شناسهٔ خبر: 55116867 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

مربی جدید استقلال کیست؟

  در این مطلب قصد داریم به بررسی کارنامه مربی جدید استقلال در دوران مربیگری بپردازیم.   سرمربی جدید استقلال کیست؟ پس از فصل درخشان

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در این مطلب قصد داریم به بررسی کارنامه مربی جدید استقلال در دوران مربیگری بپردازیم.

 

سرمربی جدید استقلال کیست؟

پس از فصل درخشان استقلال در لیگ برتر و بردن جام قهرمانی بدون شکست، کار برای هر مربی جدیدی سخت خواهد بود. در حقیقت فرهاد مجیدی که پس از سال ها استقلال را مجدداً به قهرمانی لیگ خلیج فارس رساند با خداحافظی خود و ترک این باشگاه کار را برای مدیران این تیم بسیار سخت کرد. همچنین هواداران استقلال که در حال حاضر خود را تیم قهرمان لیگ می دانند نیز فصل بعد توقعات بسیار زیادی را از هیئت مدیره و مربی جدید استقلال و بازیکنان خواهند داشت. به این ترتیب علاوه بر این که استقلال با اعتماد به نفس ناشی از قهرمانی فصل بعد را آغاز می کند، از حمایت بسیار بالای هواداران خود نیز برخوردار خواهد بود. در سوی دیگر این حمایت و قهرمانی در حقیقت شمشیر دولبه است و می‌ تواند تیم را به فشار و حاشیه براند.

به دنبال این اتفاقات یکی از نام‌ های مشهوری که سال های پیش نیز به فوتبال ایران لینک شده بود، مجدداً و این بار به تیم دیگر پایتخت لینک شد: ریکاردو ساپینتو پرتغالی.

قهرمانی استقلال در فصل قبل

 

ریکاردو ساپینتو بازیکن و مربی پرتغالی که چندین سال قبل پس از خروج کالدرون به پرسپولیس لینک شده بود اما در نهایت بر روی نیمکت این تیم ننشست، فصل بعد روی نیمکت استقلال خواهد نشست. گفته می‌ شود که مبلغ قرارداد وی برای یک سال، چیزی در حدود نیم میلیون دلار می باشد.

اما در ادامه به بررسی کارنامه مربی جدید استقلال در سمت بازیکن و مربی خواهیم پرداخت.

تیم فوتبال استقلال تهران با داشتن بیش از 20 میلیون هوادار، یکی از محبوب ترین تیم های ایران است. لذا خیلی از هواداران این تیم به دنبال خرید لباس استقلال یا لوازم هواداری استقلال هستند.

شما نیز می توانید برای خرید لباس استقلال از طریق این لینک اقدام کنید که متعلق به فروشگاه سرخابی شاپ است. کیفیت این فروشگاه همانند نمونه های خارجی خود مانند https://www.unisportstore.com/ است و از این بابت برای خرید از آن مطمئن باشید.

6

ریکاردو ساپینتو مربی جدید استقلال

 

دوران بازی 

مربی جدید استقلال ۴۹ ساله است و فوتبال خود را در لیگ پرتغال آغاز کرده است. این فوتبالیست پرتغالی در پست مهاجم ایفای نقش کرده است. دوران طلایی او حضور در اسپورتینگ لیسبون در پرتغال بوده است. همچنین سالهایی به لالیگا رفت و در رئال سوسیداد بازی کرد. اما مجدداً به دلیل عدم موفقیت به لیگ پرتغال برگشت. این بازیکن برای تیم ملی پرتغال نیز به میدان رفته است و ۱۰ گل ملی نیز در کارنامه خود دارد. دوران بازی وی به دلیل مصدومیت های پیاپی و همچنین روحیه جنگجویی و پرخاشگری او به حاشیه رانده شد. شاید اگر ماجراهای گوناگونی که بر اثر دعوا و حاشیه برای او به وجود آمد اتفاق نیامده بود، وی می توانست کارنامه بهتری را از خود برجای بگذارد. به این ترتیب یک مهاجم جنگنده در سمت مربیگری کار خود را ادامه داده و اکنون بر روی نیمکت استقلال نشسته است.

