شناسهٔ خبر: 54869770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بیروت؛

وزیر خارجه قطر با رئیس پارلمان و نخست وزیر مکلف لبنان دیدار کرد

رامین حسین آبادیان

وزیر خارجه قطر که به «بیروت» سفر کرده است با مقامات لبنانی ازجمله رئیس پارلمان و نخست وزیر مکلف این کشور دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر که به بیروت سفر کرده است با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، میقاتی در جریان دیدار با وزیر خارجه لبنان تأکید کرد: ما آماده ایم تا روابط و مناسبات خود با قطر در تمامی زمینه ها را ارتقاء بخشیم. بیروت از قطر به دلیل حمایت های همیشگی آن از خود، قدردانی می کند.

نخست وزیر مکلف لبنان همچنین بر لزوم حمایت قطر از ارتش این کشور تأکید کرد و گفت: بدون شک حمایت های نظامی و امنیتی قطر موجب عبور لبنان از شرایط سخت خواهد شد و ثبات بیشتر کشورمان را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، پیشتر میشل عون رئیس جمهور لبنان طی حکمی، «نجیب میقاتی» را به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان معرفی کرد. روز چهارشنبه هفته جاری نیز نجیب میقاتی از تقدیم فهرست پیشنهادی اعضای کابینه جدید به رئیس جمهور این کشور خبر داد.

با تقدیم فهرست اعضای کابینه مدنظر نخست وزیر لبنان، روند تشکیل دولت لبنان وارد مراحل جدی تر شد. اعضای کابینه جدید لبنان باید به تأیید رئیس جمهور رسیده و بعد از آن نیز از پارلمان لبنان رأی اعتماد بگیرند.

نظر شما