شناسهٔ خبر: 55192298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار گیلان:

درحال کادرسازی از بانوان توانمند هستیم

موج نیوز

استاندار گیلان گفت: در بخش ستادی استانداری و نیز سایر بخش ها اعم از فرمانداری ها، بخشداری ها و ادارات و نهادها درحال کادرسازی از بانوان توانمند هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان در دیدار زینب اختری مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور به نقش پررنگ زنان در سازندگی خانواده و جامعه اشاره و اظهار کرد: زن و خانواده دو رکن اصلی جامعه هستند که اثرگذاری آنها در رشد و تعالی انسان غیرقابل انکار است.

وی نگاه مطلوب جامعه به بانوان را برگرفته از تعالیم الهی، سیره ائمه معصوم (علیهم السلام)، تاکیدات امام خمینی (ره) و نیز منویات رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به موضوع بانوان و خانواده دارد و در سیاست های راهبردی خود تمام ابعاد شخصیتی بانوان را مورد توجه قرار داده است.

 عباسی به اثرگذاری مدرسه در نقش آفرینی دختران در جامعه و لزوم ارائه سبک زندگی درست به آنان اشاره و تاکید کرد: آماده سازی دختران برای ایفای نقش های مهم در بستر خانواده و اجتماع، یک ضرورت در آموزش و پرورش است.

استاندار گیلان امنیت افزایی در جامعه را تلاشی در مسیر حضور موثرتر بانوان در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امن منجر به جلوگیری از دوگانگی افراد میان بستر خانواده و جامعه می‌شود.

وی یادآور شد: آنچه که امروز باید بیش از پیش مورد توجه باشد، مساله عملکردی است، چراکه تکیه بر شعار و تذکر در امر اصلاح جامعه راهگشا نیست و باید نتیجه تصمیم گیری ها در جایگاه عملی مورد تحلیل قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: هرگاه مسئولیتی به بانوان ارائه شد ، به سبب ظرافت و حسن سلیقه در انجام امور شاهد موفقیت آنان بوده ایم و این امر نشان از ضرورت توجه به ظرفیت بانوان در امورات مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت های حوزه بانوان استفاده شود و این امر باید همراه با رعایت شعائر اسلامی ، اخلاقی و نیز هنجارهای جامعه باشد.

استاندار گیلان

عباسی با تاکید بر رعایت عدالت جنسیتی، شناسایی بانوان موفق در عرصه های مختلف و انتصاب در مقام تصمیم سازی و تصمیم گیری را الزامی در مسیر توسعه و تعالی کشور خواند و گفت: در حوزه اشتغال بانوان در مناصب مختلف باید رعایت مساله عفاف و حجاب ، حریم رسالت و حفظ کرامت انسانی مورد توجه باشد و زمینه کار کردن بانوان با امنیت خاطر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در بخش ستادی استانداری و نیز سایر بخش ها اعم از فرمانداری ها، بخشداری ها و ادارات و نهادها درحال کادرسازی از بانوان توانمند هستیم، اظهار کرد: باید سطح مدیریتی و اجرایی بانوان را ارتقا دهیم تا کارآمدی و استعدادهای آنان در اجرای امور به منصه ظهور رسانده شود.

 عباسی به گردشگرپذیر بودن گیلان و به دنبال آن ورود افراد با فرهنگ و علایق مختلف به استان اشاره و بیان کرد: باید تلاش شود تا فضای غالب جامعه، اسلامی و انقلابی باشد و رعایت شئونات اخلاقی به فرهنگ تبدیل گردد.

وی الگوسازی و معرفی الگوهای برتر در حوزه بانوان را ضروری دانست و عنوان کرد: امسال در حوزه پژوهشی می توانیم اعتبار خوبی را برای مطالعه در حوزه بانوان اختصاص دهیم.

نظر شما