شناسهٔ خبر: 54936829 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) بیرون کشیدن انگل از معده زنبور قاتل

یک دامپزشک و علاقمند به حشرات پس از اینکه متوجه رفتار غیرمعمول یک زنبور سرخ آسیایی شد اقدام به انجام عمل جراحی روی بدن این حشره خطرناک نمود.

صاحب‌خبر -

یک مرد ژاپنی با برداشتن یک انگل از معده، جان یک زنبور سرخ غول‌آسای آسیایی را با جراحی کوچک خود نجات داد.

به گزارش فرارو، ابیرا موسورا، در توکیو ژاپن علاقه‌مند به حشرات، در باغ خود بیرون آمده بود که متوجه شد زنبور سرخ رفتار غیرمعمولی از خود نشان می‌دهد.

او تصور می‌کرد که ممکن است زنبور به یک انگل آلوده شده باشد، بنابراین او را گرفت و به داخل خانه خود برد تا آن را نجات دهد.

فیلم نشان می‌دهد که این دامپزشک با استفاده از موچین یک کرم سفید را از شکم زنبور بیرون می‌آورد.

ابیرا گفت: دیدنش سخت بود، اما من کاملا مطمئن بودم که هورنت انگلی در شکمش دارد. من یک حرفه‌ای نیستم، اما برای انجام موفقیت آمیز این کار باید آگاه باشید.

این عاشق حشرات به آرامی کرم انگلی را بیرون کشید و با احتیاط روی انگشتش گذاشت تا به وضوح آن را به دوربین نشان دهد.

او پس از آن زنبور را رها کرد و انگل را به قورباغه خانگی اش داد.

ابیرا افزود: در واقع آن زمان خیلی بیمار بودم. شما حتی می‌توانستید سرفه‌های من را در ویدیو بشنوید، اما من برای زنبور خیلی احساس بدی داشتم. من قبلاً این رفتار را در سایر زنبور‌ها دیده بودم، بنابراین فکر کردم که باید در آن زمان به این موجود کمک کنم.

انگل بزرگی که در داخل معده زنبور یافت می‌شود یک استرپسی ماده است که به میزبان‌هایی مانند زنبورها، ملخ‌ها و برگ خواران می‌چسبد.

زنبور سرخ غول‌آسای آسیایی یا زنبور قاتل نام یک گونه از سرده زنبور سرخ است. این‌گونه که بزرگترین جثه را در بین زنبور‌های سرخ دارد، بومی مناطق معتدل و گرمسیری آسیایی شرقی است. زهر زنبور توسط نیشی که ۱/۴ اینچ (۶ میلی متر) اندازه دارد و درحالیکه هم‌زمان بافت‌های بدن را آب می‌کند به سیستم عصبی نیز حمله می‌کند. یک زنبور به تنهایی می‌تواند یک انسان بالغ را بکشد، و شوک آنافیلاکسی یکی از اثرات جانبی خیلی عادی از نیش زدگی این زنبور است.

این زنبور‌ها می‌توانند چندین بار یک انسان را نیش بزنند. علاوه بر این اگر بخواهند شما را نیش بزنند به سختی می‌توانید فرار کنید، چون این زنبور با سرعت ۲۵ مایل در ساعت پرواز می‌کند. این حشره با کشتن بین ۲۰ تا ۴۰ نفر در هر سال در ژاپن بیشتر از هر موجود دیگری در این کشور آدم می‌کشد.

برچسب‌ها:

نظر شما