شناسهٔ خبر: 54989406 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زمان کم، دغدغه سرمربي تيم ملي فوتبال بانوان

صاحب‌خبر -
زمان کم، دغدغه سرمربي تيم ملي فوتبال بانوان
خبرگزاری آریا-سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان گفت: اگر زمان بیشتری در اختیار داشتم، تیم آماده تری را راهی رقابت‌های کافا می‌کردم.
به گزارش خبرگزاری آریا، مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در نشست خبری پیش از مسابقات کافا (آسیایی مرکزی) گفت: تیم ایران در این دوره از مسابقات خیلی جوان است و تصمیم گرفتیم که جوانگرایی کنیم. بدنه تیم از همان تیم جوانانی است که در مسابقات کافا قهرمان شدند و تعدادی هم بازیکن با تجربه داریم. فرصت زیادی برای آماده سازی نداشتیم.
وی افزود: لیگ برتر فوتبال در حال برگزاری بود و باید منتظر پایان مسابقات می‌شدیم. در مجموع هشت روز بازیکنان را در اختیار داشتیم و امیدوارم این دوره از مسابقات تجربه خوبی برای مان باشد.
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص انتخاب بازیکنان تیم ملی گفت: تیم ملی متعلق به همه شهر‌های ایران است، 12 تیم لیگ برتری داریم و همه بازیکنان را زیرنظر گرفتیم تا بهترین‌ها انتخاب شوند. متاسفانه فرصت کمی برای آماده سازی تیم ملی داشتیم. بازیکنان خوبی داریم که بیشترشان از رده سنی جوانان و امید هستند، در واقع نگاه فدراسیون فوتبال هم به جوانگرایی است که در آینده تیم خوبی داشته باشیم.
وی افزود: فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت، جوانگرایی در تیم ملی اتفاق بیافتد؛ تا بیشتر در مسابقات رسمی حاضر شویم و بازیکنان محک بخورند. البته بازیکنان با تجربه هم داریم که به جوان تر‌ها کمک می‌کنند.
آزمون با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت‌ها گفت: شرایط کرونا برای همه وجود داشت و در این مدت سعی کردیم، لیگ را تعطیل نکنیم و قوانینی در نظر بگیرم تا مسابقات برگزار شود، بنابراین با وجود شرایط سخت و نبود تماشاگر از همه بازیکنان آزمایش کرونا می‌گرفتیم.
وی در خصوص حریفان ایران افزود: خوشحالم ترکمنستان بعد از مدت‌ها غیبت در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد، این حضور به پیشرفت تیم‌ها و تعداد بازی‌های بیشتر کمک می‌کند و نشان دهنده اهمیت کشور‌ها به فوتبال بانوان است.
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص تیم ازبکستان گفت: ازبکستان از تیم‌های خوب این منطقه است و همیشه رقابت نزدیکی با آن‌ها داریم. ازبک‌ها یک بازی دوستانه هم با آمریکا داشته اند و ما هم دوست داریم با تیم‌های قوی مسابقه بدهیم، اما شرایط خیلی سخت است و همین که می‌توانیم، در مسابقاتی مثل کافا تجربه کسب کنیم، خیلی خوب است تا خود را برای مسابقات آسیایی آماده کنیم.
وی در مورد تیم تاجیکستان افزود: تاجیکستان بازیکنان خوب و سخت کوشی دارد، اما پر فراز و نشیب است. مقابل تیم ایران گاهی یک نیمه مساوی و در نیمه دوم چند گل دریافت می‌کند. این تیم همیشه مقام سومی را بدست می‌آورد، اما پارسال در رده جوانان به این عنوان هم نرسید. فکر می‌کنم، فدراسیون تاجیکستان باید اهمیت بیشتری به فوتبال بانوان بدهد.
آزمون با تاکید بر اینکه به مربیان باید زمان بیشتری داده شود، گفت: بنده اگر زمان بیشتری داشتم با همین جوانان تیم خوبی را آماده می‌کردم. مربیان به زمان و امکانات نیاز دارند. فوتبال تاجیکستان شباهت زیادی به ایران دارد و مطمئنا می‌تواند، در آینده موفق‌تر شود.

نظر شما