شناسهٔ خبر: 54949324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جدید حوزه قضایی شهرستان سیریک معارفه شد

سیریک - با حضور معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورهای حل اختلاف هرمزگان، مهدی خرمی به عنوان رئیس جدید حوزه قضائی شهرستان سیریک معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر حمزه ئی معاون قضایی دادگستری هرمزگان عصر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری سیریک، با اذعان به اینکه، دستگاه قضایی رسالت خطیری را در حوزه حاکمیتی و خدمت رسانی به مردم بر عهده دارد، در این جلسه گفت: از آنجایکه دستگاه قضایی یکی از مقتدرترین دستگاه‌های حاکمیتی در نظام جمهوری اسلامی است، پس بر این اساس کار در دستگاه قضایی نیازمند کارآمدی، اقتدار و سلامت فردی و جمعی است.

حمزه ئی به اهمیت موضوع تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و افزود: چهار شاخصه، سرعت در رسیدگی، کاهش موجودی پرونده های قضایی و دستیابی به زمان متعارف در نرخ رسیدگی را به عنوان مهمترین معیارها در سنجش عملکرد مطلوب هر حوزه قضایی است که تمام حوزه‌های قضایی استان باید به آن دست پیدا کنند.

حمزه ئی همکاران خود را به رفتار درست با مراجعین تاکید کرد و افزود: رفتار درست و نکریم ارباب رجوع ازمصادیق حقوق عامه است و باید درکلیه مراحل کاری ضرورت ان را درک کرده و کرامت مراجعه کنندگان واحترام به شخصیت آنان رادرنظر داشته باشیم تا مراجعان به جزء حل مشکل قضایی خود دغدغه دیگری نیز نداشته باشند.

وی با اشاره به دغدغه مردم در خصوص تکمیل پروژه ساختمان دادگستری شهرستان سیریک، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه ساختمان دادگاه سیریک یکی از دغدغه‌های رئیس کل محترم دادگستری استان، و همچنین مردم منطقه بوده است، که با پیگیریهای مستمر رئیس دادگستری پیشین سیریک و در اولویت قراردادن این موضوع دربرنامه های کاری دادگستری استان، در کوتاه ترین زمان به بهره برداری رسید تا مردم درفضایی بسیارمناسب ومطلوب و درشأن آنان بدنبال پیگیری و رسیدگی به مشکلات قضایی خود در دادگاه حاضر شوند.

وی با تاکید بر بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها در ضرورت پیشگیری از وقوع جرم را مورد توجه دستگاه قضایی دانست، و تصریح کرد: از آنجایکه در خیلی از موضوعات هزینه پیشگیری بسیار کم تر از درمان است وسیاست های پیشگیرانه نیاز است که همکاران پیشگیری نیز در دستور کار خود قرار دهند.

با حضور مظفر حمزه ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورهای حل اختلاف استان هرمزگان، حجت الاسلام سالاری امام جمعه سیریک، پاکروان فرماندار سیریک و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، و در این جلسه مهدی خرمی به عنوان رئیس دادگستری سیریک معارفه و از زحمات ۶ ساله مجید حسینقلی رئیس دادگستری پیشین قدردانی شد.

نظر شما