شناسهٔ خبر: 55223711 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زاکانی در اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم شهر:

هنرمندان سعی کنند امید را در دل شهر زنده کنند

مهشید جعفری معظم

شهردار تهران با بیان اینکه مشارکت باید با فرهنگ‌سازی همراه باشد، گفت: هنرمندان سعی کنند امید را در دل شهر زنده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که بعد از دو سال این جشنواره را برگزار می‌کنیم، گفت: امیدواریم استمرار و انجام این دست از اقدامات منجر به تحول تهران شود.

شهردار تهران ادامه داد: میراثی از تهران را برعهده گرفتیم که خوبی‌ها و کاستی‌هایی توأمان دارد تهران به عنوان بزرگترین کلان شهر غرب آسیا به تحول و تغیراتی در نرم افزار و سخت افزارهایش احتیاج دارد و این کار منجر به پیشرفت در سخت افزارها و نرم‌افزارهای تهران می‌شود.

وی تصریح کرد: به آنچه که امروز وجود دارد قانع نیستیم و به ضرورت تغییر باور داریم و داشتن فکری پیشرو، عنصر انسانی توانا، برنامه و عزم اراده بالا در کنار امکانات موجود باید یک ضرورت است.

شهردار تهران با اشاره به تحولات مورد نیاز تهران گفت: این تحولات هم نرم افزار شهر حس می‌شود و هم ناظر بر کالبد و محیط زندگی ماست.

زاکانی با بیان اینکه با سرانگشت تدبیر آسایش و آرامش تهران محقق می‌شود، گفت: در این صورت است که آرامش در تهران ایجاد می‌شود و البته باید توجه داشت که این آرامش جز در سایه مشارکت همگانی محقق نمی‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: الگویی که باید ساخته شود با شرایط موجود فاصله بسیاری دارد و تحقق این الگو نیازمند مشارکت همه علی الخصوص نخبگان شهر است.

وی عنوان کرد: مشارکت باید با فرهنگ‌سازی همراه باشد و خشنود هستم که در این رویداد شرکت کردم و امید دارم به واسطه هنر و بهره‌مندی از هنرمندان بتوانیم نظام مسائل شهر را بازشناسی کنیم و زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم.

شهردار تهران در پایان بیان کرد: هنرمندان سعی کنند امید را در دل شهر زنده کنند و افقی را به تصویر بکشند که به کمک شهروندان و نخبگان مشکلات شهر را پشت سر بگذاریم.

نظر شما