شناسهٔ خبر: 55164283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد:

امسال با خطر واقعی قحطی‌های متعدد روبرو هستیم/ سال آینده اوضاع می‌تواند بدتر شود

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود.

صاحب‌خبر -

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود.

به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل در برنامه مقابله با بحران غذایی در جهان موسوم به " زمان اقدام جمعی فرارسیده است؛ سیاست هماهنگی پاسخ به بحران جهانی غذا" گفت: جهان ما با تعداد زیادی از چالش ها از جمله تغییرات اقلیمی، کرونا، جنگ ها و افزایش تورم مواجه است.

وی افزود: از سوی دیگر قیمت مواد غذایی، انرژی و کود به شدت افزایش یافته و  جنگ در اوکراین  این قیمت ها را تشدید کرده است.

گوترش ادامه داد: در دو سال گذشته تعداد افرادی که به شدت در ناامنی غذایی قرار دارند دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود. باید با یکدیگر برای اتخاذ سیاستی جسورانه و هماهنگ عمل کنیم.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: این به معنای ادغام مجدد تولید مواد غذایی اوکراین و غذا و کود روسیه در بازارهای جهانی و باز نگه داشتن تجارت جهانی است.

وی اضافه کرد: این به معنای مقابله با بحران مالی در جهان در حال توسعه و استفاده  فوری از تمام منابع ممکن برای افزایش حمایت اجتماعی و حمایت از کشاورزان خرد و خانواده ها جهت افزایش بهره‌وری و اتکا به خود است. این همچنین به معنای تغییر سیستم‌های غذایی به منظور به کار گیری رژیم‌های غذایی اقتصادی، سالم و پایدار و در دسترس بودن آنها برای همه افراد در همه جای جهان است.

نظر شما