شناسهٔ خبر: 55245457 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

ترور برادر مالک متروپل آبادان

مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان مورد سوءقصد قرار گرفت و به قتل رسید.

صاحب‌خبر -

ظهر دوشنبه (۲ خرداد) یکی از برج‌های دوقلوی «متروپل» در خیابان امیرکبیر آبادان فروریخت؛ ساختمانی ۱۰ طبقه و نوساز که هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود و از آن به عنوان بزرگترین ساختمان تجاری آبادان یاد می‌شد.

 متروپل آبادان

روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان، احسان عباسپور گفت: ظهر امروز افراد ناشناس اقدام به تیراندازی به مجید عبدالباقی در مجتمع مسکونی وی کردند.

وی افزود: وی به بیمارستان نفت آبادان منتقل و به علت شدت جراحت وارده تحت درمان و احیا قرار گرفته است.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد:: این افراد پس از تیراندازی به سوی عبدالباقی از محل تیراندازی متواری شدند.

عباسپور گفت: تحقیقات برای شناسایی افراد تیرانداز آغاز شده است.

برخی منابع خبری از جمله رئیس بیمارستان نفت آبادان از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها و فوت مجید عبدالباقی خبر داده است. از فوت برادر عبدالباقی که توسط افراد ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفت خبر می‌دهند.

صادق جعفری چگنی _دادستان مرکز استان خوزستان_ درباره جزئیات حمله مسلحانه به مجید عبدالباقی برادر مالک ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: این فرد در پی حمله افرادی با شلیک چندین گلوله مورد هدف قرار گرفته و پس از وقوع حادثه به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: فرد مضروب پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

دادستان مرکز استان خوزستان تصریح کرد: دادستان شهرستان آبادان بلافاصله پس از وقوع حادثه با حضور در محل مذکور، با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان، موضوع را مورد بررسی قرار داد و تحقیقات اولیه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با این حادثه تاکنون فرد یا افرادی دستگیر نشده‌اند.

بعد از فروریختن مجتمع تجاری - اداری متروپل و آوار شدن آن بر سر مردم، خبرهایی درباره تخلفاتی که در روند ساخت این دو ساختمان رخ داده، منتشر شد. سازمان نظام مهندسی می‌گوید هشدارهای لازم را داده بود و شورای شهر هم می‌گوید این ساختمان پایان‌کار نداشته و مشخص نیست چه کسی مجوز افتتاح آن را صادر کرده است. در کنار همه این موارد، یکی از فعالان رسانه‌ای خوزستان نیز یک سال پیش از این حادثه اعلام کرده بود که این ساختمان به افتتاح نمی‌رسد؛ هشداری که شنیده نشد و به وقوع پیوست و دوم خرداد ۱۴۰۱ روز عزای عمومی آبادان شد.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که همراه با ۵۰ آتش‌نشان و تجهیزات امدادی به آبادان سفر کرده از ورود اولین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه خبر داد و اظهار کرد: گروه ارزیاب آتش‌نشانی به محض حضور در محل اقدامات خود را در هماهنگی با ستاد بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آغاز کرد. تا دقایقی دیگر تجهیزات و امکانات سنگین آتش‌نشانی نیز به محل می‌رسد و عملیات آغاز خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه تا هر زمانی که لازم باشد، عملیات آتش‌نشانی در این محل ادامه خواهد داشت، درباره اینکه آتش‌نشانان در آبادان چه‌کاری انجام خواهند داد، اظهار کرد: اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی تهران بر اساس دستورات فرمانده میدان خواهد بود.

نظر شما