شناسهٔ خبر: 55345059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین وضعیت بارش‌ها در استان گلستان| آبگرفتگی معابر/ تمام جاده‌های مواصلاتی استان باز است

بارش‌های پراکنده و رگباری از عصر دیروز در مناطق مختلف استان گلستان آغاز شده که سبب آبگرفتگی برخی از معابر شده است که بیشترین میزان بارش در شهرستان گرگان گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به کاهش محسوس دمای هوای استان و آغاز بارش‌های پراکنده و رگباری در سراسر استان اظهارداشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی در منطقه است و به تناوب تا اواسط هفته شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، بارندگی (گاهی رگباری)، وزش باد ، رعد و برق مهیا است.

وی افزود: در این مدت به ویژه امروز با توجه به بارش‌های رگباری احتمال آبگرفتگی برخی معابر وجود دارد و تا روز یکشنبه هوای خنکی بر استان حاکم است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه تا ظهر امروز است، گفت: دمای هوا در پارک ملی گلستان به 22 درجه و در گرگان به 24 درجه رسیده است و بیشترین میزان بارندگی نیز در گرگان با 37.5 میلیمتر ثبت شده است.

بارش‌های پراکنده و رگباری از عصر دیروز در مناطق مختلف استان گلستان آغاز شده که سبب آبگرفتگی برخی از معابر و خیابان‌ها شده است.

بیشترین بارش ها در گرگان/آبگرفتگی معابر شهری

موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گرگان با بیان اینکه آتش‌نشانان از ساعت 19 دیشب تا حوالی ساعت 23 شب گذشته مشغول عملیات بودند، ادامه داد: 14مورد عملیات رفع آبگرفتگی از اماکن و منازل شهروندان و به علت قطع برق برخی از محلات 9 مورد حادثه محبوس شدن شهروندان در آسانسور و 8 مورد عملیات دیگر مانند سقوط درخت و افتادن کابل برق شهری بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان افزود: خوشبختانه بارش باران در روز گذشته خسارت مالی  و جانی به دنبال نداشته است.

صفری اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی پیش آمده و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر تکرار بارش‌های بارانی شدید همه نیرو‌های این سازمان در حالت آماده باش هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از همه مردم خواست ضمن رعایت نکات ایمنی از حضور در مناطق در معرض سیل مانند نواحی پست، زیرگذرها، دره‌ها، تنگه‌ها مناطق جنگلی و محدوده رودخانه ها خودداری کنند.

تمام جاده‌های گلستان باز هستند/مردم به ارتفاعات نروند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با توجه به تداوم بارش ها تا روز شنبه به هم استانی‌ها هشدار داد که از قرار گرفتن در کنار رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات و کوهستان‌ها پرهیز کنند.

غلامرضا بیکی همچنین بر رعایت فاصله طولی خودروها، اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری و در صورت ضرورت به تردد، رعایت سرعت مطمئنه را نیز تاکید کرد.

به گفته وی، در حال حاضر تمام جاده های استان باز است اما شاهد باران در تمام آنها هستیم و تردد در آنها با احتیاط  جریان دارد.

بیکی اظهارداشت که گشت های راهداری و ترابری هم اکنون  در حالت آماده باش قرار دارند و در نقاط مستعد تصادف و وقوع سیل مستقر هستند.

آماده‌باش نیروهای امدادی در سراسر استان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آماده‌باش کامل نیرو‌های عملیاتی و تجهیزات امدادی برای مدیریت بحران احتمالی ناشی از وقوع سیلاب در استان خبر داد.

قاسم غریب آبادی اظهارداشت: در پی فعالیت سامانه پر فشار بارشی و اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب، نیرو‌های عملیاتی و امکانات امدادی هلال احمر گلستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی گفت: تا پایان مساعد شدن وضعیت جوی، 107 امدادگر و نجاتگر در 16 پایگاه امداد و نجات، 12 مرکز پاسخگویی اضطراری شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکز استان، یک مرکز امداد هوایی، یک پایگاه گروه‌های واکنش سریع، یک مرکز آنست (سگ‌های جست‌وجو و نجات)، یک پست موقت بین شهری و ساحلی شهرستان گمیشان با بکارگیری 19 آمبولانس و 11 خودروی نجات برای پوشش حوادث احتمالی آماده هستند.

به گفته غریب آبادی هفته اخیر کلاس‌هایی به منظور حفظ آمادگی نیرو‌ها و امکانات توان افزایی نجاتگران و پرسنل هلال احمر استان در شهرستان‌ها در زمینه امداد رسانی در سیلاب در شهرستان‌ها برگزار شده است.

غریب آبادی از مردم خواست: تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و حتی الامکان در مسیر‌های کوهستانی تردد نکنند.

انتهای پیام/581/ن

 

نظر شما