شناسهٔ خبر: 55341921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

ایرانجوان بوشهر پنجره نقل و انتقالاتی پورتو را بست !

صاحب‌خبر -

ایرانجوان بوشهر پنجره نقل و انتقالاتی پورتو را بست تا باشگاه جوانی مهدی طارمی مهاجم حال حاضر پورتو پنجره تیمی با سابقه قهرمانی در اروپا را ببندد!

به گزارش انصاف ورزشی، باشگاه ایرانجوان بوشهر پنجره نقل و انتقالاتی پورتو را بست این تیم که فصل پیش در دسته دو ایران با ثبت 20 باخت در 26 بازی و تنها یک پیروزی در منطقه سقوط به لیگ دسته 3 ایران قرار گرفت، در اتفاقی عجیب به دلیل پرداخت نشدن حق مکانیزم مشارکت یا همان حق آموزش و رشد مهدی طارمی، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پورتو پرتغال را بسته است.

عطا وزیری سرپرست ایرانجوان بوشهر در گفت و گو با «فارس» در این مورد بیان کرد:

«پنجره نقل و انتقلاتی باشگاه پورتو به دلیل مکانیزم مشارکت بسته شده، حق رشد در فوتبال وجود ندارد. در واقع حق آموزش است اما مکانیزم مشارکت جریان دیگری دارد. فکر می‌کنم اولین باشگاه ایرانی باشیم که توانسته این حکم را بگیرد. البته داماش گیلان هم این حکم را گرفت اما چون منحل شد، مبلغ پرداخت شده در فدراسیون و برای تیم‌های پایه هزینه می‌شود.

وی افزود: ما سال 1399 برای گرفتن این رای اقدام کردیم و حکم هم همان سال صادر شد اما چون باشگاه پورتو این پول را پرداخت نکرد، پنجره این باشگاه پس از احراز عدم پرداخت پول برای فیفا، بسته شد. از طریق سامانه TMS متوجه این اتفاق شدیم که برای فدراسیون فوتبال هم ارسال می‌شود. از طرفی باشگاه پورتو نامه‌ای را به فدراسیون داده و اعلام کرده با توجه به اینکه دسترسی به باشگاه ایرانجوان، از این طرق به اطلاع ما برسد. فدراسیون فوتبال در تاریخ 28 تیر درخواست پورتو را به ما اعلام کرد.

وزیری گفت: باشگاه پورتو خواستار مصالحه برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی شده و اعلام کرده که این پول را در اسرع وقت پرداخت می‌کند تا ما رضایت بدهیم. این مبلغ در ابتدا حدود 110 هزار یورو بوده و فکر می‌کنم الان به دلیل تاخیر در پرداخت بیشتر شود. زمانی که پول به حساب باشگاه بنشیند، از طریق وکیل خودمان در سوئیس رضایت‌مان را اعلام می‌کنیم تا اقدامات لازم برای باز شدن پنجره پورتو انجام شود.»

به هرروی ایرانجوان بوشهر پنجره نقل و انتقالاتی پورتو را بست تا در اتفاقی عجیب تیمی که در سطح سه و چهار فوتبال ایران بازی می‌کند، پنجره نقل و انتقالاتی پورتو قهرمان لیگ پرتغال و قهرمان سابق اروپا را ببندد.

البته گفتنی است روزنامه آبولا با تیتر “اژدها قبلاً بدهی طارمی را تسویه کرده و مانع موجود رفع خواهد شد” مدعی شد که پورتو پرتغال مبلغ مورد نظر را پیش از این پرداخته است.

آبولا نوشت: «یک منبع در تیم پورتو تأیید کرده که این باشگاه آنچه از بدهی 100 هزار یورویی مربوط به مکانیزم مشارکت به تیم ایرانی ایرانجوان بوشهر باقی مانده بود؛ تسویه کرده است. تیمی که اولین باشگاه حرفه‌ای مهدی طارمی بوده است.»

ایرانجوان بوشهر پنجره نقل و انتقالاتی پورتو را بست ! ایرانجوان بوشهر پنجره نقل و انتقالاتی پورتو را بست !

انتهای پیام

نظر شما