شناسهٔ خبر: 54898986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بانک مرکزی با ترک‌فعل بانک‌ها در وصول مطالبات‌شان برخورد کند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت:اگر بانک‌ها در مسیر وصول مطالباتشان کوتاهی و تنها به انتشار لیست بدهکاران اکتفا کنند، در واقع اینها ترک فعل کرده و مقصر هستند و حتما بانک مرکزی باید برخورد لازم را با آنها داشته باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری وصول بدهی بانک‌ها از بدهکاران، اظهار کرد: بانک‌ها باید تسهیلات را در بخش تولید و مسیرهایی که تعیین شده در اختیار متقاضیان قرار دهند، اما متاسفانه امروزه بخشی از این تسهیلات در مسیرهای نامناسب به دست یک سری افراد می‌رسد و اینها، مبالغ را در فضای سفته‌بازی و غیر از حوزه‌های تعیین شده هزینه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام بانک‌ها به نفع کشور نیست و باید جلوی این اقدام اشتباه را گرفت، افزود: اخیرا بانک‌ها در مسیر شفاف‌سازی عنوان کردند که افرادی هستند که مبالغ قابل توجه‌ای از اعتبارات بانک‌ها را اخذ و به بانک بازنگردانده‌اند که نتیجه آن ضرر و زیانی است که به بانک‌ها و مردم وارد شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه اخیرا بانک‌ها اقدام به انتشار لیست بدهکاران خود کرده‌اند، ادامه داد: مسئولان بانک‌ها باید تلاش و اقداماتی کند تا این مبالغ که در واقع بیت‌المال است، به بانک بازگردانده شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر تاکید کرد: اگر بانک‌ها در مسیر وصول مطالبات‌شان کوتاهی و تنها به انتشار لیست بدهکاران اکتفا کنند، در واقع اینها ترک فعل کرده و مقصر هستند و حتما بانک مرکزی باید برخورد لازم را با آنها داشته باشد.

بانک مرکزی با ترک‌فعل بانک‌ها در وصول مطالبات‌شان برخورد کند

نماینده مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: ما نیز این موضوع را در کمسیون اصل نود مجلس پیگیری کردیم و اگر کوتاهی بانک‌ها در وصول مطالبات‌شان احراز شود حتما از ابزارهای نظارتی استفاده و برخورد لازم را خواهیم داشت.

 

نظر شما