شناسهٔ خبر: 54885774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

میشل عون: لبنان به روابط برادرانه با کشورهای عرب پایبند است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری لبنان بر پایبندی کشورش به روابط برادرانه خود با کشورهای جهان عرب به ویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس تاکید است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، نهاد ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور امروز (شنبه) در شهر بیروت، شیخ «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت را به حضور پذیرفته است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، عون در دیدار با الصباح ضمن تاکید بر پایبندی لبنان به روابط برادرانه خود با کشورهای جهان عرب به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تصریح کرد: لبنانی ها همواره نسبت به بازگشت اعراب به لبنان امیدوار هستند.

رئیس جمهوری لبنان همچنین عنوان کرد: دولت لبنان به اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) به دنبال ابتکار عمل کویت (در اواخر ژانویه سال جاری میلادی) برای رفع اختلافات (میان لبنان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس) پایبند است.

وزیر امور خارجه کویت نیز که برای شرکت در نشست مشورتی وزرای امور خارجه کشورهای عرب در مورد اقدام مشترک عربی با حضور «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب، در بیروت به سر می برد، در دیدار با رئیس جمهوری لبنان به تمجید از پیوندهای تاریخی میان دو کشور پرداخت.

الصباح در ادامه نیز اشتیاق مشترک برای تقویت روابط میان کویت و لبنان و ارتقای چارچوب های همکاری میان دو کشور به افق های گسترده تری در راستای منافع دو طرف را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کویت همچنین به تعامل مثبت بیروت با ابتکار عمل کشورش در راستای رفع اختلافات و احیای روابط لبنان با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و بازسازی پل های اعتماد میان دو طرف اشاره کرد.

یادآور می شود که بحران میان لبنان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی و در پی اظهار نظر «جورج قرداحی» وزیر وقت اطلاع رسانی لبنان در انتقاد از جنگ یمن آغاز شد و خروج سفرای عربستان سعودی، کویت، امارات، بحرین و یمن از این کشور و پس از آن نیز استعفای قرداحی در اواخر همان سال را به دنبال داشت.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما