شناسهٔ خبر: 54978050 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

اصولی: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنم

فدراسیون با کی‌روش مذاکره نکرده است

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنم اما قرارداد مربیان خارجی تیم ملی از ریال به دلار تغییر کرد. احسان اصولی درباره آغاز ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از صبح دیروز ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون، نواب رئیس اول و دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه […]

صاحب‌خبر -

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنم اما قرارداد مربیان خارجی تیم ملی از ریال به دلار تغییر کرد.

احسان اصولی درباره آغاز ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از صبح دیروز ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون، نواب رئیس اول و دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه شروع شده و این موضوع تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت. تا شب گذشته که من پرس‌ و جو کردم، فقط ۲ نفر به ثبت نام اقدام کرده بودند. با پایان ۲۰ تیرماه، کمیته بدوی انتخابات به مدت ۲۱ روز برای تطبیق صلاحیت‌ها فرصت اعلام نظر
خواهد داشت.
وی افزود: برای داوطلبان احراز پست ریاست طبق اساسنامه نیاز است که ۵ نفر از اعضای مجمع فرد را معرفی کنند و برای سایر پست‌ها هم ۲ نفر کافی است.
تا ۲۰ تیرماه فرصت ثبت نام الکترونیکی در سامانه هست و مدارک برابر با اصل باید تا همان زمان بارگزاری شود که سپس افراد برای تطبیق آن به فدراسیون بیایند.
سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر بعد از ۲۱ روز اعتراضی به نتایج اعلامی از سوی فردی وجود داشته باشد، ۲ روز فرصت اعتراض داده‌ شده و کمیته استیناف انتخابات نیز به مدت ۵ روز فرصت بررسی و اعلام نظر نهایی را خواهد داشت. پس از این پروسه ظرف مدت ۲۱ روز کاندیداهای نهایی را اعلام می‌کنیم و می‌رویم برای انتخابات.
اصولی درخصوص اینکه آیا میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی فدراسیون تاکنون برای ثبت نام اقدام کرده است، توضیح داد: نمی‌گویم کدام ۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما سیدمیرشاد ماجدی جزو آنها نیست. شرایط احراز پست ریاست فدراسیون و نامزدی روشن است و نامزدی او منافاتی ندارد؛ اگر عضوی از اعضای هیات رئیسه برای پست ریاست رأی بیاورد، باید از آن پست استعفا بدهد و سپس انتخابات آن پست را داشته باشیم. در اساسنامه فدراسیون برای یک رئیس این فرصت دیده شده که حداکثر تا ۳ دوره کاندیدا شود. می‌توانست الان یک شرایط عادی باشد و رئیس فدراسیون مجدداً بیاید و برای دوره جدید ثبت‌نام کند. حضور وی کاملا منطبق با اساسنامه هست و بحث‌های نظارتی از سمت کمیته‌های فدراسیون، دغدغه برابری حقوق کاندیداها را برطرف می‌کند.
وی درمورد وضعیت شهره موسوی توضیح داد: او اکنون در فدراسیون حضور ندارد اما هیچ کدام از موارد بلاتصدی شدن پست‌شان انجام نشده. برای بلاتصدی شدن هر پستی در هیأت رئیسه، اساسنامه فدراسیون فوتبال به شکل روشن گفته که یا باید عزل باشد، یا استعفا، یا فوت و یا غیبت بیش از ۴ جلسه متوالی. هیچ یک از این شرایط برای موسوی رخ نداده؛ البته ما نتوانستیم جلسه‌ای هم داشته باشیم. شاید او بهترین فرد باشد که باید درباره استعفایش نظر بدهد اما سمت او هنوز بلاتصدی نشده.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اظهارات اخیر شهاب عزیزی خادم عنوان کرد: در این مورد سکوت نکرده‌ایم؛ علاقه به پاسخگویی ندارم اما به دنبال تنویر افکار عمومی هستیم. تمام اتفاقاتی که درخصوص عزل وی رخ داد، منطبق بر اساسنامه و قانون فوتبال بوده. اعضای هیأت رئیسه در وهله اول به جمع‌بندی رسیدند که اقدامات و مسیر وی به ضرر فوتبال و فدراسیون است، بر همین مبنا ورود اولیه را انجام دادیم و اقدام ما توسط فیفا و AFC هم تایید شد. تحت فشار بودن ما در این زمینه کذب بوده و او کذب زیاد می‌گوید.
