شناسهٔ خبر: 54958710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

گالتیه:

برای قهرمان شدن هیچ جایی بهتر از پاری‌سن‌ژرمن نیست

خبرگزاری تسنیم

کریستوف گالتیه دقایقی پس از اعلام رسمی‌اش به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن نخستین نشست خبری‌اش را هم برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن عصر امروز (سه‌شنبه) کریستوف گالتیه سرمربی فصل گذشته تیم نیس که دو فصل پیش هم با تیم لیل فاتح لوشامپیونه شد را به‌عنوان جانشین مائوریسیو پوچتینو معرفی کرد. این مربی فرانسوی دقایقی پس از اعلام رسمی انتصابش در اولین نشست خبری خود در ورزشگاه پارک دو پرنس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

گالتیه گفت: به سختی و اهمیت مسئولیتی که پذیرفته‌ام واقفم. می‌دانم چه وظیفه‌ای را قبول کرده‌ام و احساس می‌کنم که از پس آن برمی‌آیم، اما انجام هیچ کاری به تنهایی آسان نیست. ما در کنار هم خواهیم توانست واحدی قدرتمند را تشکیل دهیم. زمانی که کامپوس (مدیر ورزشی باشگاه) با من درباره پروژه باشگاه صحبت کرد، برای تصمیم‌گیری به خودم تردید راه ندادم. حضور او در آمدن من به این تیم بسیار تأثیرگذار بود، همینطور پیام رئیس باشگاه. من این مسئولیت را با نهایت تواضع و البته انگیزه فراوان پذیرفته‌ام. اینکه از من انتظارات زیادی وجود داشته باشد کاملاً طبیعی است و این را درک می‌کنم.

سرمربی جدید پاریسی‌ها درباره سبکی که در تیمش پیاده خواهد کرد نیز اظهار داشت: من معتقدم که هم باید پیروز شد، هم باید خوب بازی کرد. من بازیکنانی را تمرین خواهم داد که همگی در سطحی بالا هستند. این تیم مالکانه بازی می‌کند و باید در آن تعادل برقرار کرد. سبک کاری‌ام در این تیم مشابه تیم‌های قبلی‌ام نخواهد بود، چون که گروهی متفاوت از بازیکنان را در اختیار دارم.

سرمربی سابق تیم‌های لیل و نیس در پاسخ به این سؤال که آیا کنترل رختکن پرستاره پاری‌سن‌ژرمن برای او سخت نخواهد بود، عنوان کرد: من قبلاً هم تیم‌های دارای ستاره‌های بزرگ را هدایت کرده‌ام. الان هم مایه مباهات من است که هدایت این تیم را قبول کرده‌ام. قرار نیست در رختکن پاری‌سن‌ژرمن انقلاب کنم، اما لازم است که تصمیماتی اتخاذ کنم.

گالتیه درباره خرید‌های تابستانی تیمش هم تأکید کرد: قبل از هر چیزی باید سعی و تلاش کرد، چون این وظیفه ماست. لوئیز کمپوس مسئول خریدهاست. من در انجام خریدهای تیم به او مشورت دادم و می‌توانم بگویم که او هیچ بازیکنی را بدون نظر من نخرید.

اینکه گالتیه چه اهدافی را در PSG دنبال می‌کند سؤال بعدی بود که از او پرسیده شد و این سرمربی 55 ساله اینگونه به آن پاسخ داد: برای قهرمان شدن هیچ جایی بهتر از اینجا نیست. درست است که من اهل مارسی هستیم، اما می‌توانم اطمینان بدهم که از الان تمام دغدغه و فکر و ذهنم روی موفقیت پاری‌سن‌ژرمن متمرکز خواهد بود.

گالتیه درباره نیمار که شایعه جدایی‌ او قبل از تمدید قراردادش تا سال 2027 شنیده می‌شد و همچنین درباره امباپه گفت: نیمار بازیکنی در کلاس جهانی است. کدام مربی است که نخواهد چنین بازیکنی را در تیمش داشته باشد؟! البته تیم باید تعادل هم داشته باشد، اما من خیلی واضح می‌گویم که چه چیزی می‌خواهم و مطمئنم که او با ما می‌ماند چون ما بهترین‌ها را می‌خواهیم. امباپه؟ به‌عنوان یک مربی فرانسوی باعث خوشحالی من است که او در PSG ماند. او برای فوتبال ما و برای باشگاه بسیار مهم است. امباپه یکی از بهترین‌های دنیاست، اما نباید تمام مسئولیت تیم را هم روی شانه‌های او گذاشت. تیم بازیکنان دیگری هم دارد. اگر ما مثل یک تیم بازی کنیم، فصل خوبی خواهیم داشت. نباید روی هیچ بازیکنی فشار مضاعف آورد، اما من انتظار دارم که امباپه مثل همیشه بازیکن تأثیرگذار باشد.

نظر شما