شناسهٔ خبر: 54968154 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاوه رضایی بزودی در تست های پزشکی استقلال؛ فاز تهاجمی آبی ها تکمیل می شود

صاحب‌خبر -
کاوه رضایی بزودی در تست های پزشکی استقلال؛ فاز تهاجمی آبی ها تکمیل می شود
خبرگزاری آریا- کاوه رضایی ظرف 48 ساعت آینده برای شرکت در تست های پزشکی وارد ایران می شود.
به گزارش آریا، کاوه رضایی بازیکنی است که از مدتی پیش برای عقد قرارداد با استقلال به توافق رسیده است اما به دلیل نگرانی که از مصدومیت این بازیکن وجود داشت، قرار شد این بازیکن اول در تست های پزشکی در ایفمارک شرکت کند و بعد قراردادش نهایی شود. قرار است کاوه رضایی ظرف 48 ساعت آینده وارد ایران شود تا بعد از شرکت در تست های پزشکی قرارداد خود را با استقلال نهایی کند. کاوه رضایی یکی از با کیفیت ترین مهاجمان حال حاضر ایران است که اگر مصدوم نباشد می تواند توان تهاجمی استقلال را بیشتر کند.
مدیران استقلال به قدری به خط حمله تیم خود اهمیت می‌دهند که اکثر قراردادهای آنها با بازیکنان تا اینجای نقل و انتقالات به این خط ارتباط دارد. در این راستا اولین بازیکنی که با مدیران استقلال به توافق رسید و قراردادش را امضا کرد، سجاد شهباززاده است. مهاجم پیشین سپاهان که دو فصل پیش عنوان آقای گلی لیگ برتر را به خود اختصاص داد، به تیم سابق خود برگشت تا به‌نوعی جانشین رودی ژستد شود. رضا میرزایی وینگر تیم سپاهان هم دیگر بازیکنی بود که تا اینجای نقل و انتقالات به استقلال ملحق شده و به بار هجومی این تیم اضافه خواهد کرد.
با وجود شایعاتی که درباره احتمال جدایی آرمان رمضانی و ارسلان مطهری وجود داشت اما مسئولان باشگاه با این دو بازیکن نیز توافق کردند. آرمان رمضانی اولین بازیکنی لقب گرفت که به‌طور رسمی قراردادش را تمدید کرد. ارسلان مطهری نیز یکسال دیگر با استقلال قرارداد داشت اما شایعاتی درباره جدایی‌اش بود و سپس شاهد آن بودیم که او یک فصل دیگر هم تمدید کرد تا خیال مدیران تا حدی راحت شود. از جمله نفرات هجومی استقلال که در پست وینگر توپ می‌زنند کوین یامگا بهترین گلزن استقلال در فصل پیش قرارداد دارد و ماندگار شده است. حضور یامگا به‌عنوان یکی از 3 بازیکن خط جلوی استقلال می‌تواند در لیگ بیست و دوم نیز کمک شایانی به آبی‌ها انجام بدهد.
مهره هجومی دیگر آبی‌ها که جدایی‌اش را باید قطعی بدانیم،  امیرحسین حسین‌زاده است. هافبک جوانی که از سایپا به استقلال آمد و با نظر فرهاد مجیدی به‌عنوان یکی از 3 بازیکن خط حمله استقلال به‌کار گرفته شد و توانست عملکردی فوق العاده داشته باشد. گل‌های حساس و 3 امتیازی حسین‌زاده و پاس گل‌های کم‌نظیر او نقش زیادی در قهرمانی استقلال داشت اما مساله مهم لژیونر شدن این بازیکن است. حسین‌زاده بندی در قراردادش دارد که با پرداخت 250 هزار دلار آزاد می‌شود و می‌تواند به تیم‌های اروپایی برود. از این‌رو به نظر می‌رسد انتقال او به باشگاه شارلروای بلژیک نهایی شده و مدیران باشگاه باید به فکر جانشین او باشند.
بازگشت کاوه رضایی به استقلال هم یکی از اتفاقات جذاب نقل و انتقالات خواهد بود. مذاکرات مسئولان استقلال با مهاجم سابق خود که 5 سال در فوتبال بلژیک توپ زد، از مدت‌ها پیش آغاز شده و دو طرف به توافقاتی نیز رسیده‌اند اما هنوز قراردادی امضا نشده است. کاوه رضایی هنوز در اروپا حضور دارد اما به نظر می‌رسد به عقد قرارداد نزدیک است تا خط حمله استقلال قدرت بیشتری پیدا کند.
دیگر بازیکنی که استقلالی‌ها برای جذب او اقدام کرده‌اند و به نتایج خوبی نیز رسیده‌اند محمد محبی است. محبی که در عضویت باشگاه سانتراکلارا پرتغال است برای حضور در استقلال نیازمند رضایتنامه است. به همین‌خاطر مدیران استقلال با باشگاه اروپایی وارد مذاکره شده‌اند و اگر این مذاکرات نتیجه اش عقد قرارداد رسمی با محبی باشد، یک ستاره دیگر که پست اصلی‌اش وینگر است هم به خط حمله آتشین استقلال اضافه خواهد شد.
اتفاق مهمی که در بین بازیکنان هجومی استقلال تقریبا مشترک است، توانایی آنها در پست نوک حمله و همچنین مهاجم کناری است. به غیر از آرمان رمضانی که همواره به‌خاطر قد و قامتش و سبک بازی یک مهاجم نوک محسوب می‌شود، ارسلان مطهری، سجاد شهباززاده و کوین یامگا در گذشته هم در پست مهاجم کناری(وینگر) بازی کرده‌اند و هم به‌عنوان مهاجم نوک به ایفای نقش پرداخته‌اند. کاوه رضایی و محمد محبی به‌عنوان دو خرید احتمالی استقلال نیز چنین ویژگی‌ای را دارند که به سود قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است. 
این توانایی در بین مهاجمانی که در فوتبال روز دنیا بازی می‌کنند، یک اصل مهم محسوب می‌شود و مربیان بسیار به آن توجه دارند. مربیان در فوتبال روز دنیا دیگر کمتر به بازی مستقیم و سانترهای پرتعداد و بی‌هدف از جناحین اهمیت می‌دهند و بیشتر روی بازیسازی از عقب زمین و نفوذ از کناره‌ها و پاس‌های روبه عقب زوم می‌کنند.

نظر شما