شناسهٔ خبر: 54901995 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

قربانی: با این ارقام کل بازیکنان لیگ باید خارجی باشند

استقلال به یک شرط موفق می‌شود

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد استقلال با روندی که در نقل‌وانتقالات دارد به مشکل می‌خورد، مگر اینکه تمریناتش را زودتر آغاز کند. پیروز قربانی درباره وضعیت نقل‌وانتقالات تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: مطمئناً خریدها براساس نظر ریکاردو ساپینتو نیست. او چقدر از فوتبال ایران شناخت دارد که بخواهد این خریدها را تأیید کند؟ […]

صاحب‌خبر -

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد استقلال با روندی که در نقل‌وانتقالات دارد به مشکل می‌خورد، مگر اینکه تمریناتش را زودتر آغاز کند.

پیروز قربانی درباره وضعیت نقل‌وانتقالات تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: مطمئناً خریدها براساس نظر ریکاردو ساپینتو نیست. او چقدر از فوتبال ایران شناخت دارد که بخواهد این خریدها را تأیید کند؟ استقلال به غیر از یکی دو بازیکن نفرات جوانی را جذب کرده است. نظر آنچنانی روی خریدها ندارم، ولی می‌دانم بازیکنان با نظر ساپینتو جذب نشده‌اند. برای ما جای سؤال است که چه کسی تشخیص می‌دهد تا این بازیکنان جذب استقلال شوند، چون ساپینتو فقط روی بازیکنان خارجی می‌تواند نظر بدهد.
وی در مورد اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند اگر استقلال اسکلت فصل گذشته‌اش را حفظ کند خیلی نیاز به جذب بازیکن ندارد، گفت: یکسری چیزها را می‌خواهم بگویم، ولی نمی‌توانم! باید قبول کنیم استقلال در نقل‌وانتقالات نسبت به خیلی از رقبای خود موفق
نبوده است.
امیدوارم بازیکنان خارجی خوب بگیرند. اگر بحث حفظ اسکلت باشد، درست نیست چون سرمربی عوض شده است. استقلال فصل گذشته با یک مربی و سبک دیگر بازی می‌کرد و این فصل می‌خواهد با سبک متفاوتی به میدان برود. شاید یکسری از بازیکنان به لحاظ سبک بازی مورد تأیید ساپینتو نباشند.
بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: استقلال باید هر چه زودتر تمریناتش را آغاز کند، حتی جلوتر از همه تیم‌ها، چون با حضور سرمربی جدید تناقض‌ها آغاز می‌شود و او باید زودتر نظرش را درباره بازیکنان بدهد. آیا مربی جدید با سبک کادر فنی قبلی به کار ادامه می‌دهد؟ طبیعتاً نه، چون سبک کاری خاص خودش را دارد. سرمربی جدید از بازیکنان جدید چیزی نمی‌داند، چون مسئولان باشگاه بازیکن می‌گیرند. بهتر است خودمان را گول نزنیم. روند نقل‌وانتقالات استقلال درست نیست مگر اینکه زودتر از همه تیم‌ها، تمریناتش را آغاز کند. تنها شرط موفقیت استقلال همین است.
