شناسهٔ خبر: 54935323 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سفر جمعی از علمای ایالت بنگال هندوستان به قم

تعدادی از علمای برجسته ایالت بنگال هندوستان با سفر به شهر مقدس قم به زیارت بارگاه منور کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) رفتند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  ابوالقاسم مقیمی در دیدار با علمای برجسته ایالت بنگال هند به ریاست مولانا صدیق‌الله چودهری وزیر آموزش همگانی و خدمات کتابخانه‌ای این ایالت که در حرم حضرت معصومه صورت گرفت، با اشاره به پیوندهای گسترده فرهنگی میان ایران و هندوستان، این دیدارها را زمینه‌ساز تبادل‌های گسترده فرهنگی دانست و افزود: معرفی و شناخت کامل و درست از ایران، از هجمه‌ها و چهره نادرستی که توسط رسانه‌های غربی از ایران در ذهن مسلمانان دنیا ایجاد شده جلوگیری به عمل می‌آید و بر دوستی هر چه بیشتر دو ملت و مسلمانان افزوده خواهد شد.

وزیر آموزش همگانی و خدمات کتابخانه‌ای ایالت بنگال نیز با اشاره به دوستی اهل بیت (ع) میان مسلمانان این کشور و عرض ارادت آنان به امامان معصوم، بر گسترش روابط دو کشور که موجب شناخت بیشتر و درست‌تر از کشور ایران در بین مسلمانان کشور هند می‌شود، تاکید کرد.

در این دیدار در رابطه با موضوع‌هایی همچون تاکید بر اشتراک‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و هندوستان، تقریب مذاهب، اتصال دو ملت با تاکید بر مشترکات دینی که باعث پیوند دو ملت ایران و هند می‌شود، گفت وگو شد.

همچنین ضمن معرفی اماکن زیارتی و گردشگری قم، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این استان نیز در بخش‌های گوناگون تشریح شد.

وزیر آموزش همگانی ایالت بنگال نیز با اشاره به دوستی اهل بیت (ع) میان مسلمانان این کشور و عرض ارادت آنان به امامان معصوم، بر گسترش روابط دو کشور که موجب شناخت بیشتر و درست‌تر از کشور ایران در بین مسلمانان کشور هند می‌شود، تاکید کرد.

پس از حدود ۱۵ سال برای نخستین بار از سوی علمای هندوستان در این سطح بازدیدی از قم انجام پذبرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما