شناسهٔ خبر: 55239479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با مقصر دانستن دولت پیشین کابل؛

وزیر انرژی طالبان: بخشی از بدهی برق ایران را پرداخت کردیم

وزیر آب و انرژی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در سخنانی اعلام کرد: بخشی از بدهی برق ایران را پرداخت کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری افق، «عبدالطیف منصور» وزیر آب و انرژی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز شنبه در سخنانی با بیان اینکه ۳۵ میلیون دلار بدهی واردات برق از کشورهای ایران، ازبکستان و تاجیکستان باقی مانده گفت: بخشی از این بدهی پرداخت شده است.

وزیر آب و انرژی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد که دولت گذشته کشورش بدهی زیادی از کشورهای ایران، ازبکستان و تاجیکستان در ارتباط با واردات برق بر جای گذاشته بود.

«عبدالطیف منصور» در ادامه افزود: دولت موقت طالبان بخشی از این بدهی را پرداخته است و هنوز بدهی این کشورها به صورت کامل پرداخت نشده است.

این مقام طالبان از ادغام سازمان های انرژی، آب و برق در افغانستان خبر داد و گفت: به دلیل اختصاص بودجه برق به نهادهای دیگر در دولت گذشته، شماری از طرح های عمرانی در این حوزه ناتمام مانده است.

وی از کشورهای جهان خواست تا در زیرساخت های کشور افغانستان سرمایه گذاری کنند.

این در حالیست که 14 تیر ماه سال جاری سید حسن مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل با شیرمحمد عباس استانکزی معاون سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر رسانه‌ ای وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان خبر داد که در این دیدار موضوعاتی از جمله گسترش روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و افزایش داد و ستد تجارتی بین دو کشور مورد بحث و رایزنی طرفین قرار گرفته است.

معاون سرپرست وزارت خارجه طالبان و سید حسن مرتضوی دیدار کردند

یک مقام ارشد وزارت خارجه دولت موقت طالبان نیز در پیامی توئیتری با تأیید این دیدار، توسعه و تعمیق روابط فیمابین را از محورهای رایزنی های دو طرف در نشست امروز عنوان کرد.

بررسی بدهی معوق افغانستان به ایران از دیگر محورهای این دیدار رسانه ای شده بود.

کابل تایمز دراین خصوص اضافه کرد: معاون سیاسی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در دیدار معاون سفیر ایران در کابل، ضمن قدردانی از همکاری‌ های ایران با مردم افغانستان، بر لزوم ایجاد فضای دوستی بین مردم دو کشور تأکید نمود.

نظر شما