شناسهٔ خبر: 55209819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تنش در روابط روسیه و اسرائیل، مسکو «آژانس یهود» را منحل می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- طبق گزارش روز پنجشنبه (امروز) یک خبرگزاری دولتی در روسیه، وزارت دادگستری این کشور درخواست انحلال «آژانس یهود» را کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ به نقل از وبگاه العین، طبق گفته یک مقام اسرائیلی؛ صبح روز پنجشنبه، پس از درخواست وزارت دادگستری روسیه علیه آژانس یهود، سفیر این رژیم از مسکو خواست تا در این خصوص توضیح دهد.

در اوایل ماه میلادی جاری، وزارت دادگستری روسیه در نامه‌ای آژانس یهود را به جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات در مورد شهروندان روسی متهم کرد و پس از آن بود که در هفته‌های اخیر روسیه تعریف خود از عامل خارجی را گسترش داد و تا هر فردی که از خارج حمایت می‌شود و اقداماتی که بر خلاف منافع ملی روسیه انجام می‌دهد را داخل در این تعریف جای دهد.

در این طبقه‌بندی می‌تواند آژانس یهودی و سایر سازمان‌های یهودی فعال در روسیه جای داشته باشد، که این اقدامات روسیه می‌تواند از سفر یهودیان روسیه به فلسطین اشغالی نیز جلوگیری کند.

سه هفته پیش بود که وزارت دادگستری روسیه در پیامی به آژانس یهود در خصوص نقض قوانین روسیه هشدار داد زیرا احتمال داد که آژانس یهود داده‌های اطلاعاتی افرادی که به اراضی اشغالی مهاجرت می‌کنند را در اختیار دارد، در عین حال این آژانس مدعی است که این پایگاه اطلاعاتی تحت نظارت مقامات روسی است که ز چندین سال گذشته انجام می‌شده است و با رایزنی‌های تلفنی قابل حل خواهد بود.

این خبر را در وبگاه العین ببینید

نظر شما