شناسهٔ خبر: 55080915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

تلاش تیک‌تاک برای رعایت قوانین اروپا

صاحب‌خبر -

تیک‌تاک تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی خودش برای تبلیغات هدفمند را یک روز قبل از اجرایی شدن آن، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، روز سه شنبه تیک تاک تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی خودش برای تبلیغات هدفمند را یک روز قبل از اجرایی شدن، به حالت تعلیق درآورد. این اقدام برای آن است که اتحادیه اروپا بررسی می‌کند آیا این پلتفرم با قوانین حفاظت از داده‌های این اتحادیه مطابقت دارند یا خیر.

مقامات حفاظت از داده‌های ایتالیا هشدار اولیه را به صدا درآورده و گفتند که این شبکه اجتماعی به کاربرانش گفته که از 13 جولای بدون درخواست رضایت برای استفاده از داده‌های ذخیره شده در دستگاه‌هایشان، تبلیغات هدفمند را به آنها ارائه می‌کند. ناظر ایتالیایی کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC)، اتحادیه اروپا را از سرپیچی احتمالی تیک تاک از قوانین داده این نهاد مطلع کرده بود. این نهاد ایرلندی رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا برای این شبکه اجتماعی و سایر مشاغل اینترنتی است.

DPC در بیانیه ای گفت: تیک تاک اکنون موافقت کرده که اعمال تغییرات را متوقف کند تا به ما اجازه دهد بررسی های خودمان را انجام دهیم. این موضوع را با سایر مقامات نظارتی بر داده ها در 27 عضو اتحادیه اروپا در میان گذاشته‌ایم.

تیک تاک که به رشد سریع و محبوبیت بین جوانان دست یافته، تأیید کرد که تغییرات را در سیاست حفظ حریم خصوصی خود در اروپا متوقف می کند اما از برنامه های خود برای تبلیغات هدفمند دفاع کرد.

سخنگوی این پلتفرم گفت: ما معتقدیم که تبلیغات شخصی بهترین تجربه درون برنامه ای را برای جامعه ما فراهم می کند و ما را با شیوه های صنعت مطابقت می دهد و مشتاقانه منتظر تعامل با سهامداران و رسیدگی به نگرانی های آنها هستیم.

مقام حفاظت از داده های ایتالیا از تصمیم مسئولانه تیک تاک برای تعلیق تغییرات برنامه ریزی شده استقبال کرد. شرکت هایی که در اتحادیه اروپا فعالیت می کنند به دلیل نقض حریم خصوصی تا 4 درصد از درآمد جهانی خودشان جریمه می شوند. DPC پیش تر دو تحقیق دیگر را در مورد این شبکه اجتماعی آغاز کرده که مربوط به پردازش داده های شخصی کودکان و انتقال داده های شخصی به چین است.

برچسب‌ها:

نظر شما