اصولی اضافه کرد: کمیته اخلاق پرونده وی را بررسی کرد و بند به بند تفهیم اتهامش هم صورت گرفت. او در جلسه دفاع کرده؛ اگر مدعی فشار بوده، چرا در جلسه حضور یافته و از خودش دفاع کرده؟ در دفاع نکاتی گفت و کمیته اخلاق هم سپس رأی خودش را داد که عزیزی‌خادم رأی را به استیناف برد و این کمیته هم به شکایت او رسیدگی کرد. او همه پروسه را پذیرفته و دفاع کرده؛ پیش از مجمع ۱۰ خرداد برای عدم حضور عزیزی خادم در جلسه، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون ایران ۳ ساعت با نماینده فیفا جلسه داشت و وی را قانع کرد. فیفا کارمان را تایید کرده و طی ایمیلی رسماً گفته که به سمت انتخابات بروید.
وی تصریح کرد: در نهایت مجمع فدراسیون این عزل را تایید کرده؛ آیا همه اعضا مسئله‌دار و تحت فشار بوده‌اند؟ ارکان قضایی آماده‌اند تا تمام پرونده ایشان را در محافل علمی، تخصصی و حقوقی بازگو کنند تا همه بدانند قانونی بوده. او حتی یک بند هم دفاع نداشته است.
سخنگوی فدراسیون درباره آخرین وضعیت بازی با اروگوئه گفت: هنوز قرارداد بازی با اروگوئه قطعی نشده و رئیس اتحادیه اروگوئه نظر خودش را در جراید گفته. در این فیفادی پیش‌رو قطعاً بازی تدارکاتی خواهیم داشت و مذاکرات را بر اساس نکات فنی سرمربی پیش می‌بریم. واقعا بازی با اروگوئه قطعی نشده؛ قطعی شود حتماً اعلام می‌کنیم.
اصولی درباره اینکه یک رسانه خارجی اعلام کرده اسکوچیچ دستمزد ۶۵۰ هزار یورویی می‌گیرد، پاسخ داد: قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی اسکوچیچ را تایید نمی‌کنیم ولی باید گفت که بخشی از قرارداد کادرفنی از ریالی به دلاری تغییر کرده. قراردادهای کادرفنی ایرانی، ریالی بسته شده اما غیرایرانی‌ها دلاری هستند.
وی درمورد اینکه آیا اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی می‌ماند، گفت: قطعاً اسکوچیچ سرمربی ماست و این موضوع بر اساس آنالیزهای اعضای کمیته فنی و افراد فنی فدراسیون در هیات رئیسه تصمیم گرفته شده.
اصولی درخصوص اینکه آیا هیچ‌کس هیچ مذاکره‌ای با کارلوس کی‌روش نداشته و از جایی او را پیشنهاد نداده اند گفت: بت کمال احترامی که برای کی ر‌وش قائل هستیم اما از طرف فدراسیون هیچ مذاکره‌ و گفت و گویی نشده است. پیشنهاد و نظر از جاهای مختلف زیادی برای ما می‌آید.اما آخرین تصمیم و نظر ما این است که اسکوچیچ تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سرمربی ما است.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره قانون سقف قراردادها توضیح داد: موضوع سقف قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتبال توسط هیأت رئیسه سازمان لیگ مطرح شده. ۱۴ باشگاه لیگ برتری تاکنون موافق این مسئله بوده‌اند؛ سازمان لیگ هم متشکل از باشگاه‌هاست و تا الان فقط ۲ تیم اعلام موافقت نداشته‌اند. در نهایت موضوع باید در هیأت رئیسه فدراسیون نظر داده شود ولی واقعاً هر چیزی می‌بایست یک حد وسط یا تعادل داشته باشد. باید در این حوزه به این موضوع توجه کنیم تا حق کسی ضایع نشود. عمده تیم‌های ما از بُعد مسئولیت پذیری اجتماعی تیم‌داری می‌کنند و نباید در یک جنبه بیش از حد پیش رفت. باید با کارشناسی دقیق کار را جلو ببریم.
اصولی در گفت و گو با برنامه در انتهای الوند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نداشتن مصوبه هیات آیا قراردادها ثبت می‌شوند، گفت: مشکلی برای ثبت قرارداد وجود ندارد اما فعلاً پروسه متوقف شده. سازمان لیگ این موضوع را اعلام خواهد کرد

 

 

 

