شناسهٔ خبر: 54870637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

لاوروف: «پرده آهنین» جدیدی بین روسیه و غرب در حال ایجاد شدن است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در مینسک، پایتخت بلاروس تاکید کرد که صحبت از ناتو به عنوان یک ائتلاف دفاعی مضحک و شرم آور است و «پرده آهنین» جدیدی بین روسیه و غرب در حال ایجاد شدن است.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که اخیرا نماینده کاخ سفید بار دیگر تکرار کرد که روسیه نباید از ناتو بترسد و هیچکس نباید از ناتو بترسد چون ناتو یک ائتلاف دفاعی است.

به گفته لاوروف، با پایان یافتن موجودیت پیمان ورشو و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، معنای وجودی نیز ناتو ناپدید شد.

براساس گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه روسیه همچنین در اظهاراتی در پی گفتگو با ولادیمیر ماکی، همتای بلاروسی خود در مینسک در ۳۰ ژوئن گفت که آمریکا با استفاده از تحریم‌ها نه فقط به دنبال تضعیف بلاروس و روسیه بلکه همچنین به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا است.

سرگئی لاوروف همچنین در پی دیدارش با همتای بلاروسی اش با این پرسش مواجه شد که از نظر وی آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم علیه بلاروس و روسیه و امتناع از واردات کالا از این کشورها چه هدفی را دنبال می کنند؟

سرگئی لاوروف گفت: انگیزه این حرکت آشکار است و بیش از یک بار به طور علنی بیان شده است: آنها انتظار دارند که همه کشور های دیگر از اراده آنها اطاعت بی قید و شرط کنند که این منعکس کننده منافع خودخواهانه آنها و در درجه اول منافع آمریکا است. همانطور که بیش از یک بار دیده‌ایم اروپای مدرن که اتحادیه اروپا آن را نمایندگی می کند در حال از دست دادن استقلالش یا آنچه از آن باقی مانده، و کاملاً تابع اراده آمریکا از جمله در زمینه تحریم های اقتصادی، واردات مربوط به روسیه و اخلال در زنجیره هایی لجستیک و مالیکه برای چندین دهه ایجاد شده اند، است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: اگر تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس را دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آمریکا معافیتهایی برای خودش قائل شده و با احتیاط نسبت به زمینه‌هایی که ممکن است اقتصادش را تحت تأثیر قرار دهد، اقدام میکند. آمریکا از چنین فعالیت هایی تأثیر منفی احساس می کند، اما اروپا آسیب بسیار بیشتری می بیند. هدف این کار نه تنها تضعیف و مجازات کشورهای ما، بلکه همچنین تضعیف اتحادیه اروپا است.

از سوی دیگر لاوروف گفت: «پرده آهنین» جدیدی بین روسیه و غرب در حال ایجاد شدن است.

لاوروف خاطر نشان کرد: این اتفاق عملاً در حال حاضر افتاده است. بگذارید آنها فقط با احتیاط رفتار کنند.

نظر شما