شناسهٔ خبر: 55062592 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سردار هاديانفر: افزايش 16 درصدي تخلفات رانندگي از ابتداي سال

صاحب‌خبر -
سردار هاديانفر: افزايش 16 درصدي تخلفات رانندگي از ابتداي سال
خبرگزاری آریا-رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای سال تاکنون در تمامی تخلفات 16 درصد افزایش داشته ایم و رانندگان بدانند تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار هادیانفر در نشست خبری امروز افزود: در صدور گواهینامه و کارت خودرو بروز هستیم و چیپ را از رده خارج و از QR کد استفاده کرده ایم تا هم وابستگی ارزی نداشته باشیم و هم در صدور این کارت‌ها تسریع ایجاد شود.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون در تمامی تخلفات 16 درصد افزایش داشته ایم و پلیس در برخورد با تخلفات افزایش 36 درصدی داشته است.
سردار هادیانفر افزود: متاسفانه 66 درصد تخلفات حادثه ساز سرعت غیرمجاز به ویژه در ورودی شهرها، توقف دوبله و عدم استفاده از کمربند ایمنی است.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 524 فقره گواهینامه توقیف شده است و 35 هزار و 360 هزار نفر مشمول ضبط گواهینامه هستند.
سردار هادیانفر افزود: 80 هزار و 835 نفر هم در آستانه ضبط گواهینامه هستند.
وی گفت: با شرکت‌های بیمه صحبت کرده ایم و افرادی که به دلیل تخلفات، گواهینامه شان در توقیف پلیس است در پرداخت بیمه تصادفات با افرادی که گواهینامه آن‌ها تخلفی ندارد فرق می‌کند.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: یعنی بیمه درصد کمتری در تصادفات به عنوان خسارت به این افراد پرداخت می‌کند.
سردار هادیانفر گفت: همچنان افرادی که دارای نمره منفی هستند به هیچ عنوان نمی‌توانند در کشور‌های دیگر گواهینامه دریافت کنند چرا که آن کشور از ایران استعلام می‌کند و ما استعلامشان را رد می‌کنیم.
وی افزود: بیش از 95 درصد افرادی که جریمه می‌شوند برایشان پیامک ارسال می‌شود، در برخی دوربین‌ها ایرادی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم.
سردار هادیانفر گفت: 270 هزار خودروی رسوبی در پارکینگ‌ها داشته ایم که تنها 107 هزار خودرو در پارکینگ‌ها بعد از طرح‌هایی که برگزار کردیم باقی مانده است.
وی افزود: ما از اینکه برخی خودرو‌ها در زیر آفتاب مانده است ناراحتیم و دنبال شرایطی هستیم که این وسایل نقلیه ترخیص شوند، البته اغلب خودرو‌هایی که ماندند مربوط به پرونده‌های کیفری است.
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: می‌توان گفت 36 درصد از 107 هزار خودرو که در پارکینگ‌ها مانده اند به خاطر موارد کیفری از جمله مهریه است، 14 درصد به این خودرو‌ها در تصادفات فوتی و جرحی نقش داشته و 12 درصد در سن فرسودگی هستند که مالک خودرو برایش به صرفه نیست آن را ترخیص کند.
سردار هادیانفر افزود: 8 درصد نقص اسناد و مدارک هویتی دارند و 5 درصد به دلیل عدم تمکن مالی نمی‌توانند خودروی خود را ترخیص کنند.
وی اضافه کرد: 502 هزار موتورسیکلت رسوبی داشته ایم که 210 هزار عدد ترخیص و 292 هزار و 867 موتورسیکلت باقی مانده است که البته 69 درصد این موتورسیکلت‌ها اسقاطی هستند و 17 درصد پرونده کیفری دارند.

نظر شما