گل‌محمدی به دنبال گمشده‌اش در مرکز زمین
اصرار برای بازیکن «ضعیف»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با وجود داشتن هافبک های ملی پوش دنبال یک بازیکن در وسط زمین است.
تمرینات پیش فصل تیم فوتبال پرسپولیس در حالی آغاز شده است که تمام خریدهای این تیم از روز اول در آن حضور داشتند. علیرضا بیرانوند پس از دو فصل حضور در اروپا به پرسپولیس بازگشت تا از دروازه این تیم حراست کند. مرتضی پور علی گنجی، دانیال اسماعیلی فر و گئورگی گولسیانی نیز به دفاع پرسپولیس اضافه شدن تا بازنشستگی سید جلال حسینی و رفتن سعید آقایی را پوشش دهند تا این تیم استحکام کافی را در نبرد با مهاجم حریف داشته باشد.
سعید صادقی، محمد مهدی احمدی و سروش رفیعی نیز برای کمک به خط میانی این تیم جذب شدند تا ترافیک سنگینی در میانه میدان ایجاد شود. خرید هافبک‌های مطرح فوتبال کشور که هر دو نفر در اردوی اخیر تیم ملی ایران نیز حضور داشتند در حالی اتفاق افتاد که سرخپوشان بازیکنانی همچون مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سیامک نعمتی و امید عالیشاه را نیز در اختیار داشتند. با این حال گل محمدی ترجیح داد کمربند خط میانی خود را با بازیکنان ملی پوش دیگری هم محکم کند تا این تیم کمترین لطمه را در جریان حملات و در تقابل با ضد حملات حریفان بخورد.
با وجود چنین بازیکنانی گل محمدی همچنان اصرار به حفظ رضا اسدی در تیم دارد. هافبک بلند قامتی که در فصل گذشته کمک شایانی به این تیم نکرد و اکثر بازی‌ها را نیمکت نشین بود اما یحیی تمایل ویژه به حفظ این
بازیکن دارد.
گل محمدی برای تاکتیک‌های مد نظر خود به داشتن بازیکنی که میانه میدان را با قامت بلند خود و گام‌های رو به جلو حفظ کند، نیاز دارد. او علاقه ویژه‌ای به بازیکنی با فیزیک مناسب برای جلوگیری از حملات حریف به عنوان هافبک مکمل دارد. چنین ویژگی در فوتبال باشگاهی ایران در اختیار چند نفر محدود همچون رضا اسدی و سعید عزت الهی است.
سرمربی سرخ‌ها در شرایطی اصرار به نگه داشتن رضا اسدی دارد که این بازیکن با وجود هزینه میلیاردی که باشگاه پرسپولیس تحمیل کرد کارایی لازم را نداشت و یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان فصل گذشته سرخپوشان بود.
از سوی دیگر آمار مصدومیت‌های کمال کامیابی نیا و امید عالیشاه در فصل گذشته چشم گل محمدی را بابت این موضوع ترسانده است. او که از داشتن مهره‌های بازی‌ساز خیالش راحت است می‌خواهد بازیکنی را که قدرت انتقال توپ از دفاع به حمله را در کوتاه‌ترین زمان دارد در اختیار بگیرد.
حفره‌ای تاکتیکی برای گل محمدی که هنوز پر نشده است و روزهای پیش رو می‌تواند تأثیر بسزایی روی استراتژی فصل آینده این تیم داشته باشد.

 

روایت رسانه انگلیسی؛ امید یوزها به آزمون و طارمی
شانس ایران با آمریکا و ولز مساوی است

