شناسهٔ خبر: 55082406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف: تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران خلاف تمامی قوانین جهانی است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با نورالدین‌جان اسماعیل‌اف، رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان:امیدوارم این حضور آغازگر یک تحول بزرگ بین دولت و ملت دو کشور در همکاری‌های دوجانبه باشد. کشور ایران تجربه یکصدسال تشکیل پارلمان را دارد و ما با همه وجود درک کرده‌ایم که پارلمان‌ها چقدر می‌توانند در توسعه روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها تأثیرگذار بوده و روابط را استحکام ببخشند.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی فردا: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با نورالدین‌جان اسماعیل‌اف، رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان:امیدوارم این حضور آغازگر یک تحول بزرگ بین دولت و ملت دو کشور در همکاری‌های دوجانبه باشد. کشور ایران تجربه یکصدسال تشکیل پارلمان را دارد و ما با همه وجود درک کرده‌ایم که پارلمان‌ها چقدر می‌توانند در توسعه روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها تأثیرگذار بوده و روابط را استحکام ببخشند.

راهبرد اصلی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با همسایگان کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای مسلمان است و امروز شاهدیم که شرایط ژئواستراتژیکی و ژئوپلیتیکی جهان نیز ما را وادار به افزایش ارتباطات بین کشورهای منطقه کرده است.

photo_2022-07-13_18-51-49

همکاری‌های ایران و ازبکستان می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فرصتی بزرگ در حوزۀ ترانزیت باشد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با نورالدین‌جان اسماعیل‌اف، رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان:

یک نمونه از شرایط و حوادث امروز که در جهان حاکم شده جنگ بین اوکراین و روسیه است. علاوه‌بر اینکه کشورهای همسایه باید به لحاظ استراتژیکی به روابط خود عمق ببخشند چنین شرایطی نیز ما را وادار به همکاری‌های بیشتر می‌کند.

ما در جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی برای ازبکستان در مقطع کنونی قائل هستیم چراکه ازبکستان به لحاظ سوابق تاریخی و فرهنگی منحصربه‌فرد بوده و همکاری‌های ایران و ازبکستان می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فرصتی بزرگ در حوزه ترانزیت به‌ویژه برای دسترسی کشور ازبکستان به آب‌های آزاد یعنی خلیج‌فارس و دریای عمان باشد.

photo_2022-07-13_18-52-52

 تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خلاف تمامی قوانین جهانی است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با نورالدین‌جان اسماعیل‌اف، رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان:تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خلاف تمامی قوانین جهانی است. باوجود تحریم‌ها، ایران درزمینه‌های خدمات مهندسی، سایبری، بهداشتی، علمی و دانش‌بنیان یکی از کشورهای پیشگام بوده که می‌تواند در این حوزه‌ها کشور پیشران باشد.

 در برخی از این حوزه‌ها ایران در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد و به این واسطه می‌توانیم روابط خود را بین دو کشور گسترش دهیم. ایران همچنین در حوزه نفت، گاز، معادن و ماشین‌آلات نیز ظرفیت‌های بالایی داشته که در این مسیر علاوه‌بر بخش خصوصی گروه‌های دوستی پارلمانی نیز می‌توانند نقش مهمی را در ارتقای همکاری‌ها ایفا کنند.

 

 

نظر شما