شناسهٔ خبر: 54968078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران؛

آمريکا نتوانسته است ايران را در اخذ تضمين ها مطمئن کند

صاحب‌خبر -
آمريکا نتوانسته است ايران را در اخذ تضمين ها مطمئن کند
خبرگزاری آریا-حسین امیر عبداللهیان در نشست خبری با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت : آمریکا نتوانسته است ما را در اخذ تضمین ها مطمئن کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی،  وزیر امور خارجه قطر گفت : آمریکا نتوانسته است ما را در اخذ تضمین ها مطمئن کند.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد آمریکایی‌ها باید متعهد باشند که جمهوری اسلامی ایران از مزایای کامل توافق های هسته‌ای در سال 2015 برخوردار باشد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد : این موضوعی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته است ما را به تحقق آن مطمئن کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ما در خصوص مذاکرات حسن نیت داریم و برای مذاکرات منطقی جدی هستیم.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد : خلاف برخی ادعاهای رسانه ای آمریکایی ها ما هیچ مطالبه فرابرجامی نداریم.
امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای قطری در وزارت خارجه از حسن میزبانی دولت قطر بابت برگزاری گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و نماینده اتحادیه اروپا و گفتگوهای سه جانبه غیر مستقیم که هفته پیش در دوحه انجام شد و نیز از هماهنگی های خوب و نقش سازنده و تلاش امیر قطر و وزیر خارجه این کشور برای تسهیل در این گفتگوها قدردانی کرد.
وی ایفای نقش مقامات قطری را تسهیل در پیشرفت گفتگوها و کمک به بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان دانست و گام‌های قطری ها را در این زمینه، مثبت و سازنده توصیف کرد .
رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما برای رسیدن به توافق خوب ، قوی و پایدار مصمم هستیم و خلاف برخی ادعاهای رسانه‌ ای طرف های امریکایی؛ ما هیچ مطالبه زیاد خواهانه مبتنی نداریم و مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق 2015 است.

نظر شما