شناسهٔ خبر: 54949864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس:

ایستگاه تحقیقاتی بلوط در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود

یاسوج- رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: ایستگاه تحقیقاتی بلوط در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد عسکری عصر سه شنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: این ایستگاه برای اصلاح و احیای جنگل‌ها راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه، بانک‌های ژنی به آفت پروانه جوانه خوار دچار شده است، گفت: باید حوزه‌های مختلف در راستای مقابله با حریق و حفظ بانک ژنی حرکت کنند.

عسکری افزود: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد منحصر به فرد است و در حوزه منابع طبیعی اتفاقی رخ داده است که اگر رسیدگی نشود شرایط بحرانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات ملزم است که اقدامات لازم را انجام دهد.

عسکری همچنین با اشاره به ظرفیت مهم کهگیلویه و بویراحمد در حوزه شیلات گفت: پنج واحد ماهیان زینتی و خاویاری در این استان، راه اندازی شده است که با اختصاص یکهزار میلیارد می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در بخش کشاورزی است، گفت: صنایع تبدیلی در این استان باید مورد توجه باشد.

عسکری با بیان اینکه عشایر این استان نگرانی‌های در خصوص آب آشامیدنی داشتند، گفت: در راستای آبرسانی به عشایر در کهگیلویه و بویراحمد، ۲۰ تانکر آب رسانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشاورزی یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و کنترل سیلاب‌ها نیز در این استان نیازمند یکهزار و دویست میلیارد تومان اعتبار است.

نظر شما