قربانی راجع به ارقامی که باشگاه‌ها با بازیکنان در نقل‌وانتقالات قرارداد می‌بندند، تصریح کرد: یکسری از این ارقام کاذب است و چنین چیزی نیست و برخی‌ها به آن هیجان می‌دهند. باشگاه‌ها باید شفاف‌سازی کنند که این پول‌ها را چطور می‌خواهند پرداخت کنند. بیشتر باشگاه‌ها از بی‌پولی می‌نالند. وقتی شما می‌نالید از کجا پول می‌آورید؟! متأسفانه در برخی ارقام هم غلو می‌شود. اگر با این شرایط برای کل تیم بازیکن خارجی بگیریم، به صرفه‌تر است. با احترام به بازیکنان، اما برای یکسری از آنها بیش از آن چیزی که هستند، تبلیغ می‌شود. این کارها هنر دلال‌ها و مدیر برنامه‌های‌شان است. یکسری آنچنان به لحاظ فنی بالا نیستند که این همه تبلیغ شده است. برخی‌ها بازی با رسانه‌ها را بلد شده‌اند. با احترام به تمام رسانه‌ها باید بگویم برخی رسانه‌ها به بالا رفتن ارقام بازیکنان کمک می‌کنند، چرا که هر روز می‌گویند فلانی به این باشگاه رفت، فلانی به باشگاهی دیگر. مدیر برنامه‌های بازیکن به تنهایی نمی‌تواند رقم را بالا ببرد و با ارتباط با برخی رسانه‌ها کارش را پیش می‌برد. متأسفانه سفره‌ای پهن شده است که یکسری سود ببرند.
وی ادامه داد: ارقامی که مطرح می‌شود سنخیتی با سطح فنی لیگ برتر ندارد. اگر سطح فنی بالا می‌رفت این ارقام قابل قبول بود. اگر قرار به دادن این ارقام باشد، کوین یامگا بازیکن خارجی استقلال سطح بالاتری از خیلی از بازیکنان ایرانی دارد و باید دو برابر بیشتر از گذشته بگیرد. برای یکسری از بازیکنان داخلی اغراق می‌شود و رسانه‌ها نیز در آن نقش دارند. بازیکن هم می‌داند آنقدر نمی‌ارزد و تبلیغات رسانه‌ای باعث بالا رفتن
قیمت او می‌شود.
بازیکن پیشین استقلال درباره اینکه برخی مدیران از جمله مدیران استقلال در هتل با بازیکنان قرارداد می‌بندند، گفت: در لیگ دسته اول نیز همین شرایط وجود دارد. در هتلی مدیران چهار تیم نشسته‌اند و مثل مرکز خرید در حال خرید بازیکن هستند! این کارها اشتباه است. یکسری از تیم‌ها نیز ۸۰، ۹۰ درصد تیم‌شان را عوض کرده‌اند که در اروپا چنین چیزی نمی‌بینید و نهایت دو سه بازیکن اضافه و کم می‌شوند. تیمی در ایران داریم که حداقل ۱۰، ۱۵ بازیکن گرفته است! آقای مربی! تا بخواهی تفکرت را جا بیندازی، زمان از دست می‌رود. در فوتبال ایران باب شده است که یکسری بازیکن تاپ بگیرید تا مربی پایش روی پای خود بگذارد و بگوید اینها بازی را در می‌آورند و تیم قهرمان می‌شود.

 

 

سیاوش یزدانی، سامان فلاح یا رایان تفضلی؟
نقشه استقلال برای جایگزینی دانشگر و سیلوا لو رفت!

مصطفی آجورلو طبق هماهنگی با ریکاردو ساپینتو برای تقویت خط دفاعی این تیم تلاش می‌کند؛ برنامه آبی‌ها در این خصوص چیست؟
این روزها مدیران باشگاه استقلال حسابی سرشان شلوغ است؛ آنها که به خاطر طولانی شدن انتخاب سرمربی جدید کمی دیرتر از رقیب سنتی وارد بازار نقل و انتقالات شدند، برای جذب نفرات مورد نظر کادرفنی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند و به دنبال بستن تیمی قدرتمند و در شان مدافع عنوان قهرمانی هستند.
اصلی ترین نیاز استقلال در خط دفاعی جذب مدافع وسط توانمند است؛ با توجه به جدایی محمد دانشگر و اینکه هنوز مدیران استقلال برای تمدید قرارداد رافائل سیلوا به توافق با این مدافع برزیلی نرسیدند، نیاز به جذب دفاع وسط بسیار حیاتی است. از سوی دیگر عارف غلامی نیز با اتمام قراردادش مورد توجه یک باشگاه پرتغالی قرار گرفته و هنوز مشخص نیست که در جمع آبی ها ماندگار
خواهد شد یا خیر.
مدیران باشگاه استقلال البته با تمدید قرارداد روزبه چشمی و با علم به این مساله که محمدحسین مرادمند با دریافت کسری خدمت سربازی به جمع تیم شان ملحق می‌شود کمی خیالشان برای خط دفاعی آسوده شده اما آنها همچنان به دنبال تقویت تیم در عقب زمین خود هستند.
اما نقشه راه استقلال برای جذب بازیکن در خط دفاعی چیست؟ طی روزهای گذشته حرف و حدیث ها و گمانه‌زنی های متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص جذب مدافعان لیگ برتری توسط استقلالی‌ها مطرح شده اما واقعیت این است که مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال طبق توافقی که با ریکاردو ساپینتو داشته، اولویت های باشگاه برای جذب مدافع را مشخص کرده است.
اولویت با سیاوش یزدانی است
مسئولان استقلال در صورتی که موفق به حفظ رافائل سیلوا نشوند(که احتمالا شاهد جدایی مدافع برزیلی خواهیم بود) ۳ گزینه پیش دارند. گزینه اول تلاش برای حل مشکل خدمت سربازی سیاوش یزدانی است. این مدافع باتجربه که هم اکنون سرباز باشگاه ملوان است، تلاش می‌کند تا بتواند با استفاده از معافیت تحصیلی به جمع
استقلالی‌ها برگردد.
بدون شک با توجه به حضور قطعی مرادمند و چشمی و تمدید قرارداد احتمالی با عارف غلامی بازگشت سیاوش یزدانی به طور کامل مشکلات خط دفاعی استقلال را حل خواهد شد. یادمان نرود که رافائل سیلوا مدافع برزیلی زمانی به خط دفاعی استقلال ملحق شد که مرادمند و یزدانی مجبور به ترک این تیم شده بودند و به نوعی جایگزین آنها بود. حال با توجه به بازگشت مرادمند، اگر یزدانی هم مجوز حضور در ترکیب استقلال را بگیرد، مشکل آبی ها در خط دفاعی تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
پدیده جوان پیکان، گزینه دوم استقلال
اما اگر رافائل سیلوا از جمع آبی پوشان جدا شود و سیاوش یزدانی هم نتواند امور اداری خود را پیش ببردو به استقلال برگردد، تکلیف چیست؟ آنوقت اولویت باشگاه استقلال با جذب سامان فلاح مدافع جوان تیم پیکان و تیم ملی امید است. فلاح که متولد ۱۳۸۰ است، یکی از پدیده های جوان فوتبال ایران به شمار می‌رود که از ابتدای بازار نقل و انتقالات مورد توجه باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد نیز قرار گرفته است.
این بازیکن دهه هشتادی که یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران در دو فصل گذشته به شمار می‌رود، ۳ سال دیگر با پیکان قرارداد دارد و صدور رضایتنامه اش از سوی مدیران این باشگاه با توجه به اینکه بندی هم در قرارداد او گنجانده نشده، یک پروسه سخت خواهد بود. قطعا پیکانی‌ها برای فروش مدافع پرمشتری خود به راحتی کوتاه نمی‌آیند اما به هر ترتیب مسئولان استقلال تلاش خواهند کرد تا این بازیکن آینده دار را در صورت منتفی شدن حضور سیلوا و یزدانی به خدمت بگیرند.
اگر یزدانی و فلاح استقلالی نشود…
شرایط سوم برای استقلال این است که کار سیاوش یزدانی برای دریافت معافیت موقت محقق نشود و سامان فلاح نیز نتواند رضایت‌نامه اش را از استقلال دریافت کند. در این شرایط با نظر مستقیم ریکاردو ساپینتو یک مدافع خارجی جذب خواهد شد.البته در بحث مدافع خارجی نام رایان تفضلی مدافع ایرانی شاغل در اروپا هم مطرح است که باید ساپینتو نظر نهایی اش را در این خصوص اعلام کند.
به عبارت بهتر مدیران استقلال ۳ گزینه برای تقویت خط دفاعی خود خواهند داشت؛ اول اینکه سیاوش یزدانی را برگردانند، دوم به جذب سامان فلاح فکر می‌کنند و اگر این اتفاقات نیفتاد آنوقت یک مدافع به جمع آبی ها اضافه خواهد شد.

 

 

تایید رسمی برگزاری دیدار دوستانه ایران و اروگوئه
در انتظار رویارویی با سوارس و کاوانی

