شناسهٔ خبر: 55007354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جوایز بخش‌های مختلف هشتمین جشنواره فیلم شهر

نیوشا روزبان

جوایز بخش های مختلف هشتمین جشنواره فیلم شهر اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جوایز هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در بخش‌های «فیلم‌های بلند داستانی و سینمایی»، «سریال‌های تلویزیونی و نمایش‌خانگی»، «فیلم‌های داستانی کوتاه و نیمه‌بلند»، «پویانمایی کوتاه و نیمه‌بلند»، «فیلم‌های مستند»، «محله»، «سینمای بین‌الملل» و «تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران» و «آفرینش‌های شهری» مشخص شد.

همچنین دو جایزه با عنوان «تهران بزرگ» و «جایزه ویژه جشنواره» در نظر گفته شده است. جوایز بخش فیلم‌های بلند داستانی و سینمایی به شرح زیر است:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین دستاورد فنی یا هنری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جوایز بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش‌خانگی عبارتند از: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جوایز فیلم‌های داستانی و پویانمایی کوتاه و نیمه‌بلند نیز شامل موارد زیر است: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین دستاورد فنی یا هنری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی فیلم داستانی کوتاه یا نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی پویانمایی.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جوایز فیلم‌های مستند عبارتند از دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین تحقیق و پژوهش مستند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین دستاورد فنی یا هنری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی مستند کوتاه یا نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی مستند بلند، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جایزه بزرگ تهران شامل تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهترین فیلم با نگاه خاص به موضوع شعار این دوره از جشنواره «کلان‌شهر تهران؛ الگوی جهان اسلام» است.

جایزه ویژه جشنواره، تحت عنوان ایثار و شهادت به یکی از آثار به منظور پاسداشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای کشور، شهید محسن فخری‌زاده و همچنین کادر درمان و علوم پزشکی به عنوان مدافعان سلامت خواهد بود.

جایزه مسابقه سینمای بین‌الملل در دو بخش «مسابقه بین‌الملل» و «ویژه» شامل این موارد است: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی داستانی کوتاه و نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی مستند کوتاه و نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی پویانمایی کوتاه و نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی فیلم داستانی بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی فیلم بلند مستند، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع شهر و یا مدیریت شهری.

جوایز بخش محله در دو بخش مسابقه و ویژه شهر تهران عبارتند از: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان رتبه سوم.

جایزه مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران نیز شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین عکس دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین پوستر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین آنونس و تیزر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین پوستر فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند و مستند است.

جوایز بخش آفرینش‌های شهری عبارتند از: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین گرافیک محیطی و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین المان شهری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین عکس و پوستر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین نقاشی محیطی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین تیزر شهری.

بر اساس این گزارش، طبق فراخوان هشتمین جشنواره فیلم شهر، هیچکدام از جوایز به طور هم ارزش به ۲ فیلم تعلق نخواهند گرفت.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی ۲۷ تا ۳۱ تیر در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

نظر شما