شناسهٔ خبر: 55247728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مکرون پس از گفت وگو با رییس جمهور ایران: توافق هسته‌ای با ایران همچنان ممکن است/ ابراز نا امیدی از عدم پیشرفت مذاکرات هسته ای

صاحب‌خبر -

شفقنا- میدل ایست نیوز نوشت: کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفت وگویی با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران نسبت به عدم پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره در بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه آمده است که رئیس جمهوری این کشور، همتای ایرانی خود را به اتخاذ تصمیمی واضح درخصوص دستیابی به توافقی برای احیای برجام تشویق کرد.

مکرون تاکید کرد که احیای توافق هسته ای هنوز ممکن است به شرط اینکه در اسرع وقت انجام شود.

الیزه اعلام کرد که مکرون نسبت به پیشرفت توافق هسته ای ایران پس از چند ماه به تعلیق درآمدن ابراز ناامیدی کرد.

رئیسی نیز با اشاره به رشد چشمگیر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان، تحریم‌های آمریکا ضد ایران را به ضرر اقتصاد جهانی به خصوص اروپا دانست.

وی با اشاره به اینکه اگر نقش امنیت‌ساز جمهوری اسلامی در منطقه به خصوص مبارزه با تروریسم و حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها نبود امروز داعش در اروپا اعلام خلافت کرده بود، تاکید کرد: راه حل مسائل منطقه در دست ملت‌ها و دولت‌های منطقه و مداخله خارجی ضد امنیت و ثبات است.

رئیس جمهوری ایران با نفی اصالت جنگ در حل اختلافات بین کشورها و لزوم اعتمادسازی امنیتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده نقش آفرینی در پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگوهای سیاسی است.

رئیسی همچنین با تقبیح اقدامات و مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی، اظهار داشت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که ضربه به اعتماد سیاسی را موجب شد.

رئیس جمهوری ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حصول توافق را در گرو حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌های لازم از جمله در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تامین منافع اقتصادی ملت ایران می‌داند.

نظر شما