رئیس فدراسیون فوتبال اروگوئه برگزاری دیدار دوستانه با ایران را تایید کرد.
خبرنگاران مطرح کشور اروگوئه از برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی ایران در ایام فیفا دی پیش رو خبر دادند.
در این زمینه کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال کشورمان در واکنش به این خبر اعلام کرد هنوز قراردادی بین دو فداسیون امضا نشده است.
اما فدراسیون فوتبال اروگوئه برگزاری این بازی دوستانه را تایید کرد. ایگناسیو آلونسو، رئیس اتحادیه فوتبال اروگوئه (AUF) از برگزاری دو بازی دوستانه مقابل ایران و قطر خبر داد.
رئیس فدراسیون فوتبال اروگوئه در رادیو اسپور، گفت: دو بازی دوستانه مقابل ایران و قطر در وین اتریش برگزار می کنیم. با این کار، آنچه ما به آن دست می‌یابیم، بررسی درخواست‌های کادر مربیگری
دیگو آلونسو است.
وی توضیح داد: ما دستورات را به این معنا در نظر می گیریم که همه چیز را یک جا انجام دهیم و بتوانیم مقابل دو تیم جام جهانی بازی کنیم. عدم نیاز به سفر به شما این امکان را می دهد که هر روز تمرین کنید و رویارویی با دو تیمی که در جام جهانی شرکت می کنند، آنچه را که از نظر فضای رقابتی لازم است
در نظر می گیرد.
رئیس فدراسیون فوتبال اروگوئه در پایان گفت: ما از این موضوع بسیار راضی هستیم و اکنون سعی می کنیم جنبه های مختلف راببینیم و تا نوامبر آرامش داشته باشیم.

 

 

شروع تمرینات استقلال، چهارشنبه در زمین انقلاب
تمرینات استقلال از روز چهارشنبه هفته جاری شروع خواهد شد.تیم فوتبال استقلال که این روزها در بازار نقل و انتقالات حضوری فعال دارد، قصد دارد از روز چهارشنبه کار خود را به طور رسمی در فصل جدید استارت بزند.طبق هماهنگی‌ای که مسئولان استقلال با ریکاردو ساپینتو انجام داده‌اند، این مربی به همراه دستیاران خارجی خود روز دوشنبه به تهران می‌رسد و بعد از انجام برخی امور از روز چهارشنبه قصد دارد تمرینات استقلال را استارت بزند.مدیران باشگاه استقلال از هفته های گذشته عملیات ترمیم و بازسازی چمن مجموعه ورزشی انقلاب را شروع کردند و حالا این زمین به شرایط مناسبی رسیده است. ساپینتو نیز در بازدیدی که هفته گذشته از چمن انقلاب داشت، رضایت خود را از این مجموعه اعلام کرد.بر این اساس تمرینات استقلال در مجموعه ورزشی انقلاب شروع می‌شود و آبی ها به طور رسمی از روز چهارشنبه برای حضور در لیگ برتر بیست و دوم کارشان را از سر خواهند گرفت.

احتمال واگذاری امتیاز شاهین به یزد
امتیاز تیم شاهین بندرعامری در صورت عدم حمایت از سوی مدیران استانی به یک سرمایه گذار یزدی واگذار خواهد شد.
تیم شاهین بندرعامری فصل گذشته با هدایت مهدی کریمیان و با ۵۴ امتیاز تیم نخست گروه ب شد و مستقیم به لیگ یک صعود کرد و شب گذشته هم در فینال لیگ ۲ دو بر یک در برابر چوکا شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی مسابقات دست پیدا کرد.این باشگاه که توسط بخش خصوصی اداره می شود به زعم مالک در صورت عدم حمایت از سوی مدیران استانی به یک سرمایه گذار یزدی واگذار خواهد شد. این در حالی است که مدیران در بوشهر نتوانستند حمایت خوبی از تیم شاهین شهرداری و ایرانجوان بوشهر داشته باشند و هر دو تیم در فصل گذشته به یک رده پایین‌تر از مسابقاتی که در آن حضور داشتند، سقوط کردند.خبرهای رسیده از بوشهر حاکی از آن است که مهدی کریمیان سرمربی تیم شاهین بندرعامری که سه فصل به همراه تیم سپاهان قهرمان لیگ برتر شد یکی از گزینه های دستیاری مورایس است و در صورت واگذاری امتیاز تیم شاهین بندرعامری راهی اصفهان می شود تا روی نیمکت تیم سپاهان بنشیند.

