شناسهٔ خبر: 55296503 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

نیمی از هواپیماهای مسافری زمین‌گیر شده اند

موسوی، رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت بلیت، دلار ۲۵ هزار تومانی بوده که این مبلغ اکنون بسیار بالاتر از مبلغ زمان محاسبه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سید عبدالرضا موسوی در جمع خبرنگاران افزود: شصت درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است که شامل خرید هواپیما و قطعه، روغن، گریس، موکت کف، تایر، روکش صندلی، بیمه مسافران داخلی و خارجی، آموزش ادواری خلبانان، حق عضویت سازمان‌های بین المللی، هزینه‌های نست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های خارجی و مواردی از این دست است.

وی افزود: ریشه مشکلات صنعت هوایی زمین‌گیر بودن نیمی از ناوگان هوایی است، چون از مجموع ۳۳۳ هواپیمای مسافری موجود، بیش از ۵۰ درصد آن‌ها زمین‌گیر شده اند.

موسوی افزود: هزینه نشست و برخاست هر هواپیما در سال گذشته افزایش زیادی یافت و هم اکنون بیش از ۱۱ درصد هزینه‌های بلیت به تعرفه‌های فرودگاهی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: هم اکنون هزینه‌های فرودگاهی در فرودگاه اهواز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که هزینه‌های فرودگاه مشهد شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در فرودگاه مهرآباد هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

نظر شما