شناسهٔ خبر: 55297710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جهت ایام جابجایی زائران اربعین حسینی (ع)؛

آذربایجان غربی، استان معین پایانه مرزی مهران انتخاب شد

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آمادگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برای جابجایی زائران اربعین حسینی ( ع ) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته جابجایی زائران اربعین از تاریخ دهم شهریور تا پنجم مهر ماه سال جاری به مدت ۲۷ روز خواهد بود.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی به عنوان معین پایانه مرزی مهران استان ایلام در ایام جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) انتخاب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده برای ترغیب ناوگان عمومی جهت خدمات رسانی حداکثری به زائرین افزود: به منظور کاهش بخشی از هزینه‌های تحمیل شده بر ناوگان، معافیت از عوارض مترتب بر حمل و نقل (عوارض ۵ درصد شهرداری‌ها)، تخصیص سوخت علی الحساب به ناوگان فعال در طرح با توجه به فعالیت مداوم آنها و اتمام سهمیه متعلقه و محاسبه نرخ کرایه حمل زائران به صورت یک سر خالی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اقدامات ویژه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان برای اجرای طرح اربعین حسینی (ع) یادآور شد: بکارگیری ناوگان سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، عملیاتی شدن کامل سامانه سپهتن به منظور رصد تردد و پیش بینی سیر ناوگان اتوبوسی، ممنوع شدن پیش فروش سرویس‌های شرکت‌ها و سرویس‌های دربستی به کلیه مقاصد کشور در طول دوره طرح و امکان پذیر بودن صدور صورت وضعیت برای کلیه شرکت‌های مسافربری کشور به مرزهای چهارگانه مهران، خسروی، شلمچه و چزابه و بالعکس بدون در نظر گرفتن محدودیت شبکه سیر از جمله آن را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: نحوه خروج اتوبوس‌های بین المللی به کشور عراق صرفاً بر اساس دستورالعمل مربوطه که توسط دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و با هماهنگی دفاتر حمل و نقل مسافر تهیه و ابلاغ می‌شود، امکان پذیر خواهد بود.

آرامون گفت: استقرار مسئول پاسخ گویی ۲۴ ساعته در دفاتر نمایندگی اداره کل و ادارات شهرستانی، رسیدگی در سریع‌ترین زمان ممکن به تخلفات ضروری و تخلف دارای شاکی خصوصی، استقرار همکاران در پایانه‌های هدف (احتمالاً خسروی و مهران) و نیز آمادگی کامل برای پذیرش و مدیریت سفر زائران در صورت بازگشایی و تردد از طریق پایانه مرزی تمرچین، از سایر اقدامات مهم این اداره کل در طرح اربعین حسینی (ع) سال جاری خواهد بود.

نظر شما