شناسهٔ خبر: 55133821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رویایی که محقق شد؛ روبرت لواندوفسکی به بارسلونا پیوست

صاحب‌خبر -
رویایی که محقق شد؛ روبرت لواندوفسکی به بارسلونا پیوست
خبرگزاری آریا- مهاجم لهستانی از فصل آینده در نیوکمپ به میدان خواهد رفت.
به گزارش آریا، با اعلام رسمی باشگاه بایرن مونیخ، روبرت لواندوفسکی 33 ساله با عقد قراردادی به بارسلونا پیوست. مبلغ انتقال لواندوفسکی به بارسلونا 5+45 میلیون یورو می باشد و قراردادی 3 ساله با گزینه تمدید برای یک فصل دیگر بین مهاجم لهستانی و بلوگرانا امضا شده است. در ابتدای نقل و انتقالات تابستانی بود که لواندوفسکی از تمایل خود به ترک بایرن مونیخ و پیوستن به بارسلونا پرده برداشت و در مصاحبه های مختلف بر تصمیمش پافشاری می کرد اما در طرف مقابل، مدیران بایرن مونیخ تا روزهای پایانی بر ماندن مهاجم لهستانی و احترام به قراردادش با این تیم که یک سال دیگر اعتبار داشت، اصرار می ورزیدند. پس از کش و قوس های فراوان، روز گذشته جمعی از خبرنگاران معتبر دنیای فوتبال از جمله رومانو و دی مارتزیو اعلام کردند این انتقال نهایی شده است و دقایقی قبل نیز سایت باشگاه بایرن مونیخ، جدایی لواندوفسکی را به طور رسمی تایید کرد. 
لواندوفسکی در جولای 2014 از دورتموند به بایرن مونیخ پیوست و در مدت زمان حضورش در جمع باواریایی ها، 375 بازی انجام داد که حاصل آن، آمار فوق‌العاده 344 گل و 72 پاس گل بود. 8 قهرمانی در بوندس لیگا، 5 قهرمانی در سوپر کاپ آلمان، 1 قهرمانی در سوپرکاپ اروپا، 3 قهرمانی جام حذفی آلمان، 1 قهرمانی لیگ قهرمانان و 1 قهرمانی در جام باشگاه های جهان، افتخارات تیمی روبرت لواندوفسکی در 8 سال حضورش در بایرن مونیخ به شمار می روند.  
روبرت لواندوفسکی پس از 8 سال حضور در بایرن مونیخ و کسب جام ها و عناوین فردی زیاد، از این تیم جدا می شود و به بارسلونا می پیوندد. مهاجم لهستانی که نقش مهمی در موفقیت های باواریایی ها طی این سال ها داشت، در صفحه اینستاگرامش نوشت: دوست دارم از هم تیمی ها، کادر فنی، مدیران باشگاه و تمام کسانی که همیشه مرا حمایت کردند و کسب جام ها در بایرن مونیخ را ممکن ساختند، تشکر کنم. به دستاوردهایی که با هم کسب کردیم، افتخار می کنم. فراتر از همه، دوست دارم از هواداران تشکر کنم زیرا شما هستید که بایرن مونیخ را انقدر خاص کرده اید. گذراندن 8 سال شگفت انگیز با این باشگاه و هوادارانش باعث افتخار بود و تا همیشه در قلب من می ماند. 
روبرت لواندوفسکی بدون فوت وقت، در راه میامی است تا بتواند به تور پیش فصل بارسلونا ملحق شود. او که امروز بعداز ظهر در مایورکا دیده شد احتمالا فردا اسپانیا را به مقصد ایالات متحده ترک خواهد کرد. بنا بر گزارش Helena condis، به نظر می رسد که برنامه لواندوفسکی عوض شده است ؛ این مهاجم لهستانی قرار است مستقیماً از مایورکا به ایالات متحده سفر کند و تست های پزشکی خود را در میامی تکمیل کند. بارسلونا قرار است در میامی اردو بزند و در تاریخ 20 ژوئیه به مصاف اینتر میامی برود.
لواندوفسکی می تواند تست های پزشکی اش را در میامی تکمیل کرده و به اردوی پیش فصل بارسلونا بپیوندد. ژاوی هرناندز از انجام این انتقال بسیار شگفت زده شده است؛ او تصور نمی‌کرد که بتواند با لواندوفسکی در تور پیش فصل کار کند. با این وجود برخی از مشاوران و نمایندگان لوا امروز وارد بارسلون خواهند شد. لواندوفسکی فردا به میامی سفر می‌کند.
رویای رابرت لواندوفسکی در نهایت محقق شد و ساعتی پیش، باشگاه بایرن مونیخ، رسما اعلام کرد که با بارسلونا به توافق رسیده و ستاره لهستانی قطعا فصل آینده را با پیراهن این تیم کاتالان بازی خواهد کرد. این خبر خوش در حالی به لواندوفسکی رسید که او چند ماه داغ و پرتنش را با باشگاه بایرن مونیخ پشت سر گذاشته بود. تنش از زمانی رسانه‌ای شد که لواندوفسکی به‌صراحت اعلام کرد قصد جدایی از مونیخ را دارد و آرزویش بازی کردن با پیراهن بلوگرانا است.
بایرن مونیخ که از این اقدام لواندوفسکی عصبانی بود او را تحت فشار گذاشت و هجمه رسانه‌ای سنگینی علیه مهاجم لهستانی آغاز کرد. بایرنی‌ها احساس می‌کردند لواندوفسکی دست‌شان را در حنا گذاشته و به آنها خیانت کرده است. با اینکه نزدیکان ستاره لهستانی از ابتدا می‌گفتند بایرن نمی‌تواند در نهایت او را به زور در مونیخ نگه دارد ولی اصرار بایرن به حدی بود که گاهی گمان می‌رفت بارسلونا نباید به جذب ستاره لهستانی امیدوار باشد.
حالا که انتقال لواندوفسکی به بارسلونا قطعی شده این سوال مطرح می‌شود که او از چه زمانی به اردوی این تیم خواهد پیوست و قراردادش چه زمانی رسمی خواهد شد؟ بر اساس رسانه کاتالان موندو دپورتیوو، لواندوفسکی که این روزها برای گذراندن تعطیلات، به‌همراه خانواده‌اش در مایورکا به سر می‌برد، با پروازی مستقیم از مایورکا به ایالات متحده سفر خواهد کرد. او در آمریکا به ژاوی و هم‌تیمی‌های جدیدش خواهد پیوست که این روزها در تور آمریکا به سر می‌برند. موندو دپورتیوو می‌گوید بعد از پیوستن لواندوفسکی به اردوی آمریکای بارسا، مدیران باشگاه ترتیبی خواهند داد که او در کمترین زمان ممکن تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشته و پای قراردادش را امضا کند.

نظر شما