شناسهٔ خبر: 55007434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمد پهلوان:

اعلام وضعیت زرد کرونایی برای کلانشهر مشهد

موج نیوز

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اطلاع داد: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد و ۱۱ شهر دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

پهلوان در ادامه گفت: هم اکنون مشهد، بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، چناران، رشتخوار، صالح آباد، قوچان، کاشمر، کلات، کوهسرخ در وضعیت زرد، گناباد در وضعیت نارنجی، خلیل آباد در وضعیت قرمز و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش پیدا کرده و دریافت واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: از تمامی گروههای هدف درخواست می شود نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند و هم اکنون ۱۷۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۴۶ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

پهلوان تصریح کرد: طی یک روز گذشته بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و یا مراکز منتخب کرونا مراجعه کرده اند و تمامی سطوح خدمات رسانی در حوزه های بهداشت و درمان برای خدمات‌رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی یک روز گذشته۷۷ بیمار جدید در مراکز درمانی خراسان رضوی  بستری شدند که۷۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان در حال حاضر ۲۹ نفر می باشند و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۴ بیمار است.

نظر شما