شناسهٔ خبر: 54950826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استعفای وزرای بهداشت و دارایی بریتانیا

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزرای بهداشت و دارایی بریتانیا از استعفای خود از دولت نخست وزیر محافظه کار این کشور در پی رسوایی جنسی یکی از اعضای ارشد حزب حاکم خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ساجد جاوید» و «ریشی سوناک»، وزرای بهداشت و دارایی بریتانیا شامگاه امروز (سه شنبه) اعلام کردند که از دولت «بوریس جانسون»، نخست وزیر محافظه کار این کشور استعفا داده اند.

جاوید با انتشار بیانیه استعفا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، نوشت: با نخست وزیر برای ارائه استعفای خود از منصب وزیر بهداشت و مراقبت های اجتماعی صحبت کردم؛ خدمت در این سمت برای من افتخار بزرگی بوده با این حال متاسفانه دیگر نمی توانم با وجدان خوب ادامه دهم.

سوناک نیز ضمن تاکید بر این که مردم انتظار دارد دولت به طور صحیح، کارآمد و جدی اداره شود، افزود: می دانم که شاید این آخرین منصب وزارتی برای من باشد با این حال بر این باورم که این استانداردها ارزش مبارزه را دارند و به همین دلیل نیز استعفا می دهم.

استعفای وزرای بهداشت و دارایی بریتانیا پس از آن صورت گرفت که جانسون یک مصاحبه انجام داد و در آن اعتراف کرد که نمی بایست «کریس پینچر» را در ماه فوریه گذشته به عنوان معاون رئیس حزب حاکم محافظه کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان حزب در پارلمان این کشور معاون منصوب می کرد.

این در حالی است که پیشتر برخی رسانه های بریتانیا یی گزارش داده بودند که این نماینده پارلمان هفته گذشته دو مرد از جمله یک عضو مجلس عوام را در باشگاه «کارلتون» در مرکز شهر لندن، پایتخت این کشور و در مقابل چشم دیگران مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و همین اقدام منجر به شکایت نزد حزب حاکم محافظه کار شده بود.

به دنبال آن نیز، پینچر از سمت خود به عنوان معاون رئیس حزب محافظه کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان حزب در پارلمان استعفا داد با این حال به دلیل اعتراف به اشتباهات خود، همچنان نماینده پارلمان باقی مانده هر چند که با توجه به درخواست های اخراج وی از حزب حاکم و انجام تحقیقات داخلی، فشارها بر جانسون برای انجام اقدامات قاطع تری افزایش می یابد.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما