حضور در کنار رودخانه ها و مسیرهای خطر و حادثه‌ساز خودداری کرده و هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند. بهترین هشدار درحال حاضر پرهیز از حضور در مناطق ییلاقی و ارتفاعات و حاشیه رودها و مسیل‌هاست.

وضعیت فعلی روستای مزداران فیروزکوه 

در حال حاضر معاون اول رئیس جمهور و استاندار تهران در منطقه حضور دارد و در حال بررسی امداد رسانی به منطقه است.
باتوجه به حجم بالای گل و لای ناشی از رانش کوه، امداد رسانی به کندی صورت می‌گیرد
گفته می شود در بعضی از مناطق تا ۴ متر درختان و کوچه ها زیر گل لای قرار گرفته‌اند
همچنان برق آب و گاز منطقه به طور کامل قطع می باشد.

یزد

کارشناس هواشناسی استان یزد: موج دوم بارندگی در راه است

احسان الله دهقانی، کارشناس هواشناسی استان یزد با اشاره به اعلام هشدار قرمز برای نقاط مختلف استان اظهار داشت: روز گذشته هشدار نارنجی برای استان یزد صادر کرده بودیم اما حوالی ظهر به دلیل رشد شاخص‌ها در چهار شهرستان تفت، مهریز و اشکذر و میبد به هشدار قرمز تبدیل شد که برای امروز نیز همین وضعیت تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در ادامه فعالیت این سامانه بارشی در استان، در مناطق کوهستانی بافق، بهاباد، شیرکوه، میبد و حتی مرز بین کرمان و مهریز و خاتم شاهد بارش به صورت رگباری همراه با رعد و برق آغاز شود.

یزد، شنبه تعطیل است

شاه‌حسینی معاون استاندار یزد گفت: ادارات دولتی یزد، به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، فردا (شنبه) به علت پیامدهای ناشی از جاری شدن سیل، تعطیل هستند.

استانداری یزد از شهروندانی که در مناطق ییلاقی حضور دارند، خواسته امشب در مسیر بازگشت قرار نگیرند تا تردد شهر به حداقل برسد.

وزیر کشور: تجهیزات مورد نیاز برای کنترل سیل یزد در راه است

وزیر کشور گفت: تجهیزاتی از سوی وزارت نیرو و استان‌ها برای کنترل سیل در راه استان یزد است.

وزیر کشور افزود: مردم از حضور در محل‌های سیل گیر به شدت خودداری کنند تا دستگاه‌ها بتوانند مدیریت کافی و لازم را داشته باشند.

وحیدی اظهار کرد: کنترل ورود آب به داخل شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از دیگر مسیرهای سیل بند و سرعت بخشیدن به تخلیه آب از داخل شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ریزش آوار ناشی از بارندگی در یزد یک کشته و سه زخمی بر جا گذاشت

روابط عمومی سازمان اورژانس و فوریت‌های پزشکی یزد اعلام کرد: بر اثر تخریب یک منزل قدیمی به دلیل بارندگی و ریزش آوار در خیابان مهدی شهرستان یزد یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

این حادثه صبح امروز اتفاق افتاد و مصدومان برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.

نماینده یزد: دستگاه‌های خدمات‌رسان برای کنترل بحران سیل همکاری کنند

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان، مردم و بخش خصوصی پای کار باشند تا بحران سیل را به خوبی کنترل کنیم.

وی افزود: بارش ۴۵ میلی متری و آبگرفتگی معابر سبب بروز بحران و مشکلاتی به ویژه در میدان ها، چهارراه ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها شده است.

نماینده یزد و اشکذر ادامه داد: سرریز یکی از بندهای خاکی به جاری شدن حجم بسیاری از آب از شهرستان تفت به یزد منجر شد که بخشی از آن هدایت شده ولی بخشی به داخل شهر آمده و مشکلاتی را به وجود آورد.

جوکار با اشاره به اینکه در وضعیت خاصی قرار داریم و احتمال بارندگی در عصر و شب نیز وجود دارد تصریح کرد: عوامل خدماتی از شب گذشته تاکنون مشغول به خدمت بوده و شهروندان نیز آمادگی داشته باشند تا در صورت بارندگی با مشکلات بیشتر مواجه نشویم.

مدیریت بحران استان یزد: بافت تاریخی یزد را تخلیه کنید

مدیریت بحران استانداری یزد از ساکنان بافت تاریخی شهر یزد خواست با توجه به بارش شدید باران در این شهر، اقدام به تخلیه فوری این بافت کنند.

این مدیریت روز جمعه اعلام کرد: تمامی حسینیه ها و مساجد خارج بافت تاریخی باز بوده و امکان استقرار ساکنین بافت تاریخی در محل های ذکر شده فراهم است.

بر این اساس، ورزشگاه والیبال مهدی آباد (تقاطع کوچه صحرا)، ورزشگاه شهید صدوقی (ابتدا بلوار امام جعفر صادق (ع) از سمت خیابان کاشانی)، ورزشگاه کوثر (پاسداران) نیز باز بوده و ساکنین بافت می‌توانند در این محل ها به صورت موقت اسکان داشته باشند.

سیلاب وزیر کشور را راهی یزد کرد

بارندگی شب گذشته به حدی بود که ستاد مدیریت و بحران استان یزد در ساعت پنج و ۴۰ دقیقه بامداد با حضور استاندار و مسئولان دستگاه های مختلف امدادی تشکیل شد و وزیر کشور نیز برای بررسی وضعیت استان ظهر امروز به یزد سفر کرد.

چهار شهرستان یزد در سطح هشدار قرمز

اداره کل هواشناسی یزد در اطلاعیه‌ای برای چهار شهرستان تفت، مهریز، میبد و اشکذر، هشدار سطح قرمز صادر کرد، به گزارش این اداره کل، مخاطرات این هشدار که مربوط به عصر پنجشنبه تا روزجمعه هست رگبار، رعد و برق و بارش باران و تگرگ اعلام شده است.

هواشناسی یزد نسبت به سیلابی شده مسیل ها و برخورد صاعقه به زمین نیز هشدار داده و از شهروندان خواسته از هر گونه تردد در مناطق مستعد سیل، حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

درخواست استاندار یزد از وزیر کشور نیروهای امدادی

استاندار یزد در خصوص بارش‌های شدید در استان و جاری شدن سیلاب در شهر یزد گفت: در تماس تلفنی با وزیر کشور و مدیریت بحران کشور، هماهنگی‌های لازم انجام شده تا نیروهای امدادی و تجهیزات لازم به این استان منتقل شود.

وی با اشاره به تداوم بارندگی از ساعت ۲ بامداد تاکنون در شهر یزد گفت: حجم روان آب‌ها به دلیل شدت بارندگی، زیاد است و در ایستگاه یزد میزان بارش ۵۰ میلیمتر گزارش شده که متوسط بارش سالانه شهر یزد ۴۰ میلیمتر است.

فاطمی تصریح کرد: بیشتر خانه‌های بافت تاریخی یزد غیرمقاوم است و از ساکنان بافت تاریخی انتظار می رود، منازل خود را ترک کنند، برای اسکان آن‌ها در مساجد و اماکن مذهبی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از روان آب‌ها از شهرستان تفت به سمت شهر یزد می‌آید، اظهار داشت: در روزهای گذشته به سیل بندهای شهر یزد رسیدگی شده، اما ظرفیت سیل بندها رو به تکمیل است و سرریز آنها در حال آمدن به یزد است که برای مدیریت آن اقداماتی فوری در دست اجراست.

فاطمی از مردم خواست از تردد غیرضروری در معابر و خیابان ها خودداری کنند و اگر دچار قطعی آب، گاز و برق شدند با دستگاه‌های خدمات رسان تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

تخلیه ساکنان روستاهای نیوک و علویه میبد

بخشدار ندوشن میبد نیز از تخلیه جمعیت روستاهای نیوک و علویه به تعداد ۴۰۰ نفر به دلیل بارندگی شدید، لبریز شدن سدها و حجم بی سابقه آب خبر داد و اظهار داشت :جمعیت این روستاها در ۲ حسینیه اسکان داده شدند و تعدادی از آنها نیز به خانه های اقوام خود رفتند.

محمدحسین میرحسینی افزود: حجم آب جمع شده از بارندگی‌ها در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است و با این وجود با تدابیر و اقدامات انجام شده تاکنون هیچ گزارشی از آبرگرفتگی و یا ورود آب به منازل روستاییان و خسارت نداشتیم.

امدادگران هلال احمر در حال تخلیه آب از منازل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: امدادگر هلال احمر به مناطق مختلف استان اعزام شده اند و بیشترین عملیات آنها مربوط به تخلیه آب از منازل بوده است.

وی با بیان اینکه در زردین شهرستان تفت آب به منازل مردم نفوذ کرده است، افزود: نیروهای هلال احمر در زردین و سایر مناطق استان از جمله مهریز، خضرآباد و فراغه با پمپ آب و کف کش در حال تخلیه آب از منازل مردم هستند.

وی افزود: شهروندان می توانند در صورت نیاز با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند تا نیروهای هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان در محل حاضر شوند.

۲۰۰ تخته پتو و بسته غذایی برای سیل زدگان زردین ارسال شد

مدیرعامل هلال احمر استان یزد با تشریح شدت سیل در دهستان زردین شهرستان تفت گفت: ساعاتی پیش ۲۰۰ تخت پتو و ۱۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته توسط یک دستگاه کامیون امدادی بارگیری و به زردین اعزام شد.

سیلاب و وضعیت اضطراری در استان یزد

حرازی زاده از تخریب کامل هشت خانه در زردین خبر داد و گفت: بسیاری دیگر از خانه ها نیز در این منطقه دچار خسارت جدی و آبگرفتگی شده اند و حدود ۱۵۰ نفر در این منطقه نیاز به اسکان اضطراری دارند.

مسدود شدن خروجی شهر یزد به سمت تفت و مهریز

رییس پلیس راهور استان یزد از مسدود شدن خروجی شهر یزد به سمت شهرهای تفت و مهریز بعلت بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خبر داد و گفت: تمام زیرگذرهای شهر یزد را آب فراگرفته و امکان تردد وجود ندارد؛ مردم از رفت و آمد در سطح شهر خودداری کنند.

سرهنگ مهدی زارع اضافه کرد: حرکت و تردد خودروها به سختی و با کندی در سطح شهر یزد انجام می‌شود و ضمن آنکه سیل از سمت تفت نیز راهی شهر یزد شده لذا مردم از خانه های خود خارح نشوند.

پرهیز از سفرهای غیرضروری در پی احتمال وقوع سیلاب

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد هم گفت: غیر از بارش های استانی، احتمال وقوع سیلاب از حوزه بالادست خصوصا استان فارس به سمت یزد وجود دارد، لذا از شهروندان انتظار می رود از توقف در محدوده رودخانه ها، مسیل ها و بندهای خاکی اجتناب کنند.

جواد منصوری افزود: با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری ها لایروبی و پاکسازی رودخانه ها، مسیل ها و دهانه پل ها انجام شد تا عبور ایمن سیلاب از انجام شود.

وی خاطر نشان کرد:مسدود سازی قنات های متروکه با همکاری مدیریت بحران و جهاد کشاورزی نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل ایمن سیلاب است که در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گرفت.

خسارت سیلاب به جاده ها و مسدود شدن برخی راه‌های استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد نیز درخصوص اثر سیلاب بر محورهای مواصلاتی استان گفت: بارش های دو روز گذشته خسارت‌های جدی به شبکه راه‌های استان به ویژه راه های روستایی وارد کرده است.

سیلاب و وضعیت اضطراری در استان یزد

وی به شهروندان توصیه کرد که از سفر غیرضروری خودداری و در صورت سفر ضروری قبل از حرکت حتما از باز بودن مسیر از طریق سامانه ۱۴۱ مطمئن شوند.

