شناسهٔ خبر: 55072429 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی اروپا؛

کولیبالی به چلسی پیوست/ نیوکمپ، مقصد بعدی وینگر تیم ملی برزیل/ آژاکس به دنبال جانشینی برای لیساندرو مارتینز

صاحب‌خبر -
کولیبالی به چلسی پیوست/ نیوکمپ، مقصد بعدی وینگر تیم ملی برزیل/ آژاکس به دنبال جانشینی برای لیساندرو مارتینز
خبرگزاری آریا- مدافع 31 ساله و سنگالی ناپولی فاصله زیادی تا انتقال به چلسی ندارد. او را باید بازیکن جدید چلسی دانست.
به گزارش آریا، چلسی با کولیبالی بر سر قراردادی پنج ساله با دستمزد 10 میلیون یورو در سال به توافق رسیده است. آبی های لندن اکنون درحال کار کردن روی توافق با ناپولی هستند. انتظار می رود توافق نهایی با ناپولی طی ساعات آتی حاصل شود. چلسی اطمینان دارد که با ناپولی بر سر خرید این مدافع تنومند به توافق می رسد. پیشنهاد اول چلسی به مبلغ 35 میلیون یورو از سوی ناپولی رد شد اما پیشنهاد دوم آنها به مبلغ 38 میلیون یورو به اضافه 2 میلیون یورو پاداش مورد تایید ناپلی ها قرار خواهد گرفت. پیش بینی می شود فردا (چهارشنبه) طرفین بر سر جزییات قرارداد به توافق نهایی برسند. از قرارداد کولیبالی با ناپولی فقط یک سال دیگر باقی مانده است.

- اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، باید رافینیا را بازیکن جدید بارسلونا دانست. به گزارش فابریتزیو رومانو، بارسلونا و لیدزیونایتد برای انتقال این بازیکن 25 ساله به نیوکمپ به توافق کامل دست یافتند. بارسلونا برای این انتقال 58 میلیون یورو پرداخت خواهد کرد که البته ارزش کلی معامله با پاداش‌های پیش بینی شده، به 67 میلیون یورو خواهد رسید. رافینیا از فوریه گذشته منتظر بارسلونا بود و حالا آماده امضای قراردادی تا سال 2027 با تیم جدیدش می‌شود. 

- فدریکو برناردسکی پس از اتمام قراردادش با یوونتوس به زودی راهی MLS می شود تا برای تورنتو اف سی به میدان برود. به نقل از جانلوکا دی مارتزیو؛ فدریکو برناردسکی در 28 سالگی به MLS می رود و هم بازی کریشیتو و اینسینیه می شود. برناردسکی پیشنهاد تورنتو اف سی را پذیرفته و اکنون ایجنت او درحال تکمیل این انتقال است. گفته می شود برناردسکی بر سر قراردادی 4 ساله با دستمزد پایه 3.5 میلیون یورو در سال با تورنتو اف سی به توافق رسیده است. فدریکو برناردسکی در سال 2017 طی یک انتقال 40 میلیون یورویی از فیورنتینا به یوونتوس پیوست اما نتوانست به یک مهره موثر در خط حمله بیانکونری تبدیل شود. دوران 5 ساله حضور این وینگر 28 ایتالیایی در استادیوم آلیانز با ثبت آمار 12 گل و 24 پاس گل طی 183 بازی به پایان رسید. 

- آلوارو اودریوزولا، خسوس وایخو، بورخا مایورال و ماریانو دیاز در لیست فروش هستند و مارکو آسنسیو هم با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه نخواهد شد. به نقل از آرانچا رودریگز، خبرنگار COPE، از بین این نفرات حداقل سه بازیکن باید از تیم جدا شوند و از سوی باشگاه در لیست فروش قرار گرفته اند اما مشکلی که وجود دارد، این است که هیچ کدام میلی به جدایی ندارند. بورخا مایورال که یک سال دیگر با رئال مادرید قرارداد دارد، برچسب قیمت 10 میلیون یورویی خورده و از طرفی کارلو آنچلوتی هم در رقابت با ماریانو دیاز، مهاجم اسپانیایی را ترجیح می دهد. آلوارو اودریوزولا بعد از یک سال حضور قرضی در فیورنتینا با نادیده گرفتن سایر پیشنهاد های خود به رئال مادرید برگشته و مشخصاً قصد ماندن دارد، اما باشگاه خواهان فروش اوست. خسوس وایخو با وجود ترافیک در خط دفاعی و وجود رقبای قدرتمند و تراز اول، قصد دارد به قرارداد خود که تا سال 2025 اعتبار دارد، پایبند بماند.
از طرفی، مارکو آسنسیو که یک سال دیگر با رئال مادرید قرارداد دارد، دیگر قصد جدایی ندارد. هم او و هم ژرژ مندس (مدیر برنامه) می دانند که در تابستان امسال خبری از پیشنهاد تمدید قرارداد نخواهد بود اما آنها همچنان آرام هستند. در این میان هم سرمربی تیم نمی خواهد برای فصل جدید لیست بلند بالایی از بازیکنان کم کاربرد داشته باشد و تا زمانی که بازیکنان مازاد به فروش نرفته اند، خبری از خرید جدید نخواهد بود.

- در شرایطی که انتقال کالیدو کولیبالی به چلسی را باید قطعی دانست، ناپولی جانشین او در تیم اسپالتی را یافته است. فرانچسکو آچربی گزینه اصلی ناپولی است. به نقل از وبسایت جانلوکا دی مارتزیو؛ پس از جذب لئو اوستیگارد مدافع جوان برایتون، ناپولی به دنبال خرید یک مدافع با تجربه است. فرانچسکو آچربی گزینه اصلی ناپلی ها محسوب می شود. این مدافع 34 ساله با ناپولی به توافق شخصی رسیده است. پیش بینی می شود رضایت لاتزیو با پیشنهادی به ارزش 5 میلیون یورو جلب شود.

- آمستردامی‌ها جدایی مدافع آرژانتینی خود را پذیرفته‌اند و به دنبال جانشینی برای آن هستند. در شرایطی که لیساندرو مارتینز در آستانه جدایی از آژاکس قرار دارد، قهرمان فصل گذشته لیگ هلند در حال مذاکره با مدافعی اوکراینی به عنوان جانشین اوست. برخی مدعی هستند این بازیکن، میکولا ماتفینکو مدافع میانی شاختار دونتسک است. به گزارش César Luis Merlo، انتظار می‌رود به زودی پیشنهاد جدید منچستریونایتد به دست آژاکس برسد. آخرین پیشنهاد آن‌ها برای مارتینز، 45 + 5 میلیون یورو بود. شیاطین سرخ در رقابت برای جذب این مهره آرژانتینی، گوی سبقت را از آرسنال ربوده‌اند. همان طور که در خبرهای قبلی آمد، مارتینز اشتیاق زیادی برای انتقال به لیگ برتر دارد و انگیزه کار کردن دوباره با اریک تن هاخ، بر میل او برای جدایی افزوده است. 

نظر شما