شناسهٔ خبر: 55282493 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

فروش ۷/ ۱۸میلیون تن سیمان در بورس‌کالا تا پایان تیرماه

در هفته جاری ۶۶شرکت سیمانی در مجموع بیش از یک‌میلیون و ۲۰۳‌هزار و ۲۳۰تن انواع سیمان تیپ‌یک و تیپ‌۲ را روی تابلو معاملات می‌برند که از نکات قابل‌توجه عرضه‌های این هفته، افزایش ۱۴‌هزار تنی نسبت به هفته قبل است. سیمانی‌ها در چهارماه ابتدایی امسال در مجموع نزدیک به ۱۸میلیون و ۷۱۰‌هزار تن انواع سیمان به ارزش ۱۱‌هزار و ۷۳۴میلیارد تومان را در تالار سیمان بورس‌کالا فروخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «کالاخبر»، تالار سیمان بورس‌کالا روز یکشنبه ۲مرداد، میزبان عرضه یک‌میلیون و ۲۰۳‌هزار و ۲۳۰تن انواع سیمان از سوی ۶۶شرکت سیمانی بود. از کل عرضه‌های دیروز سیمانی‌ها در بورس کالا، یک‌میلیون و ۸۸‌هزار و ۵۳۰تن از نوع تیپ۲، ۷۱‌هزار و ۵۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۴۲۵، ۴۰‌هزار و ۸۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۳۲۵ و ۲‌هزار و ۴۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۵۲۵ بود. عرضه‌های روز گذشته بدون محدودیت سقف خرید بودند و خریداران به هر میزان مجاز به ثبت ‌سفارش بودند.

معامله ۷/ ۱۸میلیون تنی سیمانی‌ها در چهارماه امسال

از ابتدای فروردین امسال تا پایان تیرماه، در مجموع ۲۲میلیون و ۴۸۵‌هزار و ۷۱۲تن سیمان در بورس‌کالا عرضه شد که با تقاضای ۳ میلیون و ۵۸۸‌هزار و ۲۴۵تنی روبه‌رو شد و ۱۸میلیون و ۷۱۰‌هزار و ۷۴۲تن آن به ارزش نزدیک به ۱۱‌هزار و ۷۳۴میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

معامله سیمانی‌ها در سال ۱۴۰۰

براساس آمار اعلامی بورس‌کالا، از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس‌کالا (از ۹ خرداد سال گذشته) تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴میلیون و ۸۶۴‌هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۹/ ۱۶‌هزار میلیارد تومان در بورس‌کالا مورد معامله قرار گرفت.

معامله ۲۶۴ میلیون گواهی سپرده سیمان تا پایان تیرماه

از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، در مجموع ۲۶۴میلیون و ۲۷۵‌هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۲۶۴‌هزار و ۲۷۵تن سیمان دست به دست شد و ارزش نزدیک به ۱۸۶میلیارد تومان را رقم زد. سال گذشته نیز که شاهد راه‌اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم، در مجموع ۱۵۵میلیون و ۷۷۶‌هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵‌هزار و ۷۷۶تن سیمان به ارزش ۹۰میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

نظر شما