رسانه انگلیسی زبان به سختی رقابت در گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت که تیم ملی کشورمان در آن حضور دارد.تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است در گروه دوم با تیم های ملی آمریکا، انگلیس و ولز رقابت کند.در همین رابطه سایت «soccer.nbcsports» انگلیس در گزارشی به سختی گروه دوم پرداخت و نوشت: با قرار گرفتن انگلس، آمریکا، ولز و ایران در گروه B، این یک گروه کاملاً سخت و پر از روایت است.
آیا سه شیرها می‌توانند با حداقل سر و صدا به مرحله بعد بروند یا آمریکا، ولز و ایران باعث ناراحتی خواهند شد چرا که آنها مدافعان مستحکمی به همراه مهاجمان با استعدادی دارند که می توانند تنها در یک لحظه یک بازی را ببرند.از هری کین که انگلیس را هدایت می‌کند و گرت بیل که هدایت تیم ولز را برعهده دارد تا کریستین پولیشیچ که می‌تواند آمریکا را به سمت دور حذفی سوق دهد. امیدهای ایران هم به دو مهاجم پرکار یعنی سردار آزمون و طارمی است. تمام این شرایط نشان می دهد رقابت در گروه دوم سخت است.
بسیاری بر این باورند که انگلیس بیشترین شانس را دارد، اما ولز، آمریکا و ایران شانس‌شان برای صعود مساوی است و رده بندی جهانی آنها نشان می‌دهد که این گروه چقدر سخت خواهد بود.
معرفی تیم های گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲:
انگلیس
رده بندی فعلی فیفا :…………………………. ۵
عناوین جام جهانی: :…………………………. ۱
حضور در جام جهانی: :……………………. ۱۵
نحوه صلاحیت آنها: به طور خودکار از یوفا واجد شرایط شدند
مربی: گرت ساوتگیت
بازیکنان کلیدی: هری کین، رحیم استرلینگ، جردن پیکفورد
آمریکا
رده بندی فعلی فیفا : :…………………….. ۱۴
عناوین جام جهانی: :…………………………. ۰
حضور در جام جهانی: :………………………..۹
نحوه صلاحیت آنها: به طور خودکار از CONCACAF (مقام سوم) واجد شرایط شدند.
مربی: گرگ برهالتر
بازیکنان کلیدی: کریستین پولیشیچ، وستون مک کنی، تایلر آدامز
ولز
رنکینگ فعلی فیفا: :…………………………۱۹
عناوین جام جهانی: :…………………………. ۰
حضور در جام جهانی: :………………………..۱
نحوه صلاحیت آنها: از یوفا از طریق پلی آف، مسیر B
مربی: راب پیج
بازیکنان کلیدی: گرت بیل، آرون رمزی، بن دیویس
ایران
رده بندی فعلی فیفا: :……………………….۲۳
عناوین جام جهانی: :…………………………. ۰
حضور در جام جهانی: :………………………..۵
نحوه صلاحیت آنها: به طور خودکار از AFC (برنده گروه A)
مربی: دراگان اسکوچیچ
بازیکنان کلیدی: احسان حاج صفی، سردار آزمون، مهدی طارمی

 

 

 

طارمی بهترین بازیکن لیگ پرتغال نشد
نظرات جنجالی کارشناس تلویزیون

«داروین نونیز» مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال بنفیکا بالاتر از مهدی طارمی مهاجم تیم پورتو به عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال انتخاب شد.
سازمان لیگ فوتبال پرتغال بعد از انجام نظرسنجی از مربیان و بازیکنان شاغل در این لیگ، بهترین بازیکن و مربی فصل گذشته را معرفی کرد.
در این نظرسنجی، داروین نونیز مهاجم اروگوئه ای که در نقل و انتقالات تابستانی راهی لیورپول شد، به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ پرتغال و بالاتر از مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو انتخاب شد.
طارمی در فصل گذشته لیگ پرتغال ۲۰ گل به ثمر رساند و ۱۳ پاس گل داد اما نونیز با به ثمر رساندن ۲۶ گل، عنوان بهترین گلزن را هم از آن خود کرده بود.
اما واکنش‌ها به انتخاب نونیز به عنوان بهترین بازیکن در پرتغال زیاد بود. در یکی از اظهارنظرهای جنجالی، «سوفیا اولیویرا» کارشناس شبکه سی. ان. ان پرتغال نونیز را شایسته کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال ندانست و این انتخاب را زیر سئوال برد.
سوفیا گفت: داروین بهترین بازیکن بنفیکا بود، اما از نظر من، «اوتاویو» -بهترین بازیکن لیگ- است. جلوتر از داروین حتی نفراتی چون «ویتینیا»، «لوئیز دیاز» و طارمی که بهترین مهاجم است، نیز هستند.»
این اظهارنظر با انتقاد هواداران بنفیکا در شبکه‌های اجتماعی همراه شده و جنجال گسترده‌ای را ایجادکرده است.