آب شرب انتقالی از اصفهان به یزد قطع شد 

در پی بارندگی شدید در کوهرنگ و گل آلود شدن آب مخازن و عدم امکان تسفیه آن، آب انتقالی از اصفهان به یزد موقتاً قطع شده است.
به دلیل تداوم بارش‌ها در کوهرنگ و استمرار شرایط گل آلود بودن آب، زمان وصل مجدداً آب مشخص نیست و از این رو لازم است مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا در شرایط سخت کنونی بی‌آبی نیز گریبان گیر استان نشود.

۳۰ اکیپ شهرداری در حال آماده باش

شهردار یزد نیز با بیان اینکه ۳۰ اکیپ آتش نشانی همراه با تجهیزات، در حال خدمت رسانی به مردم است، اظهار داشت: برخی سیل بندهای شهر یزد که در سیل اردیبهشت ماه دچار آسیب شده بود از جمله سیل بندهای شماره یک، دو و چهار در روزهای گذشته تقویت شد.

سیل بندها و خاکریزهای تفت سرریز شده است

فرماندار تفت نیز گفت: بر اثر بارش های سیل آسای بامداد جمعه در مناطق مختلف شهرستان، اکثر سیل بندها و خاکریزها سر ریز شده است و امیدواریم شاهد شکسته شدن یا تخریب آنها نباشیم.

وی ادامه داد: حجم بارش ها به گونه ای بود که در لحظات اولیه سیل بندها و خاکریزها مملو از آب شدند و سرریز کردند.

دادستان یزد: خودروهایی که در جریان سیل شهر یزد تردد کنند، توقیف می شوند

محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: شهروندان و رانندگان از هرگونه تردد غیرضروری در شهر پرهیز کنند، پلاک خودروهایی که تردد غیرضرور داشته باشند توقیف می‌شود.

مازندارن 

سیل در چالوس ۳ فوتی برجای گذاشت

محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از پیدا شدن سه جنازه در جریان سیل اخیر در چالوس خبر داد و اظهار کرد: مسیر ۱۰ روستا به دلیل آورده در محور فرعی ناتر دلیر شهرستان چالوس مسدود و روستای واسکول در محاصره سیلاب است و تاکنون سه جنازه پیدا شد.

دستور رئیس جمهور به وزرا و استانداران: همه امکانات کشور برای مواجهه با سیل بسیج شود

رئیس جمهور با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها،به وزرا و استانداران دستور داد تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند.

دستور فرمانده کل ارتش به نیروی زمینی برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده

با درخواست وزیر کشور، فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی دستور داد تا با مسئولیت فرمانده میدانی امدادرسانی ارتش، در مناطق در خطر سیل و آسیب‌دیده، امکانات و تجهیزات مورد نیاز مهندسی ستاد بحران و مردم را تأمین کنند. در پی این دستور که در راستای تشدید و گسترش اقدامات مردمیاری ارتش صادر شد، واحدهای مهندسی ارتش در استان‌های در معرض خطر سیل به حالت آماده باش در آمدند.

همچنین فرمانده نیروی زمینی نیز ضمن ابلاغ آماده‌باش به یکان‌های مهندسی و به‌کارگیری بیشتر و سریع‌تر تجهیزات مورد نیاز مناطق سیل‌زده به فرمانده قرارگاه جنوب شرق و فرمانده ارشد نظامی استان فارس، برای کمک رسانی به مردم سیل زده، خواستار استمرار و تقویت کمک رسانی در مناطق سیل زده شد.

دستور فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

سخنگوی سپاه از دستور سرلشکر حسین سلامی برای ارتقا و تشدید آمادگی‌های سپاه‌های استانی و یگان‌های امدادی بسیج برای امداد و کمک رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده و مستعد وقوع سیل در کشور خبر داد.

دستور وزیر بهداشت به اورژانس و مراکز درمانی

وزیر بهداشت با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، سازمان اورژانس و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را ملزم کرد تا ضمن آمادگی کامل، تدابیر لازم برای رسیدگی فوری به سیل زدگان و بسیج همه امکانات را اتخاذ کنند.

تصاویری از سیل در طالقان

سیل طالقان

نظر شما