شناسهٔ خبر: 54888477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ۲۳ تیرماه به کار خود پایان می دهد | خبری تحلیلی ردنا (ادیان‌ نیوز)

دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) گفت: اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر - | زمان تقریبی مطالعه ۲ دقیقه |

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اکبر نصراللهی اظهار کرد: پس از پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در اردیبهشت ماه امسال، کار هیئت انتخاب و سپس هیئت داوران آغاز شد و آثار در فرآیند ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: اعضای هیئت داوران جشنواره که همگی جزو چهره‌های شناخته شده در عرصه فرهنگ و رسانه هستند، بر اساس معیارهای ویژه مدنظر در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، از جمله سوژه اختصاصی و پرداخت اختصاصی، آثار برتر هر شاخه را انتخاب کردند و کار داوری در هفته جاری به پایان رسید.

دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) تاکید کرد: در هفته جاری کار داوری آثار جشنواره به پایان رسید و هیات داوران، رتبه‌های برگزیده در بخش‌های مختلف را انتخاب و به دبیرخانه ارائه کردند، اگرچه که با توجه به شان و جایگاه این جشنواره مهم بین المللی و همچنین داوری کاملا تخصصی و حرفه‌ای هیئت داوران، در جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته، برخی رشته‌ها فاقد رتبه‌ برتر است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانی تعیین شده، اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد و طی آن آثار برگزیده معرفی و تقدیر خواهد شد.

رشد کمی و کیفی جشنواره

نصراللهی به ارتقاء کمی و کیفی دومین دوره جشنواره نسبت به دوره نخست نیز اشاره و تصریح کرد: در دومین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع)، ۱۰۰۱ فعال رسانه‌ای و مخاطب آزاد آثار خود را ارسال کردند که از نظر تعداد شرکت‌کننده، شاهد رشد ۶۵ درصدی بودیم.

وی ادامه داد: همچنین امسال سه هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

دو وجه تمایز ویژه جشنواره دوم

دبیر علمی جشنواره به دو اتفاق مهم در دومین دوره این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: اضافه شدن بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و دریافت ۵۴ اثر در این بخش اتفاق مهمی بود که بسترساز پیوند عمیق‌تر حوزه تحقیق و پژوهش با حوزه معارف دینی خواهد شد.

وی افزود: همچنین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در دومین دوره، گستره خود را از سطح ملی به بین‌المللی ارتقاء داد که با استقبال خوبی همراه شد و ۳۷۳ اثر از کشورهایی همچون انگلستان، عراق، سوریه و پاکستان دریافت کردیم.

نصراللهی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی نظیر است و بدون تردید این رویکرد، نقش بسیار موثری در تقویت جبهه رسانه‌ای مسلمانان در مواجهه با شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای گسترده دشمنان خواهد داشت.

نظر شما