شناسهٔ خبر: 55204722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

نتایج لاتاری ۲۰۲۳: مصر، ایران و روسیه دوباره در صدر جدول

صاحب‌خبر -

انصاف نیوز: ترجمه‌ی مقاله‌ی دانیل شوئر راث در روزنامه‌ی میامی هرالد درباره‌ی نتایج لاتاری ۲۰۲۳ ویزای امریکا را در ادامه می‌خوانید:

برنامه ویزای مهاجرتی تنوع‌گرا (تنوع محور) ۵۰۰۰۰ گرین کارت (کارت سبز اقامت) به آنهایی که انتخاب می‌شوند اعطا می‌کند. این برنامه برای تشویق و ترویج اقامت قانونی شهروندان کشورهایی ایجاد شده که میزان مهاجرت آنها به ایالات متحده پایین است.

سال گذشته تقریباً ۱۰ میلیون نفر از سراسر جهان برای شرکت در برنامه ویزای مهاجرتی تنوع‌گرا که به قرعه کشی گرین کارت (لاتاری ویزا) معروف است واجد شرایط لازم بودند. این برنامه هر سال ۵۵۰۰۰ ویزای اقامت دائم در ایالات متحده که با عنوان گرین کارت (کارت سبز) شناخته می‌شود در اختیار منتخبین قرار می‌دهد.

آماری که اخیراً دفتر امور کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر کرد نشان می‌دهد که تقریباً ۱۱۹۲۶۲ نفر با ملیت‌های خارجی شامل شرکت کنندگان و همسر و فرزندان آنها انتخاب شدند و به آنها اعلام شد که برای تقاضای ویزای مهاجرتی ایالات متحده حائز شرایط هستند.

برندگان لاتاری ۲۰۲۳ (DV-2023) از طریق قرعه کشی تصادفی با کامپیوتر که در میان شش منطقه جغرافیایی از کشورهایی با میزان مهاجرت پایین به ایالات متحده تقسیم و سرشکن می‌شود انتخاب شدند.

مسئولین صدور ویزا در شماره آگوست ۲۰۲۲ بولتن ویزا یادآور شدند: «از آنجایی که قرعه کشی و انتخاب برندگان بدون در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده‌ای است که ممکن است فرد برنده را همراهی و با او به ایالات متحده مهاجرت کنند و این احتمال که ممکن است بعضی از منتخبین پرونده‌شان را تکمیل نکنند یا فاقد شرایط لازم برای ویزا باشند لذا این رقم بزرگ باید این اطمینان را بدهد که تمام شماره‌های لاتاری ۲۰۲۳ می‌تواند در خلال سال مالی ۲۰۲۳ استفاده شود.

انتخاب یک فرد خارجی که در لاتاری ثبت نام و برنده شده تضمینی بر این که او واقعاً ویزا خواهد گرفت نیست. اما این، قدم اول برای مهاجرت قانونی به ایالات متحده و به دست آوردن وضعیت اقامت دائم و بدون اسپانسر ویزا در این کشور است.

شرکت کنندگان در لاتاری ویزای ۲۰۲۳ برای اطلاع از انتخاب خود به عنوان برنده می‌توانند به وب‌سایت جستجوی وضعیت شرکت کننده در لاتاری ویزا مراجعه کنند (dvprogram.state.gov). این تنها راه برای اعلام اسامی برندگان لاتاری است.

بر اساس آن چه که دستورالعمل لاتاری ویزای ۲۰۲۳ ذکر کرده اطلاع رسانی رسمی از طریق وب‌سایت بررسی وضعیت شرکت کننده تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۸ مهر ۱۴۰۲) قابل دسترسی خواهد بود.

ویزاهای مهاجرتی به برنده لاتاری ویزا اجازه می‌دهد که به صورت قانونی و دائمی در ایالات متحده با دارا بودن حق اقامت دائمی زندگی و کار کند.

مسئولین می گویند که حداکثر ۷ درصد ویزاهای برنامه لاتاری به افرادی تعلق می‌گیرد که در یک کشور واحد متولد شده‌اند.

همانند سال‌های قبل کشورهایی که بیشترین سود را از برنامه انتخاب ویزا برده‌اند کشورهای مصر، ایران و روسیه و همچنین کشورهای الجزایر و سودان هستند.

لیست زیر ۱۰ کشوری را نشان می‌دهد که در نتایج برنامه ویزای تنوع گرای سال ۲۰۲۳ در صدر جدول برندگان قرار گرفته و بیشترین تعداد متقاضی واجد شرایط از این کشورها در قرعه کشی انتخاب شده است:

⦁ مصر – ۵۵۲۹
⦁ الجزایر – ۵۵۲۶
⦁ ایران – ۵۵۰۶
⦁ روسیه – ۵۵۰۵
⦁ سودان – ۴۸۶۳
⦁ مراکش – ۴۴۶۹
⦁ جمهوری خلق کنگو – ۴۳۸۵
⦁ اوکراین – ۳۸۰۸
⦁ نپال – ۳۸۰۸
⦁ غنا – ۳۳۹۸

در منطقه امریکای جنوبی سه کشور زیر بیشترین برنده را داشتند:

⦁ کوبا – ۱۳۵۸
⦁ پرو – ۱۱۹۱
⦁ اکوادور – ۴۴۶

در صورتی که شما یا یکی از اقوامتان در برنامه ویزای مهاجرتی تنوع گرا انتخاب شده‌اید گام بعدی پیگیری دستورالعمل‌ها در نامه اطلاع‌رسانی و کامل کردن تمام مراحلی است که باید انجام شود.

اولین اقدام ارسال یک تقاضانامه اقامت دائم با استفاده از فرم دی اس- ۲۶۰ (Form DS-260) به مرکز کنسولی کنتاکی واقع در ویلیامزبورگ در ایالت کنتاکی و به‌دنبال آن آماده شدن برای یک مصاحبه به زبان انگلیسی است.

کارشناسانی از وزارت امور خارجه ایالات متحده در بولتن آگوست گفتند: «در خلال مصاحبه ویزا متقاضی اصلی باید مدارکی دال بر تحصیلات دبیرستان (دیپلم) یا مدرک معادل آن ارائه، یا دو سال تجربه کار در طول پنج سال گذشته را نشان دهد».

آنها به افرادی که انتخاب شده‌اند توصیه اکید کردند که بر اساس تقاضانامه‌های ویزای مهاجرتی خود سریع اقدام کنند و یادآور شدند که تمام منتخبین و متقاضیان باید ویزای خود را تا آخر سال مالی ۲۰۲۳ گرفته یا اگر در داخل ایالات متحده هستند برای اقامت دائم و اخذ گرین کارت اقدام کنند.

مصاحبه شامل سوالاتی درباره مسائل امنیتی و کیفری و ارتکاب جرم برای تعیین و تصمیم‌گیری در خصوص صلاحیت مهاجرت به ایالات متحده است. هزینه ویزا ۳۳۰ دلار است.

برگردان از: علیرضا طالب‌زاده

منبع:
https://www.miamiherald.com/news/local/immigration/article263426458.html

انتهای پیام

نظر شما