شناسهٔ خبر: 55081792 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاپ بسکتبال آسيا، پيروزي قاطع ايران برابر سوريه

صاحب‌خبر -
کاپ بسکتبال آسيا، پيروزي قاطع ايران برابر سوريه
خبرگزاری آریا-تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین مسابقه خود از رقابت‌های کاپ آسیا با نتیجه 80-67 سوریه را شکست داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین مسابقه خود از رقابت‌های کاپ آسیا در جاکارتای اندونزی برابر تیم سوریه قرار گرفت.
حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و سجاد مشایخی 5 بازیکن آغاز کننده تیم ملی بسکتبال کشورمان بودند که سعید ارمغانی به زمین فرستاد.
در 10 دقیقه ایتدایی تیم ایران 22 امتیاز و تیم سوریه 18 امتیاز کسب کرد، در 10 دقیقه دوم هم ملی پوشان برابر 20 امتیاز و سوریه 22 امتیاز کسب کردند تا نیمه نخست با نتیجه 44-38 به سود ایران به پایان برسد.
تا پایان نیمه بهنام یخچالی با کسب 19 امتیاز امتیازآورترین بازیکن این مسابقه بود در بخش پرتاب دو امتیازی 61 درصد از توپ‌های ایران به حلقه نشست در حالیکه این درصد برای سوریه 43 بود.
دربخش پرتاب‌های سه امتیازی 29 درصد از توپ‌های ایران برابر 40 درصد از توپ‌های سوریه تا پایان نیمه به حلقه نشست.
در بخش ریباند تا پایان نیمه اول 22 مورد برای ایران و 17 مورد برای سوریه به ثبت رسید ملی پوشان ایران موفق به سه بلاک و سوریه 1 بلاک را به ثبت رسادند و در بخش توپ ربایی 7 مورد برای ایران و 4 مورد برای سوریه به ثبت رسید.
در 10 دقیقه سوم ملی پوشان ایران برابر 12 امتیاز سوریه، 21 امتیاز کسب کردند ضمن اینکه متین اقاجانپور به زمین مسابقه آمد.
ملی پوشان بسکتبال ایران در 10 دقیقه پایانی 15 امتیاز و ملی پوشان سوریه 17 امتیاز کسب کردند.
در پایان مسابقه 52 درصد از شوت‌های دو امتیازی و 23 درصد از شوت‌های سه امتیازی تیم ایران وارد حلقه سوریه شد، در بخش ریباند عدد 53 برای ایران به ثبت رسید و ملی پوشان ایران 6 بلاک را به نام خودشان به ثبت رساندند، همچنین ملی پوشان بسکتبال ایران در این مسابقه 13 توپ ربایی داشتند.
در پایان این دیدار بهنام یخچالی، ملی پوش کشورمان با کسب 31 امتیاز و کارایی 34 به عنوان بهترین بازیکن بازی انتخاب و معرفی شد.
سی امین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا 21 تیر تا 2 مرداد برگزار می‌شود و تیم ملی بسکتبال ایران 24 تیر با قزاقستان و 26 تیر با ژاپن رقابت می‌کند.
از هر گروه مقدماتی تیم‌های اول به مرحله بعدی راه خواهند یافت.
42 واحد تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد بازفعال شدند

نظر شما