شناسهٔ خبر: 55285253 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تشکيل کميته تخصصي فناوري بين اعتاب مقدسه

صاحب‌خبر -
تشکيل کميته تخصصي فناوري بين اعتاب مقدسه
خبرگزاری آریا-قائم مقام آستان قدس رضوی، استفاده از ظرفیت‌های هنر، رسانه و فناوری‌های نوین را یک ضرورت برای ترویج معارف اهل بیت (ع) و تسهیل زیارت دانست و گفت: اعتاب مقدسه باید با تشکیل کمیته تخصصی فناوری و نوآری، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در عرصه خدمت‌رسانی به زائران تقویت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مالک رحمتی در همایش اعتاب مقدسه جهان اسلام که در کشور عراق برگزار شد، به جایگاه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی زیارت اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ همواره در کشور‌های مختلف برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه بوده که امروزه بسیاری از این فعالیت‌ها به فراموشی سپرده شده و اثری از آن‌ها نیست، اما تنها فعالیتی که باقی مانده و خواهد ماند مقوله زیارت است.
به گفته وی مقوله زیارت هیچ بدیلی ندارد و اگر زیارت، همراه با معرفت نسبت به امام انجام شود، این زیارت به مثابه کارخانه انسان‌سازی خواهد بود و انسان پس از زیارت با معرفت، متحول شده و به کمالات معنوی دست می‌یابد.
رحمتی ادامه داد: زیارت جذاب‌ترین، فراگیرترین، پر نفوذترین، عاطفی‌ترین، معنوی‌ترین و جامع‌ترین فعالیت اعتقادی و معنوی است که در همه اعتاب مقدسه اتفاق می‌افتد و به خاطر همین ویژگی‌های منحصر به فرد است که امروزه دشمن زیارت را مورد هدف قرار داده، اما با همت و اراده خادمان در اعتاب مقدس و با حضور میلیونی زائران در راهپیمایی بزرگ اربعین، همه این توطئه‌ها خنثی شده و دشمن ناکام مانده است.
قائم مقام آستان قدس رضوی با ارزشمند دانستن تعاملات و همکاری‌های اعتاب مقدسه طی سال‌های اخیر، بر ضرورت تقویت آن تاکید و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در کنار توسعه‌های عمرانی که در همه اعتاب مقدسه انجام شده، رسیدگی به امور زائران به نحو احسن بوده به طوری که باعث کارآمدی و اثر بخشی بیش از گذشته اعتاب شده است.

نظر شما