 

خرید نجات بخش فصل نقل و انتقالات؛
استقلال و یک قدم تا استخدام محمد محبی
به نظر می‌رسد محمد محبی وینگر ایرانی تیم سانتاکلارا خرید بعدی استقلال در بازار نقل و انتقالات باشد.
در شرایطی که هواداران همچنان در انتظار جذب اولین بازیکن نامدار استقلال در فصل نقل و انتقالات هستند از باشگاه خبر رسیده که محمد محبی ستاره ایرانی تیم سانتاکلارا پرتغال خرید بعدی استقلال خواهد بود.
از ظواهر امر اینطور برمی‌آید که آبی ها با سانتاکلارا به توافقات اولیه دست یافته‌اند و محبی را به صورت قطعی و با پرداخت ۵۰۰ هزار دلار برای رضایتنامه جذب خواهند کرد.
در صورت جذب محبی این انتقال مهم ترین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات خواهد بود؛ محبی جوان اما با تجربه است و با سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی می‌تواند به خوبی جای امیرحسین حسین‌زاده وینگر سابق آبی ها که به بلژیک رفته است را پر کند.
این بازیکن که بعد از درخشش در شاهین بوشهر در لیگ دسته اول با نظر قلعه‌نویی جذب تیم فوتبال سپاهان شد، بعد از دو فصل بازی در جمع طلایی‌پوشان در یک قرارداد دو جانبه به سانتاکلارا ملحق شد تا شهریار مغانلو از پرسپولیس به سپاهان برود. حالا او نیز با پرداخت بند آزادسازی از سوی باشگاه استقلال به تهران خواهد آمد تا دوره جدیدی از فوتبال خود را این بار در تیم مدافع عنوان قهرمانی آغاز کند.

تماس مجدد مصری‌ها با کارلوس کی‌روش
فدراسیون فوتبال مصر با سرمربی سابق تیم ملی ایران تماس گرفت.
کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران به شدت با فدراسیون فوتبال مصر به دلیل دریافت مطالبات معوقش درگیر است.
کی روش مصاحبه های تندی علیه مصری ها انجام داد و از دلایل اصلی جدایی اش از این تیم پرده برداشت. اما فدراسیون فوتبال مصر دوباره با مربی پرتغالی تماس گرفت.
سایت «کووره» مصر خبر داد فدراسیون فوتبال این کشور دوباره با کارلوس کی روش تماس گرفت ولی این بار برای مربیگری و بازگشت به نیمکت فراعنه نبود.
کارلوس کی روش نامزد کسب بهترین مربی سال آفریقا شده به همین خاطر فدراسیون مصر با او تماس گرفت تا در مراسم بهترین های کنفدراسیون فوتبال آفریقا شرکت کند.
کی روش بعد از جدایی از تیم ملی مصر پیشنهاد دوباره برای بازگشت به نیمکت تیم ملی مصر دریافت کرد ولی مرد پرتغالی نپذیرفت.
سرمربی سابق ایران روی نیمکت مصری ها ۷ ماه نشست و موفق شد این تیم را نایب قهرمان آفریقا کند به همین خاطر کاندیدای کسب جایزه بهترین مربی سال آفریقا شد.

سالها بعد از استقلال این بار در اصفهان
سپاهان و این دو چپ پای فوق‌العاده‌اش
شایعات فراوان در فصل نقل و انتقالات به وقوع نپیوست تا دو هم بازی قدیمی را با لباس زرد در کنار هم ببینیم.
آغاز فصل نقل و انتقالات با شایعات فراوانی همراه بود، یکی از این شایعات حضور میلادزکی پور دفاع چپ گل گهر در تیم پرسپولیس بود، زکی پور که قبل از حضور در گل گهر سابقه بازی در استقلال و نفت تهران را داشت و بعد از بازی برگشت فصل قبل دو تیم پرسپولیس و گل گهر واکنش های زیادی به داوری این بازی نشان داد، در هیاهوی شایعات به سپاهان پیوست تا رقیب امید نور افکن دیگر ستاره سپاهان در منطقه چپ دفاعی
سپاهان شود.
نورافکن هم با سابقه بازی در استقلال در زمان نقل و انتقالات شایعات زیادی بابت حضورش در پرسپولیس شنیده می شد اما ستاره ملی پوش سپاهان که توان بازی در منطقه دفاع وسط و هافبک دفاعی را نیز دارد، در اولین تمرین سپاهان با مورایس در زمین حاضر
بود.
او که در استقلال هم با زکی‌پور همبازی بوده اینچنین با هم باشگاهی و رقیب این روزهای خود در منطقه چپ زمین عکسی به یادگار گرفت.
باید دید سرمربی نام آشنای سپاهان چگونه از این دو چپ پای خوب فوتبال ایران استفاده خواهد کرد و آیا هردوی این بازیکنان به صورت فیکس به میدان می‌روند؟

نظر شما