شناسهٔ خبر: 54968269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفارت روسیه در واشنگتن مطرح کرد؛

اوکراین بهانه آمریکا برای حذف روسیه از رقابت های ورزشی است

سفارت روسیه در واشنگتن، تلاش آمریکا برای حذف مسکو از رقابت های ورزشی جهانی را نقض اصول اساسی جنبش المپیک دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن، درخواست آمریکا مبنی بر محرومیت روسیه از تمامی مسابقات ورزشی بین المللی را دارای انگیزه سیاسی ارزیابی کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن امروز چهارشنبه طی بیانیه ای در حساب فیس بوک خود اعلام کرد: شاهد یک حمله روس هراسی دیگر از سوی آمریکا هستیم که از هیچ تلاشی برای محدود کردن مشارکت روسیه در رویدادهای ورزشی فروگذار نمی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این (درخواست) به بهانه نقض تعهدات بین‌المللی و حقوق بشر از سوی روسیه در چارچوب عملیات ویژه نظامی در اوکراین مطرح شده است.

سفارت روسیه تاکید می کند: ما این گام را سیاسی می دانیم. در عین حال، بدیهی است که اوکراین تنها یک بهانه است. آزار و اذیت ورزشکاران روس خیلی پیش از تحولات کنونی شروع شده است و بخشی از یک کمپین مضحک برای حذف روسیه است.

سفارت روسیه در بیانیه خود یادآور می شود که ورزش باید سوای از سیاست باشد. استفاده از ورزش به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار و تسویه حساب، نقض مستقیم اصول اساسی جنبش المپیک و با روح رقابت‌پذیری و رقابت سالم مغایرت دارد.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن و شرکای آن خواستار تعلیق عضویت فدراسیون های ملی ورزش روسیه و بلاروس در تمامی فدراسیون های بین المللی هستند واین درخواست در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین مطرح می شود.

نظر شما