به خاطر مجیدی و تیم ملیقایدی به الکویت نه می‌گوید
مهدی قایدی مهاجم تیم شباب الاهلی وارد دوبی شده است تا در روزهای پیش رو تکلیف خود را با این باشگاه مشخص کند.
از قرار معلوم باشگاه شباب الاهلی با وجود جدایی مهدی علی که فصل گذشته و در دور برگشت کمتر به مهدی قایدی بازی می‌داد، علاقه‌ای به حفظ این بازیکن ایرانی ندارد و در تلاش برای فروش قطعی و یا انتقال قرضی او به تیم اتحاد کلباء است؛ تیمی که رهبری آن در فصل جدید بازی ها بر عهده فرهاد مجیدی خواهد بود.الکویت صدرنشین لیگ برتر کویت هم خواهان به خدمت گیری مهدی قایدی است. این پیشنهاد از قبل وجود داشته و در دوره ای که مهدی قایدی به همراه تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نمایش های درخور تحسینی داشت الکویت در مذاکره با باشگاه استقلال خواهان به خدمت گیری این بازیکن شد اما باشگاه استقلال در نهایت ترجیح به فروش مهدی قایدی به تیم شباب الاهلی گرفت.در انتقال قرضی و حتی قطعی رضایت بازیکن هم شرط است و بعید به نظر می رسد مهدی قایدی به پیشنهاد باشگاه الکویت بله بگوید. او تمایل دارد بار دیگر زیر نظر فرهاد مجیدی فوتبال بازی کند و پیش بینی می شود مقصد بعدی او باشگاه اتحاد کلباء باشد. حتی خبرهای رسیده حاکی از آن است این باشگاه تلاش می کند مهدی قایدی را به صورت دائمی از شباب الاهلی خریداری کند.مهدی قایدی به واسطه نیمکت نشینی در ترکیب شباب الاهلی در دور برگشت بازی ها پیراهن تیم ملی را از دست داد اما امیدوار است با حضور درخشان در ترکیب تیم فرهاد مجیدی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شود.

خداحافظی کاپیتان با نساجی بعد از ۵ سال
مجتبی ممشلی بعد از ۵ فصل حضور در نساجی با این تیم خداحافظی کرد.
او یکی از بازیکنان موثر در ترکیب نساجی در صعود به سطح اول فوتبال کشور بعد از ۲۴ سال بود و در لیگ برتر هم نمایش‌های خاطره‌انگیزی در ترکیب این تیم داشت. مجتبی ممشلی که در جناح چپ خط دفاعی این تیم به میدان می رفت در زمان مربیگری محمود فکری و در بازی با سپاهان در استادیوم نقش جهان از ناحیه رباط آسیب دید و بعد از رهایی از بند مصدومیت هم با یک بدشانسی مواجه شد و نیم فصل گذشته را به دلیل عدم صدور مجوز بازی از سوی ایفمارک از دست داد. او در نیم فصل دوم شانس بازی پیدا کرد و در مصاف با ذوب آهن، اسماعیل اسماعیلی، این بازیکن با تجربه را در ترکیب ثابت نساجی و به عنوان کاپیتان راهی زمین کرد.
باشگاه نساجی با انتشار پستی از مجتبی ممشلی به خاطر ۵ فصل حضور در این تیم و زحماتی که برای مازنی‌ها کشید، تشکر کرد. جدایی از ترکیب نساجی برای مجتبی ممشلی اگر چه تلخ اما خاطره انگیز بود به این خاطر که او در نساجی علاوه بر صعود به لیگ برتر، قهرمانی در جام حذفی را جشن گرفت که این مهمترین افتخار نساجی در طول ۶۳ سال حیات بود. مجتبی ممشلی همان طور که اشاره شد در صعود تیم نساجی به لیگ برتر یکی از بازیکنان اثرگذار بود.

سفر علیپور به پرتغال برای ادامه ماجراجویی
علی علیپور که در دو فصل اخیر تلاش‌های فراوانی برای دیده شدن در فوتبال اروپا با پیراهن ماریتیمو داشت پس از پایان فصل انتقالی زودهنگام به ژیل ویسنته را تجربه کرد تا تکلیفش پیش از رفتن به تعطیلات برای فصل آینده مشخص شده باشد.
علیپور که در روزهای ابتدایی تابستان به ایران برگشته بود حالا صبح دیروز از طریق پرواز استانبول راهی پرتغال شد تا خود را برای تمرینات پیش فصل تیم جدیدش آماده کند.
این مهاجم که در اردوی اخیر تیم ملی مورد توجه دراگان اسکوچیچ هم قرار گرفته بود تلاش می‌کند با نمایش فرمی ایده‌آل در لیگ پرتغال مسافر جام جهانی قطر بشود.

 

نظر شما