 

دوران مربیگری ریکاردو ساپینتو

مربی جدید استقلال به عنوان مربی تیم ‌های پایه اسپورتینگ لیسبون شروع به کار کرد. کارنامه مربیگری او نسبتاً کارنامه بی ثباتی می باشد. به طوری که در طی ده سال اخیر ۱۳ تیم گوناگون عوض کرده است. موفق ترین تجربه او که طولانی ترین تجربه نیز می باشد سرمربیگری تیم استاندارد لیژ بلژیک بوده است. وی در قامت مربی این تیم توانست قهرمانی جام حذفی را به ارمغان بیاورد. همچنین بدترین تجربه مربیگری او نیز سرمربیگری تیم الفاتح عربستان بود که پس از ۵ بازی به دلیل نمایش ضعیف و گرفتن تنها ۴ امتیاز از سمت خود برکنار شد. تیم هایی همچون ستاره سرخ بلگراد و براگا پرتغال تیم های دیگری هستند که سرمربی استقلال مربیگری کرده است.

سبک بازی مورد علاقه ریکاردو ساپینتو فوتبال جنگنده تهاجمی می باشد. نکته ای که می تواند حضور او در استقلال را متفاوت کند همین است. اگر قضیه طبق سال های گذشته پیش برود انتظار می رود در میانه فصل یا نهایتاً در انتهای فصل و با ثبت یک عملکرد ناموفق، این مربی برکنار شود. اما به دلیل وجود هواداران پرشور و حمایت شدید هواداران ممکن است کاملاً قضیه متفاوت باشد.

مربی جدید استقلال فصل گذشته در تیم موریرنز پرتغال سرمربیگری کرده است و در پایان فصل این تیم را در رتبه شانزدهم جدول تحویل داده است. این تیم پس از سقوط به مرحله پلی آف لیگ برتر پرتغال به دسته دوم سقوط کرد. بنابراین این مربی کارنامه امیدوار کننده ای در زمینه مربیگری ندارد. اما از آنجایی که  با بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ پرتغال آشنا می باشد ممکن است مقداری با لیگ ایران، سبک بازی باشگاه های ایرانی و حال و هوای آسیا آشنایی داشته باشد. همین امر می تواند نقطه قوت این مربی باشد. از طرف دیگر از آنجایی که این مربی در زمان بازیگری در پست مهاجم بازی می کرده است ممکن است فوتبال تهاجمی یکی از راهکارهایی باشد که بتواند او و تیمش را در لیگ ایران موفق کند.

7

هواداران پرشور استقلال

سبک تهاجمی ریکاردو ساپینتو

به طور کلی سرمربی تیم های بزرگ پایتخت بودن بسیار سخت است. از آنجایی که ریکاردو ساپینتو تیم قهرمان را تحویل گرفته است این سختی ها به اوج خود می رسند. هواداران تیم های استقلال و پرسپولیس هرگز به کمتر از قهرمانی راضی نخواهند شد. به علاوه اینکه بازی های دربی بازی هایی هستند که بسیار تعیین کننده می باشند. بازی دربی می ‌تواند محبوبیت یک مربی را از بین ببرد و از طرفی برای او محبوبیت ایجاد کند. مربی جدید استقلال از طرفی طبق کارنامه نقاط ضعف فراوان دارد و از طرفی دیگر به دلیل فوتبال تهاجمی می تواند صاحب یک برگ برنده باشد.

مهمترین نقطه قوت ریکاردو ساپینتو روحیه جنگندگی و مهارت بالا در تهییج روانی بازیکنان است. او از این نظر سبکی شبیه به یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم لیورپول دارد. فوتبال جنگنده، دونده و تهاجمی که این مربی ارائه می دهد هواداران را سر ذوق خواهد آورد و شور و هیجانی که این هواداران به بازی تیم تزریق می کنند، می تواند تیم تهاجمی را به موفقیت نزدیک کند. به این ترتیب سرمربی جدید استقلال کاملاً یک خرید غیر قابل پیش بینی است. چرا که از طرفی ممکن است به زودی همچون تیم های قبلی برکنار شود و از طرفی ممکن است یکی از موفق ترین فصل های خود را پشت سر بگذارد.

تکرار این نکته لازم است که در هر صورت مربی جدید استقلال هر کسی که باشد توقع هواداران از او قهرمانی می باشد. چیزی که فصل گذشته استقلال بدون حتی یک شکست توانست آن را کسب کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در فصل آینده چه پیش خواهد آمد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما