شناسهٔ خبر: 55326871 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بنا: گرایی می‌خواست امسال کشتی نگیرد اما اجازه ندادم

صاحب‌خبر -
 
 
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: رضا گرایی فکرش این بود که امسال را کشتی نگیرد.
محمد بنا در تازه‌ترین صحبت‌هایش درباره مسابقات جهانی پیش‌روی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: کلاً مسابقات صربستان با نروژ زمین تا آسمان فرق می‌کند. البته این هم یک مسابقه جهانی است، مسابقات سال 2023 از آن هم مهم‌تر است که سهمیه المپیک به شمار می‌آید، ولی جهانی 2022 فقط قهرمانی جهان است که دنبال این هستیم با توجه به لیاقت بچه‌ها نتیجه خوب بگیریم، اما کار خیلی سخت است. 
وی همچنین در مورد اینکه قبلاً نگران شرایط وزنی محمدرضا گرایی بود و این صحبت به گوش می‌رسید که او شاید در مسابقات جهانی امسال کشتی نگیرد، خاطرنشان کرد: رضا این مدتی که مرتب در اردو بود وزنش بین 70 و نیم یا 70 و 600 گرم بود. او این‌قدر باهوش و حواس‌جمع هست که وقتی بحث این شد که به 72 کیلوگرم بیاید، این را متوجه شود که دو طلای جهانی و المپیک او در 67 کیلوگرم است. فکرش این بود امسال را نگیرد و از سال بعد برای المپیک بیاید، ولی به او گفتم باید در همان 67 کیلو کشتی بگیرد و مدال‌هایش را بیشتر کند، چون این توانایی را دارد. وقتی با او صحبت کردیم، وزنش را کنترل کرد و روز به روز هم شرایطش بهتر می‌شود.
محمد بنا درباره قیاسی که این روزها درباره دو رشته آزاد و فرنگی و چرخه آنها صورت می‌گیرد، به خبرگزاری تسنیم گفت: فرنگی ما با آزادمان فرق می‌کند. در این سه سال و خرده‌ای که توانستیم یک تیم قهرمان جهان درست کنیم هنوز این زمان را نداشتیم که داده‌های کشتی جوانان را تحویل بگیریم. داریم سعی می‌کنیم جوانان را به رده بزرگسالان وارد کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما