شناسهٔ خبر: 55263902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

۱۱ هزار تشکل کارگری در پی رفع مشکلات کارگران

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور کارگری از وجود بیش از ١١ هزار تشکل کارگری در کشور جهت رفع مشکلات کارگران خبر داد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا عباسی بعد از ظهر امروز در اولین جلسه مشترک اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز استادکاران و کارگران ساختمانی فصلی کشور گفت: ایجاد صنوف کارگری یکی از عوامل رونق تولید است.

​به گزارش فارس، وی یکی از مهمترین وظایف تشکل‌های صنفی را تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها و نمایندگان خود در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی دانست و اظهار داشت: بیش از ١١ هزار تشکل کارگری در کشور تشکیل شده که تشکل‌های صنفی و تعاونی‌ها باید با ورود به حوزه‌های تعاونی مصرف، مسکن و تأمین نیاز در راستای رونق اقتصادی خود قدم بردارند.

او با اشاره به لزوم توانمند سازی کارگران گفت: توانمندسازی کارگران و قشر شاغل در مشاغل موقت و سیار یکی از اهداف مهم تشکل‌های کارگری است و انجمن‌ها و تعاونی‌ها باید با هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، بیمه، معیشت، امنیت شغلی، بهداشت و ایمنی کارگران تمام تلاش خود را به کار گیرند.

در ادامه مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نیز طی سخنانی اظهار داشت: بیش از یک سال است که از ایجاد اتحادیه تعاونی استادکاران و کارگران ساختمانی کشور گذشته است و تفاهم‌نامه‌ای با فنی حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی کشور منعقد کرده است.

جمشید دیوسالار ادامه داد: کارگروه مسکن ایجاد شده و از فضای مجازی در دوران کرونا برای پیشبرد اهداف این اتحادیه استفاده کرده‌ایم.

وی از طراحی و اجرای اپلیکیشن سامانه اعزام به کار برای اعزام کارگران به کار خبر داد و گفت: نمونه نهایی این مهم تست شده است، همچنین برای اولین بار در کشور کیف پول الکترونیک برای جوامع کارگری را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا مجموعه زر در کنار واحد پولی ریال قرار می‌گیرد.

دیوسالار متذکر شد: تفاهم و تعامل اتحادیه با شبکه زر موجب مراودات پولی برای جامعه کارگران می‌شود.

نظر شما