شناسهٔ خبر: 54930655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

این استان ها فردا تعطیل است /ادارات فردا تعطیل شد

ادارات اصفهان و ۱۵ شهرستان دیگر فردا تعطیل است

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی ادارات، فعالیت‌های آموزشی و ورزشی تابستانه و مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک در روز سه شنبه در اصفهان و ۱۴ شهر استان خبر داد.

منصور شیشه فروش با اعلام این خبر به ایسنا گفت: باتوجه به نفوذ توده گرد و خاک از کانون‌های داخلی استان تا اواخر روز سه شنبه، وزش باد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در نیمه شرقی، جنوب، شمال شرق و مرکز استان، و به منظور کاهش مواجهه با این شرایط، کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای استان اصفهان تشکیل شد.

وی از تصویب ممنوعیت هرگونه فعالیت منجر به افزایش گرد و خاک خبر داد و افزود: رعایت اصول  حفاظت فردی، استفاده از ماسک و تعطیلی ادارات، فعالیت‌های آموزشی و ورزشی تابستانه و مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک مصوب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: این مصوبات در شهرستان‌های اصفهان، خور و بیابانک، اردستان، نایین، ورزنه، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، کوهپایه، هرند، جرقویه، شهرضا، برخوار و شاهین شهر فردا اعمال خواهد شد./ایسنا

ادارات سراسر خوزستان تعطیل شد

با توجه به هشدار هواشناسی خوزستان مبنی بر تداوم توده گردوخاک عراقی در استان، ادارات سراسر خوزستان فردا تعطیل هستند.

 شهرستان‌های منطقه سیستان فردا به علت تداوم گرد و غبار تعطیل است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پنج شهرستان منطقه سیستان به علت تداوم پدیده گرد غبار روز سه‌شنبه تعطیل خواهد بود.

علیرضا شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان  اظهار داشت: با توجه به تداوم پدیده گرد و غبار در حوزه سیستان و قرارگیری شاخص کیفیت هوا در وضعیت خطرناک به استناد نامه اجرایی تبصره سه و قانون هوای پاک و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان برای روز سه‌شنبه، تصمیماتی اتخاذ شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا همه مراکز اداری و دولتی و بخش اداری نهادها و سازمان‌های وابسته به نهادهای عمومی و خصوصی به استثنای مراکز نظامی، انتظامی، بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مراکزی که در روزهای تعطیل لازم است به فعالیت خود ادامه دهند، در شهرستان‌های منطقه سیستان تعطیل اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین  فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی اثرگذار بر تشدید آلودگی هوای شهر و روستا در محدوده‌های شهری و روستایی همچنین فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شوند ممنوع است.

شهرکی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی، زنان باردار، سالمندان و کودکان در فضای شهری تردد نداشته و سایر افراد در صورت لزوم به تردد از ماسک استفاده کند و ساعت حضور خود را در فضای آزاد کاهش دهند.

وی افزود: تاکید دیگر عدم انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز است و در صورت امکان مردم در خانه بمانند و در و پنجره‌ها را ببندد تا مواجهه با آلودگی کاهش یابد و در صورتی که علائمی مانند تنگی نفس و خس خس سینه مشاهده نمودند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

یزد فردا تعطیل است

 به دلیل پیش بینی احتمال پایداری گرد و غبار توسط اداره کل هواشناسی استان یزد و به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، هفتمین کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا کلیه ادارات دولتی و فعالیت های آموزشی را تعطیل اعلام کرد.

براساس مصوبات هفتمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ که به صورت حضوری با ریاست معاونت هماهنگی امور َعمرانی استانداری و دیگر اعضای مرتبط تشکیل شد، تصمیمات ذیل برای فردا سه شنبه مورخ چهاردهم تیر اتخاذ شد؛

۱.کلیه ادارات دولتی تعطیل میباشند به غیر از مراکز امدادرسان شامل مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستانها، اورژانس ها، مراکز نظامی و انتظامی

۲.کلیه فعالیت های آموزشی تعطیل (آزمون های پایان ترم دانشگاه ها و مراکز آموزشی به روال معمول و در ساعات مقرر برگزار خواهد شد)

۳.بانک ها به غیر از شعب مرکزی و سرپرستی و شعب منتخب به انتخاب مدیر امور شعب بانک ها

۴.تمامی فعالیت ورزشی تعطیل

۵.توصیه به عدم حضور افراد در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین به خصوص گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد

۶. تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان در کل استان آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

۷.اداره کل راهداری با هماهنگی فرمانداران و پلیس راه با توجه به شرایط دید منطقه و در زمان های بحران آمادگی لازم را جهت اعمال اقدامات محدود کننده را داشته باشند.

۸.توقف فعالیت عمرانی شهرداری ها اعم از فعالیت معادن شن و ماسه، سنگ شکن ها و ....

گفتنی است؛ بر همین اساس در صورت پبش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما