شناسهٔ خبر: 55325761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الفیاض: درگیری داخلی در بیت شیعی به دلیل پختگی احزاب و وجود مرجعیت دینی بعید است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «فالح الفیاض»،رئیس سازمان الحشد الشعبی با تاکید بر اینکه داعش دیگر تهدیدی علیه امنیت داخلی عراق نیست، اظهار داشت: حشد ضامن جلوگیری از بروز جنگ داخلی در کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الفیاض در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: الحشد الشعبی از زمان تاسیس عاملی مثبت در صیانت از عراق بوده و قدرتی همسو و همراه با مردم است. حشد در هرگونه منازعه سیاسی بی‌طرف و ضامن حاکمیت کشور باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه درگیری داخلی در بیت شیعی به دلیل پختگی احزاب و وجود مرجعیت دینی دور از ذهن است، اظهار داشت: تظاهرات امری مشروع است اما آنچه در منطقه خضراء روی داد از جمله یورش به ساختمان پارلمان تعرضی غیر قابل قبول است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با بیان اینکه از برخی دستگاه‌های امنیتی در منطقه الخضرا گله‌مندیم و از همه گروه‌ها می‌خواهیم رفتار مسئولیت‌پذیرانه داشته باشند، گفت: آنچه در حشد برای ما مهم است، صلح و آرامش داخلی و عدم بکارگیری خشونت توسط هیچ یک از گروه‌ها است.

وی با اشاره به اشاره به اینکه هیچ گروهی نباید دیدگاه خود را به گروه‌های دیگر تحمیل کند و قانون اساسی باید معیار باشد، گفت: من از ابتدا نامزدی برای ریاست دولت را رد کردم. محمد شیاع السودانی نامزدی پاکدست و دارای تجربه سیاسی و مدیریتی است.

الفیاض با بیان اینکه در برخی موارد با مقتدی صدر اتفاق‌نظر داریم گفت: به تظاهرات‌کنندگان می‌گویم که تظاهرات امری مشروع است ولی باید به دور از تخریب و خشونت باشد و آرامش و صلح اجتماعی را برهم نزند.

وی اظهار داشت: میانجیگری عراق میان ایران و عربستان برای تلطیف فضا بود اما هنگامی که طرح پرونده‌های مهم آغاز شود، نشست‌های در جایی دیگر خواهد بود.

رئیس حشد با بیان اینکه وحدت گفتمان در دولت عراق به خصوص در پرونده‌های خارجی متبلور نیست، گفت: رفتار ترکیه در همسو با منافع عراق نیست و درخصوص نحوه تعامل با آنکارا میان بغداد و اربیل اختلاف وجود دارد.

وی با بیان ایکه پیش از اتهام به ترکیه باید درخصوص اتفاقات دهوک تحقیق می‌شد، گفت: عرصه سوریه و عراق از لحاظ امنیتی واحد است و رابطه با بشار اسد از حیث امنیتی و سیاسی برای عراق حائز اهمیت است.

الفیاض در پایان گفت: ما در الحشد الشعبی کارشناسان و مهندسانی داریم و ساخت برخی سلاح‌ها را آغاز کرده‌ایم.

این خبر را در المیادین ببینید.

نظر شما