شناسهٔ خبر: 55246084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فایننشال تایمز:

چین هشدار به آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان را تشدید کرد

یک نشریه انگلیسی از تشدید هشدارهای چین به دولت آمریکا درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه فایننشال تایمز از هشدارهای خصوصی شدید چین به دولت آمریکا درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان خبر داد.

بر اساس این گزارش، فایننشال تایمز اعلام کرد که چین هشدارهای خصوصی شدیدی به دولت آمریکا در این خصوص ارسال کرده است.

۶ منبع مطلع به فایننشال تایمز گفتند که هشدارهای چین به صورت قابل ملاحظه ای از هشدارهای قبلی درباره سیاست های آمریکا در قبال تایوان شدیدتر و شامل پاسخ نظامی احتمالی هم بوده است.

نشریه فایننشال‌تایمز پیش از این به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که در میانه افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگتن، «نانسی پلوسی»، به منظور حمایت از تایوان در برابر فشارهای روزافزون چین، برای دیدار با مقامات تایوان در رأس هیئتی بلندپایه به این جزیره خودمختار سفر خواهد کرد.

در همین حال «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تأکید کرد: این سفر به شکلی جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف می‌کند و واشنگتن باید منتظر پیامدهای پاسخ چین به آن باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را اقدامی تنش‌آمیز توصیف کرد و در این باره افزود: چین در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیتش، اقدامات و پاسخی قوی انجام می‌دهد.

تایوان، جزیره‌ای خودمختار در شرق چین است، اما تحت حاکمیت دولت مرکزی چین قرار دارد و پکن در چارچوب سیاست «چین واحد»، این جزیره را جزئی از سرزمین خود می‌داند.

دولت آمریکا علی رغم اعتراض‌های پکن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت کنونی فروش تسلیحات نظامی به جزیره تایوان و حمایت از جریان‌های جدایی طلب این منطقه را افزایش داده است.

نظر شما